Mies lähti viisi päivää sitten
Ei sentään kadonnut tupakalle mennessään mutta melkein siltä minusta tuntuu. Sanoi ennen lähtöään että ei enää kestä ja haluaa eron ja että lähtee nyt. Ja lähti. Viisi päivää on kulunut enkä ole hänestä kuullut, en tiedä missä on, en ole laittanut viestiä itse vaan ajattelin odottaa että hän ottaa itse yhteyttä kun näin häipyikin. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka ei ymmärrä mitä on tapahtunut, mutta itkeskelee kun jotain kyllä tajuavat. Itse yritän pidättää itkua ettei lapset näkisi minun itkevän mutta kyllähän he vaistoaa että äiti on surullinen.
Meillä on arki ollut aika rankkaa pienten lasten, tiukan rahatilanteen, miehen työhuolien jne takia, mutta en nyt sentään tällaista olisi odottanut. Näinkö se sitten menee... mies vain häipyy ja jättää naisen yksin kaiken kanssa?
Kommentit (106)
Miehellä on oikeus hylätä lapsensa, siihen lait ei auta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sinä sitä miestä tarvitset jos sinulla on lapset ja koti?
Sinulle taitaa olla turha vääntää edes ratakiskosta miksi ihminen haluaa olla kumppanin kanssa.
No eihän mies selvästikään halua, että puhu vain omasta puolestasi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sinä sitä miestä tarvitset jos sinulla on lapset ja koti?
Sinulle taitaa olla turha vääntää edes ratakiskosta miksi ihminen haluaa olla kumppanin kanssa.
Eikä ottanut huomioon sitä tärkeintä pointtia, eli lasten hätää. He eivät todellakaan ymmärrä tilannetta ja sitä että heidät hylätään tuosta noin vain. Pitäiskö tulla aikuisen miehen lailla rauhoittelemaan lapsia? Ja turhaa selittää isin "työmatkoista", kyllä vaistoavat tilanteen ja kuuntelevat äitinsä mahdollisia ahdistuneita puheluita.
Ei auta ratakisko.
Mikä hätä niilläkään nyt on ? ruokaa,katto pään päällä ja puhtaita vaatteita. Äityli vaan kasaa itsensä eikä soita sekopuheluita
Joillain on katsos tunteet ja aikamoinen huolikin, kun miehestä ei kuulu moneen päivään mitään. Lapset vaistoavat tällaisen. Ja nuo sekopääpuhelut voivat olla vaikka miehen vanhemmille, kun yritetään ottaa selvää mitä on meneillään. Onhan tässä mahdollisuuksia johonkin ikävämpäänkin uutiseen.
Perhearjessa on sellainen tekijä kuin luottamus kumppaniin ja sitä myötä turvallinen olotila. Nyt tuo turvallisuudentunne on järkkynyt ja mies jättänyt ottamatta lapset huomioon. Tähän ei auta ruoka, puhtaat vaatteet ja katto pään päällä.
Eipä ihme, että lapset ovat nykyään niin ongelmallisia ja tarvitsevat mielenterveyshoitoa, kun tunnepuolesta ei tarvitse huolehtia, kunhan lykkii ruokaa suuhun.
Ap tässä. Ei ole miehestä kuulunut. En oikein tiedä mitä tehdä, pitäisikö huolestua...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti miehellä on joko rahaa paljon tai todella hyviä kavereita? Viisi päivää alkaa olla liian pitkä aika nukkua autossa.
Hotelliin menee rahaa eikä asunnon vuokraaminenkaan ilmaista ole (vuokratakuu jne...)
Mun veli teki muutaman kerran noin kesälomallaan kun heidän lapset (3kpl) oli pieniä. Lähti vaan, eikä ilmoittanut vaimolleen mihin menee. 4-5 päivää juopotteli Helsingissä hotellissa ja meni sitten häntä koipien välissä kotiin. Tarvitsi omaa aikaa ja hiljaisuutta kuulemma. En tiedä miten mun veljen vaimo jaksoi sitä. Tai ei se ihan kevyestikään ottanut sitä, soitteli mulle. Oli tietysti huolissaankin. Mä sitten jäljitin veljen hotellista kun asun Helsingissä ja siellä se tosiaan ryyppäsi huoneessa verhot kiinni, tv kiinni. Jotain dekkaria oli lukevinaan. Tämä tapahtui muistaakseni neljänä kesänä, hotelli vaan vaihtui välillä. Kerran oli Tampereella, sinne en mennyt käymään.
Nyt nuo lapset on jo aikuisia, veli ja vaimo edelleen yhdessä ja ihan onnellisia ja tyytyväisiä tuntuvat olevan.
Tätä on ihan älyttömän vaikeaa ymmärtää. Jos tälläinen irtiotto on välttämätön, miksi sitä ei voi tehdä ihan luvalla, ilman pelleilyjä?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Ei ole miehestä kuulunut. En oikein tiedä mitä tehdä, pitäisikö huolestua...
Ap
Ok. Mitä jos laitat tekstarin ja kysyt eikö aio palata enää ja että olitko tosissasi että erotaan? Miehesihän ilmoitti jo että lähtee, varmistat näin sen.
Kysyt siinä vielä että asia on ok ja aiot laittaa eron netistä vireille ja hoidat muutkin eroon liittyvät asiat. Ja voisiko hän ilmoittaa uuden osoitteensa?
Jos ei vastaa niin huomenna alat hoitamaan asioita.
Jos vastaa niin tiedät missä mennään.
Ai joo, miehesi taisi tulla mun luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Mitä jos laitat tekstarin ja kysyt eikö aio palata enää ja että olitko tosissasi että erotaan? Miehesihän ilmoitti jo että lähtee, varmistat näin sen.
Kysyt siinä vielä että asia on ok ja aiot laittaa eron netistä vireille ja hoidat muutkin eroon liittyvät asiat. Ja voisiko hän ilmoittaa uuden osoitteensa?
Siis miksi pitää mieheltä mitään ok-juttuja varmistella? Mies on mielipiteensä ilmaissut, eikä sitä muuttanut. Nytkö pitäisi vaimon varmistella, mikä miehelle olisi ok?
Alkaa hoitamaan asioita vaan. Itselle tuollainen vuorokausikaupalla yksin huoleen jättäminen olisi sen lajin petos, että en voisi antaa sitä ikinä anteeksi. En, vaikka meillä ei ole edes lapsia. Jos vielä olisi lapset, en voi edes kuvitella.
Ylipäätään nykypäivänä kun on kaikki mahdolliset viestintävälineet, ei ole mitään järjellistä syytä pitää toista huolessa. On vain julmuutta ja ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti miehellä on joko rahaa paljon tai todella hyviä kavereita? Viisi päivää alkaa olla liian pitkä aika nukkua autossa.
Hotelliin menee rahaa eikä asunnon vuokraaminenkaan ilmaista ole (vuokratakuu jne...)
Mun veli teki muutaman kerran noin kesälomallaan kun heidän lapset (3kpl) oli pieniä. Lähti vaan, eikä ilmoittanut vaimolleen mihin menee. 4-5 päivää juopotteli Helsingissä hotellissa ja meni sitten häntä koipien välissä kotiin. Tarvitsi omaa aikaa ja hiljaisuutta kuulemma. En tiedä miten mun veljen vaimo jaksoi sitä. Tai ei se ihan kevyestikään ottanut sitä, soitteli mulle. Oli tietysti huolissaankin. Mä sitten jäljitin veljen hotellista kun asun Helsingissä ja siellä se tosiaan ryyppäsi huoneessa verhot kiinni, tv kiinni. Jotain dekkaria oli lukevinaan. Tämä tapahtui muistaakseni neljänä kesänä, hotelli vaan vaihtui välillä. Kerran oli Tampereella, sinne en mennyt käymään.
Nyt nuo lapset on jo aikuisia, veli ja vaimo edelleen yhdessä ja ihan onnellisia ja tyytyväisiä tuntuvat olevan.
Tätä on ihan älyttömän vaikeaa ymmärtää. Jos tälläinen irtiotto on välttämätön, miksi sitä ei voi tehdä ihan luvalla, ilman pelleilyjä?
Ilmeisesti menisi hohto koko itselle jännästä seikkailusta ja vapaudesta ja irtautumisesta, jos sen tekisi ihan sovitusti. Kai sitten siellä sairaassa mielessä kutkuttaa juuri se perheen huoli.
Tosin varmaan perheellekin jo tulee jaa jaa-fiilis jo parin kerran jälkeen viimeistään ja siinä voisi käydä niinkin, että ei enää haeskellakan, vaikka olisi oikea hätä kädessä.
Näin kävi yhdelle perhetutulle, joka tapasi tehdä näitä häviämisretkiä. Kerran makasi sairauskohtauksessa hostellissa, kun kukaan ei kaivannutkaan eikä kolkutellut ovia. Oli typerys vielä laittanut ei saa häiritä-lapun. Kun onneksi selvisi, sallin itselleni vilpittömän vahingonilon.
Ap:n kannattais hakea lähiostarilta jokin ukko punkkaan nyt ja nopeasti. Kyllä se siippa sieltä vielä palaa vaatteensa hakemaan ja varmaan haluaa osan yhteisestä kämpästäkin. Jos saat hommattua jonkun erivärisen vielä niin siinä ois opetusta äijälle kerrakseen. Kyllä se kannattaa pistää ukko kunnolla nöyrtymään kun noin sikamaisesti lähti. Mikä parempi tapa kuin että siellä alle viikossa joku jo köyrii emäntää. Mun kaverille tehtiin täsmälleen näin, soitteli ja itkeskeli mulle tapahtunutta. Oli sitä vähän surkuhupaisaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattais hakea lähiostarilta jokin ukko punkkaan nyt ja nopeasti. Kyllä se siippa sieltä vielä palaa vaatteensa hakemaan ja varmaan haluaa osan yhteisestä kämpästäkin. Jos saat hommattua jonkun erivärisen vielä niin siinä ois opetusta äijälle kerrakseen. Kyllä se kannattaa pistää ukko kunnolla nöyrtymään kun noin sikamaisesti lähti. Mikä parempi tapa kuin että siellä alle viikossa joku jo köyrii emäntää. Mun kaverille tehtiin täsmälleen näin, soitteli ja itkeskeli mulle tapahtunutta. Oli sitä vähän surkuhupaisaa kuunnella.
"Lähiostari, ukko punkkaan, erivärinen, opetusta kerrakseen, ukko nöyttymään, köyrii emäntää", huh huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hah. Jos mun ukko kävelisi ovesta ulos sanoen eroavansa eikä siitä kuuluisi mitään moneen vuorokauteen, tietäisin täsmälleen, missä mennään ilman viestittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kovin tyynesti tunnut ottavan. No, mitäpä sitä suotta huolestumaan. Tai voihan sitä soittaa ja alkaa hoitaa tilannetta niin kuin aikuinen ihminen tekisi.
Miksei niitä kakaroita voi vaihtaa/porsia lisää? Siksi kun se ei ole lainmukaista toimintaa?
Mitäs ap sille voi jos oli pakko porsia lisää kun kadotti edelliset kaupassa.... Tarjosi kyllä uusia kakaroita miehelleen (ei siis tarjonnut) mutta tämä ei huolinut....
Millä luulette että mies näyttää toteen ettei ap tarjonnut kakaroita hänelle... Ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kovin tyynesti tunnut ottavan. No, mitäpä sitä suotta huolestumaan. Tai voihan sitä soittaa ja alkaa hoitaa tilannetta niin kuin aikuinen ihminen tekisi.
En ota tyynesti. Aluksi olin ahdistunut ja itkuinen mutta nyt lähinnä ärtynyt. Mutta en silti ala tällä palstalla riehumaan, tänne on parempi kirjoittaa tyynesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että hän olisi tehnyt itselleen jotakin?
Aika kurjaa jos vain jätti sinut yksin lasten kanssa pärjäämään eikä edes perään ole kysellyt.
En usko että olisi tehnyt jotain itselleen, ei ole sen tyyppinen ollenkaan.
Eipä ole tosiaan perään kysellyt että miten pärjään lasten kanssa eikä näytä kiinnostavan mitä lapsille kuuluu.
Ap
Kannattaisi sun nyt kuitenkin kysyä miehen perään kun hänellä selvästi vaikeaa. Sinulla on lapset ja kaikki, miehellä ei mitään ja sinä et nyt tue häntä yhtään kun et välitä vaikkei ole aikoihin kuulunut. Et taida välittää lapsistannekaan kun et edes heidän vuokseen tavoittele heidän isäänsä. Yksikin soitto voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos vastaa niin tiedät missä mennään.Hah. Jos mun ukko kävelisi ovesta ulos sanoen eroavansa eikä siitä kuuluisi mitään moneen vuorokauteen, tietäisin täsmälleen, missä mennään ilman viestittelyjä.
Täsmälleen! Joku sanoi hyvin, että petoshan tuo on, pahempi kuin mitkään sekstailut ikinä. Pienten lasten kanssa voi sattua mitä vaan ja jättää toinen yksin heidän kanssaan ilman tietoa, mistä tavoittaa on suunnilleen pahin temppu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että hän olisi tehnyt itselleen jotakin?
Aika kurjaa jos vain jätti sinut yksin lasten kanssa pärjäämään eikä edes perään ole kysellyt.
En usko että olisi tehnyt jotain itselleen, ei ole sen tyyppinen ollenkaan.
Eipä ole tosiaan perään kysellyt että miten pärjään lasten kanssa eikä näytä kiinnostavan mitä lapsille kuuluu.
Ap
Kannattaisi sun nyt kuitenkin kysyä miehen perään kun hänellä selvästi vaikeaa. Sinulla on lapset ja kaikki, miehellä ei mitään ja sinä et nyt tue häntä yhtään kun et välitä vaikkei ole aikoihin kuulunut. Et taida välittää lapsistannekaan kun et edes heidän vuokseen tavoittele heidän isäänsä. Yksikin soitto voisi auttaa.
Ja seuraavan kerran kun miestä taas ahdistaa, voikin hyvin lähteä parin, kolmen, viiden tai miksei parin viikon reissulle tietäen, että kyllä ne sieltä kotoa sitten taas perään soittelee.
Katselin tätä kaverini kohdalla, mies tapasi ottaa näitä etäisyyksiä. Todella ahdistavaa, kun ei tiennyt, mikä tällä kerralla voi laukaista retkimielen.
Pahinta mahdollista henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä. Eikä siinä soittelut auttaneetkaan, puhelimeen ei joko vastattu tai sitten sönkkäiltiin jotain sekavaa ja epäselvää, joka oli vielä ahdistavampaa kuin se, että ei vastattu.
Voin arvata kumman puolella olit tässä kaikki neljä kertaa... Ei paljon sisaruus painanut. ;)