Tupakoin ja olen raskaana. Kysyttävää?
Kommentit (55)
Yksi ärsyttävimmistä: "Mä olen polttanut kaikkien neljän raskauden aikana, ja ihan terveenä ovat syntyneet".
Äitini tupakoi kun odotti minua. Ei se ole vaan niin sanottu että tulee heti joku sairas lapsi. Olen ollut terve kuin pukki aina :)
Sun kaltaiset pitäisi sterilisoida iäksi! Toivottavasti saat keuhkosyövän.
Voi, voi. Minä tupakoin koko raskausajan (x 2) Lapset terveitä, normaaleja ja melko suuria syntyessään.
(3850g ja 4040g) En tiedä miten isoja olisivat olleetkaan, jos en olisi polttanut. Vähensin toki, poltin n.7 tupakkaa/pv.
Ei allergioita eikä pienikasvuisuutta aikuisena. Ei tämä mikään kehumisen aihe ole, mutta kun en pysty lopettamaan, niin en pysty.
Jos tää ny tähän menee ni mun äiti tenutti ja poltti jokasen neljän lapsen aikana ja kaksi viimeisintä on aina masentuneita ja me kaksi aikaisempaa olemme terveitä kuin pukit. Tosin meidän aikana ei vissiin kulunut ihan niin paljon alkoa kuin noiden kahden muun.
Joo aika varmasti tuleva lapsesi kärsii joistakin oireista. Kuten astmasta ja keskittymishäiriöistä. On olemassa paljon sellaisia vaivoja jotka ilmenevät vasta myöhemmällä iällä ja joiden oletetaan liittyvän äidin raskaudenaikaiseen tupakointiin. Tiedäthän että se tupakointi ei myöskään ole hyväksi sinulle itsellesi. Oma siskoni on polttanut kaikki raskausaikansa kuin korsteeni ja hänen lapsillaan on mittava määrä erinäisiä vaivoja. On eri asia tietysti myöntääkö siskoni niiden liittyvän tupakkaan.. Toivon todella että AP sinä ymmärrät lopettaa heti ja vaikka lopullisesti. Kiität itseäsi vielä jonain päivänä!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:08"]Voi, voi. Minä tupakoin koko raskausajan (x 2) Lapset terveitä, normaaleja ja melko suuria syntyessään.
(3850g ja 4040g) En tiedä miten isoja olisivat olleetkaan, jos en olisi polttanut. Vähensin toki, poltin n.7 tupakkaa/pv.
Ei allergioita eikä pienikasvuisuutta aikuisena. Ei tämä mikään kehumisen aihe ole, mutta kun en pysty lopettamaan, niin en pysty.
[/quote]
Eli tupakka oli tärkeintä myös silloin, kun vauva oli mahassa......
Mä pystyi lopettaa vasta rv 20 jälkeen. Lapsessa ei syntyessään ollut mitään vikaa,oli suht rauhallinen tapaus noin muutenkin. MUTTA nyt kun ikää on jo se 5v, niin automaattisesti kaikki vaivat mitä tulee,ajattelen suoraan olevan omaa vikaani;vain koska poltin niin pitkään. Toivon kovasti,ettei mitään isompaa tule, jotta joskus pääsisin tästä syyllisyydestä eroon.
Raskaus tuli ilmi vasta rv 17 tienoilla ja se iski päin naamaa rakenneultrassa. En siis osannut edes lopettaa tupakointia kun en tiennyt olevani raskaana. Syyllisyys tulee kai seuraamaan lopun ikääni. Toisen kanssa en tuoakoinut raskausaikana, ja suht terveitä nämä molemmat lapset ovat olleet. Kuitenkin vertailen heitä jatkuvasti toisiinsa ja etsin tupakan aiheuttamia vikoja..
Miksi tehdä lapsia jos tietää ettei pysty olemaan ilman päihteitä raskausaikana. Minä poltin ennen raskautta ja lopetin kun plussasin. Tiedän, kaikille se ei ole helppoa, mutta täytyykö sitten hankkiutua raskaaksi. Itsekkäitä paskiaisia nämä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:08"]
Äitini tupakoi kun odotti minua. Ei se ole vaan niin sanottu että tulee heti joku sairas lapsi. Olen ollut terve kuin pukki aina :)
[/quote]
Ei se lottovoittokaan kaikille tule, vaikka kuinka veikkais. Mutta yleensä se jollekin kuitenkin kolahtaa...
Vitun tollo ap! Lopeta Se tupakointi raskauden ajaksi ettei lapselle tuu häiriöitä ja terveys riskejä ! Synnytyksen jälkeen voit pilata ihan oman terveytesi rauhassa ja miks tuut tänne toitotteleen, että poltat ja oot raskaana! Lapsesi voi jäädä lyhytkasvuiseksi!
Minä poltin vielä alkuraskaudesta muutaman tupakan päivässä kunnes lopetin rv.10 ja lapsi on nyt kananmunalle ja maidolle allerginen. En tiedä johtuuko nuo allergiat polttamisesta, mutta ei sitä näin jälkikäteen ole kiva miettiäkään. Mitä se tupakka aiheuttaa sikiölle ja myöhemmin lapselle voi kuulostaa mitättömälle, mutta viimeistään kun se lapsi on maailmassa sitä tajuaa omien tekojensa merkityksen. Raskausaikana ne äidin tekemiset vaan vaikuttaa siihen vauvaan, se on fakta vaikka se tuntuisi ylisuojelulta. Ei se lopettaminenkaan helppoa ole, eikä siihen neuvolastakaan saa mitään tukea, vaan jauhetaan miten stressi on olevinaan sikiölle vaarallisempaa kuin tupakpinnin lopettaminen.
Vaikka provohan tämä oli, mutta yleensäkin ottaen kyllä sen raskausajan kestää polttamatta jos edes yrittää. Ja se on ihan kauhean näköistä kun raskaana oleva nainen polttaa.
Mun mielestä tää ei oo mikää maailmaa mullistava juttu! Onhan sitä ennenvanhaanki syöty ja juotu kaikkea mitä nykyajan raskaudenaikaisella kieltolistalla on sekä poltettu. Tiedän pariskunnan jossa kumpikin käytti vahvoja huumeita raskauden aikana ja lapsesta tuli down ja kaikkea muuta kamalaa. Mielestäni sellaiset pitäis kastroida tai muuta vastaavaa jos ihan tosissaan piripäissään suunnittelee lasta. Olen niin pahoillani lapsen puolesta...
Mutta jos nyt olet juuri ja juuri valmistunut amiksesta, niin ehkä ilman mamman röökaamista olisit professori.
Heti kun kysyin,näkyykö ultrassa,ap lakkas vastaamatta ketjuun. Hoho, TERQQUI PORVOOST
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:08"]Voi, voi. Minä tupakoin koko raskausajan (x 2) Lapset terveitä, normaaleja ja melko suuria syntyessään.
[/quote]
Eli tupakka oli tärkeintä myös silloin, kun vauva oli mahassa......
[/quote]
Urpo! Eihän kukaan nyt siitä lasten KOOSTA ole huolissaan, vaan ÄLYKKYYDESTÄ!! Tupakointi vaikuttaa sikiön tulevaan älykkyysosamäärään aina, eli ihan jokaisesta kroonisesta hapenpuutteesta kärsineestä tulee tyhmempi kuin mitä olisi ollut jos äiti ei olisi polttanut. Lopullinen älykkyyshän riippuu siten siitä oletuslähtötasosta myös, eli kaikista ei tule täysiä idiootteja, mutta mahdollisuus olisi ollut parempaankin.
Uskomatonta, että yhä vuonna 2014 tässä "sivistysvaltiossa" on odottavia äitejä, jotka polttavat. Kaikki tietävät, kuinka suuren riskin ottaa polttassaan raskaana, joten teko on vain ja ainoastaan itsekäs, lyhytkatseinen ja nautinnonhaluinen.
Kun muutaman vuoden päästä tuskailet ADHD-lapsen kanssa, voit syyttää vain itseäsi. Tupakoivien odottajien lasten otsalohko ei pääse kehittymään kunnolla, mikä vaikuttaa mm. itsehillintään ja tarkkaavaisuuteen.
Ehkäisy voi tietty pettää, mutta raskaus kyllä selviää, kun menkat jää pois. Siinä vaiheessa sitten se tupakka pois.