Paskomisen estäminen synnytyksessä!
Mua kovasti mietityttää tuo synnytys. Olisko esim ruokavaliolla mahdollisuus vähentää suolessa olevan ulosteen määrää? Millainen ruokavalio tämä olisi? Keittoja?
Ylihuomenna käynnistys joten tuumailen vain..
Kommentit (27)
Ensisynnyttäjät ne jaksaa vielä keskittyä epäilennaisten jännittämisiin. Olennaisempaa olisi jännittää, onko ruuhka niin paha, että synnärillä on sulku tai muuten niin täyttä, että tehokkaasta kivunlievityksestä voi vaan haaveilla ja saliin pääsee vasta, kun on täysin auki. Vaikka sitä kuinka uskoo olevansa korkean kipukynnyksen omaava, sitä kummasti yllättyy, kuinka paljon ihmiseen voi sattua jos kivunlievitystä ei saa.
Porkkanat ja kahvi sekä runsas vedenjuonti.
Okei siis
Vältän lihaa
Suosin liemiä, vettä, kasviksia
Psyllium (miten sitä otetaan??)
Peräruiske
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:28"]
Miksi ette vain ota sitä peräruisketta? Exit only on muutenkin niin rajoittunut ajattelutapa!
[/quote]
Siksi en enää ikinä vapaaehtoisesti ota sitä, kun se tuntuu aivan kamalalta. Ihan sama kuin normaalissa ripulissa, tuntuu että pyörtyy.
Oli helppoa kun oli sektio, ei pissittänyt ei kakattanut ku nvasta seuraavana iltapäivänä. Muutenkin sektio on niin helppo, senkus makaat siinä. Mulle ei tehty mukavuussyistä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:37"]Ensisynnyttäjät ne jaksaa vielä keskittyä epäilennaisten jännittämisiin. Olennaisempaa olisi jännittää, onko ruuhka niin paha, että synnärillä on sulku tai muuten niin täyttä, että tehokkaasta kivunlievityksestä voi vaan haaveilla ja saliin pääsee vasta, kun on täysin auki. Vaikka sitä kuinka uskoo olevansa korkean kipukynnyksen omaava, sitä kummasti yllättyy, kuinka paljon ihmiseen voi sattua jos kivunlievitystä ei saa.
[/quote]
Näinpä. Itse en päässyt keskimmäisen synnytyksessä edes saliin, kun oli niin ruuhkainen aika. 2,5h odotushuoneessa ja synnytinpä sitten siellä. Ei ollut kivunlievityksistä puhettakaan.
Lapsen on tärkeää saada ulostekontakti heti synnytyksessä. Vastustuskyvyn, suolibakteerikannan ja allergioiden takia.