Onko normaalia että 18-vuotiaan lapseni ollessa juhlimassa olen levoton kunnes hän tulee kotiin?
Jos ei ole jäämässä kaverille yöksi. Sen sijaan jos on sovittu että menee kaverille ja tiedän että menevät juhlimaan, olen aivan levollinen.
Kommentit (18)
Ei ole normaalia, olet kontrollifriikki. Kannattaa hakea apua ennen kuin taipumuksesi tuhoaa ihmissuhteesi.
Ajattele että joku mies sanoisi noin vaimostaan. Ei olisi normaalia vaan häiritsevää.
Mun äiti on samanlainen ja olen jo 27v... Edes iltalenkille ei voi lähteä kun on varmistelemassa missä olen ja menenhän ajoissa kotiin. Toivoisi, että löytäisin itselleni miehen pitämään minusta huolta. Huoh..
Miksi ihmeessä näin? Tunnen itseni paimenkoiraksi jolla ei ole lauma koossa. En siis ole varsinaisesti huolissani hänestä, järkevä nuori. Mutta jos odotan saapuvaksi kotiin, en osaa olla rauhassa ennen kuin lauma on koossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, olet kontrollifriikki. Kannattaa hakea apua ennen kuin taipumuksesi tuhoaa ihmissuhteesi.
Perustele? En soittele perään tms, en vain osaa rauhottua ja nukun levottomasti kunnes tiedän hänen olevan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele? En soittele perään tms, en vain osaa rauhottua ja nukun levottomasti kunnes tiedän hänen olevan kotona.
Valta enemmistö ihmisistä ei kärsi noin pienen asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on samanlainen ja olen jo 27v... Edes iltalenkille ei voi lähteä kun on varmistelemassa missä olen ja menenhän ajoissa kotiin. Toivoisi, että löytäisin itselleni miehen pitämään minusta huolta. Huoh..
Olen nyt hieman eri mieltä tuosta samanlaisuudesta. Kotona asuva 18 ja baari-ilta tai omillaan asuva 27 ja iltalenkki on hieman eri asia. Ja tosiaan en ole levoton hänen takiaan jos tiedän että ei ole tulossa kotiin, ainoastaan jos odotan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt hieman eri mieltä tuosta samanlaisuudesta. Kotona asuva 18 ja baari-ilta tai omillaan asuva 27 ja iltalenkki on hieman eri asia. Ja tosiaan en ole levoton hänen takiaan jos tiedän että ei ole tulossa kotiin, ainoastaan jos odotan kotiin.
Miten se kotona asuminen vaikuttaa? Kysyykö rattijuoppo yli ajaessaan kotitalouden koosta?
Heh, olen 29 ja äitini on edelleen samanlainen. Osaa kyllä hillitä itsensä, mutta useimmiten kun tietää että olen ollut juhlimassa, tulee seuraavana päivänä viesti jossa tekee tikusta asiaa. Haluaa että vastaan jotta tietää että olen elossa ja ehjä. :D
Mun mielestä ihan söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, olen 29 ja äitini on edelleen samanlainen. Osaa kyllä hillitä itsensä, mutta useimmiten kun tietää että olen ollut juhlimassa, tulee seuraavana päivänä viesti jossa tekee tikusta asiaa. Haluaa että vastaan jotta tietää että olen elossa ja ehjä. :D
Mun mielestä ihan söpöä.
No näin voin kuvitella itsekin kyllä tekeväni varmaan lopun elämääni.
Kyllä on normaalia. Itse pyysin aina mun opiskelijalapsia laittamaan viestin, kun olivat päässeet kotiinsa, jos olivat vaikka viikonlopun meillä. Nuorin on nyt 19 ja asuu vielä kanssamme. En pysty nukkumaan ennen kuin kuulen hänen tulevan kotiin vaikka vain iltalenkiltä.
Täysin normaalia. Olet hyvä äiti ja ehkä katsonut liikaa amerikkalaisia murhasarjoja, joissa psykopaattimurhaajs jahtaa nuoria naisia. Itse sanoin tyttärelleni, että kotiin voi aina tulla taksilla. Maksan sen mieluummin kuin tiedän hänen menneen yöjunaan. No voihan se taksinkuljettajakin olla hirviö.
Luotan lapsiini, mutta kanaemon vikaa löytyy. Jos ovat vaikka kaukomailla reissaamassa tai merellä purjehtimassa, on ihan kiva saada viesti, että ovat päässeet perille etappiin tai kotiin matkan jälkeen. Meillä on tällainen perhe, omien vanhempieni aloittama tapa,
ilmoitellaan toisillemme missä mennään. Ei orjallisesti, mutta suunnilleen tiedetään missä lähipiiristä kukin milloinkin on. Nykyisin on helppo laitella whatsappviestejä tai instaan kuvia. Mutta en tietenkään enää öitäni valvo, jos ovat bilettämässä, kun omillaan jo asuvat, niin tarkkaan ei valvonta toimi kumpaankaan suuntaan, normaalioloissa soitellaan pari kertaa viikossa.
Elämänmittainen on äidin huoli.
Ei äitiäni lopulta kiinnostanut, jos tulin kaupungilta pää lommoilla kotiin - äitiäni kiinnosti, kunhan tulin.
On normaalia.