Esimiehen näkeminen ahdistaa ja pahasti
Minulla on naispuolinen esimies, joka on käyttäytynyt melko törkeästi minua kohtaan alusta asti (pari vuotta). Nyt tilanne on niin paha, että minua ahdistaa pelkkä ajatuskin hänen tapaamisestaan. En siis usein joudu häntä näkemään, max. kerran kuussa. Huomenna minun pitäisi kuitenkin tavata hänet ja tänään on jo koko päivän ahdistanut aivan hirveästi. En vain kestäisi nähdä häntä. Tapaamisesta selviän rauhoittavan avulla, mutta tiedän, että tapaamisen jälkeen olo on ahdistunut, vihainen ja masentunut usean päivän ajan. Mitä siis tehdä tilanteelle?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:36"]Kysymys17:lle: mikä ihme on TYÖVUOROLISTOJEN ERGONOMIA???
[/quote]
teen 6vkon jaksotyötä. Eli mulla voi olla 10päivän työputki. Eli ma-su töitä ja jatkuu vielä seuraavaan jaksoon eli seuraava vapaapäivä vasta ens torstaina. Ollaan pomolle sanottu ettei jakseta tehdä näitä, mutta joka listassa vaan löytyy. Sit vaihdetaan keskenämmä työvuoroja ja vapaapäiviä, kauhee venkslaus kuka tekee ja milloin.
Sano suoraan esimiehellesi, josa hän on asiaton. Väitä rohkeasti vastaan, jos hän on kohtuuton. Muista hymyillä paljon ja pidä äänesi asiallisena. Älä ota vastaan ylimääräisiä hommia, jos aikasi ei riitä tekemään nykyisiäkään. Jos hän syyttää sinua asiasta, jota et ole tehnyt/tiedät olevan pötypuhetta, sano että "tässä on nyt varmastikin tapahtunut väärinkäsitys ja kerro oma versiosi tapahtuneesta.
Mullakin on noita narsistipomoja ollut ja oon huomannut, että parhaiten pärjää,kun ei yksinkertaisesti suostu kiusattavaksi. Narsisti elää pelosta ja ylemmyydentunnosta ja pelkää ihmisiä,jotka sanovat vastaan. Pelottelu/uhkailu kun ei toimi, lakkaavat tämän henkilön ympärillä pyörimisen.
Jos pomosi huuttaa, ryhdy täysin mykäksi, älä vastaa mihinkään, vaikka hän jatkaisi huutamistaan. Kun lopulta hiljenee, sano asiallisesti, että työpaikalla aikuiset ihmiset eivät huuda toisilleen, että jatketaan keskustelua kun olet rauhoittunut ja poistu paikalta. Mieluiten jos teillä on jokin työpaikkakahvila/ravintola, jossa muitakin henkilöitä kuin vain oman firman sisäisi, ei kehtaa seurata huutamaan. Sitten menet tyynenä puolen tunnin päästä takaisin ja kysyt voidaanko jatkaa keskustelua.
Ap tiedän tuon. Itselleni oli apua siitä että pystyin puhumaan tästä työkavereiden ja mieheni kanssa. Ja se että työsuhteeni oli määräaikainen. Päätin vältellä pomoa mahdollisimman paljon ja kommunikoimme lähinnä sähköpostin välityksellä (ja lähetin kaikki veetuilu postit omaan postiini jos tarvin todisteita myöhemmin huonosta kohtelusta).
Jaksamista ap.