Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sote-henkilökunnalle koronarokotteesta!!

Ap
21.07.2021 |

Kyselyni koskee sosiaali-ja terveysalalla työskentelevää vakituista henkilökuntaa. Onko teidän työpaikallanne välttämätön ottaa koronarokote? Jos on niin riittääkö 1. rokoteannos?
Jos koronarokotteen ottaminen ei tarvittavaa työskennelläksenne vakinaisesti sote-puolen työpaikassanne niin missä olette töissä?

Olen ottanut 1. koronarokoteannoksen. Sain siitä anafylaktisen reaktion tehden asiasta ilmoituksen Fimeaan. Tämä on harvinaista ja todettuja vastaavia tapauksia Suomessa alle 50. Pelkään että saan tehosterokotteesta entistä pahemman reaktion kun kuullut siitä tulevien oireiden olevan voimakkaampia

Kiitos kaikille asiallisesti vastaajille!

Sote-henkilökunnalle koronarokotteesta!!

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisitte tilanteessani?

Ap

Vierailija
2/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla rokotteen ottaminen oli vapaaehtoista. Ymmärsinkö ap:n viestin oikein, että työnantaja edellyttää (pakottaa) ottamaan rokotteet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele työterveyden kanssa. Jos sait pahan reaktion, sinua tuskin pakotetaan ottamaan rokotetta. En tiedä, pitääkö sinun kertoa rokottamattomuudestasi esimiehelle, se kannattaa tarkistaa työterveydestä. Työkavereille ei tarvi kertoa onko vai eikä ole saanut rokotetta. 

Vierailija
4/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla rokotteen ottaminen oli vapaaehtoista. Ymmärsinkö ap:n viestin oikein, että työnantaja edellyttää (pakottaa) ottamaan rokotteet? 

Kyllä. Olen tehostetun hoitoyksikön palveluksessa töissä

-ap

Vierailija
5/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen ottaminen on meillä vapaaehtoista. Kukaan ei ole painostanut. Muutama on jättänyt ottamatta. Itse olen ottanut. Tk:n vuodeosastolla olen töissä.

Vierailija
6/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisittekö missä työtehtävissä sote-puolella rokotteen ottaminen vakihenkilökunnalla vapaaehtoista?

-ap

Vierailija
7/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa edes rokotepassia jos et käy tuikkasemassa toista piikkiä itseesi

Vierailija
8/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ei, koska eihän se pakko ole. Suositeltavaa kylläkin. 

Yksikään sote-alan työntekijä ei muuten kysele noin tyhmiä. Että riittääkö yksi. Alalla olevat tietää suositukset 2 rokotteesta. Mutta jos sinulle on tullut reaktio, kuulut kenties riskiryhmään ja toista rokotetta ei suositella? Meidän muiden ottama täysi rokotusannostus suojaa sinuakin laumasuojan periaatteella. Tai saat jonkun muun rokotteen ja sua seurataan tarkemmin/kauemmin rokotuspaikassa.

Vierailija
9/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisittekö missä työtehtävissä sote-puolella rokotteen ottaminen vakihenkilökunnalla vapaaehtoista?

-ap

ihan joka työtehtävissä. Toistan: rokotus ei ole pakollinen, vaikkakin hyvin suositeltava.

Vierailija
10/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ei, koska eihän se pakko ole. Suositeltavaa kylläkin. 

Yksikään sote-alan työntekijä ei muuten kysele noin tyhmiä. Että riittääkö yksi. Alalla olevat tietää suositukset 2 rokotteesta. Mutta jos sinulle on tullut reaktio, kuulut kenties riskiryhmään ja toista rokotetta ei suositella? Meidän muiden ottama täysi rokotusannostus suojaa sinuakin laumasuojan periaatteella. Tai saat jonkun muun rokotteen ja sua seurataan tarkemmin/kauemmin rokotuspaikassa.

En kuulu riskiryhmään. Olen alle 30v

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä