Sisällä 22C, makkarissa 20C. Ilmalämpöpumppu mökissä <3
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:23"]
Ja sähkölasku hipoo taivaita! Naapurilla mökissä ilmalämpöpumppu ja sähkölasku yli 400 e/kk. Kallista kylmyyttä.
[/quote]
ja paskan marjat. Meillä on 60€/kk jäähdytyskaudella. Taitaa naapurisi viilentää ulkoilmaa samalla kun saa tuollaisen sähkölaskun.
meillä on 23 astetta kun 22 tuntui liian kylmältä. Nyt kuitenkin istutaan ulkona, 28 astetta ja on ihan kivaa.
[/quote]
Jep taitaa tosiaan se naapuri pitää ikkunoita auki samalla, tai jotain muuta yhtä typerää. Tai sitten unohtanut pumpusta AUTO moden päälle, jolloin pumppu rupeaa lämmittämään, kun haluttu pyynti on saavutettu. Ja kun on lämmittänyt, viilentää jälleen :D
25 astetta olkkarissa ja keittiössä ja kylmä on tällä hetkellä vaikka av mammat haukkui mua köyhäksi, kun meillä on ilmastointilaite. On kyllä hyvä ja kohta sammutan sen. Ja kuulkaa on se paljon parempi, kun teidän tuuletin ja poistaa kosteuden myös.
En halunnut mitään kiinteää ja tuon ilmastointilaitteen laitan syksyllä vaatekaappiin.
Hellurei ja hikoilkaa!
Ihan sama mulle. En tarvitse mitään viilennystä. Olen nukkunut mainiosti koko kesän, kun on vihdoinkin lämmin. Peiton alla ja sukat jalassa.
Meillä kotona maalämpö johon kytketty maaviileä, joten ei tarvi tuskailla kuumuuden kanssa. Ja mikä parasta, lähes ilmaista viilennystä verrattuna esim.ilmalämpöpumppuihin. Voi nauttia aivan eri tavalla helteistä, kun sisälle pääsee viilentymään. Yöt nukutaan hyvin ja pienin lapsista myös päikkärit. En enää ikinä suostu asumaan talossa, missä ei ole kunnon jäähdytysjärjestelmää. Enkä ymmärrä, miksi ihmiset ei satsaa vähän jäähdytykseen? Joka kesä hikoilla ja nukkua huonosti, kun satsais vähän ja vois nauttia helteistä...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:25"]
Eikö helle hellikään vai mihin te tarvitsette noita viilentäjiä?
[/quote]
Touché!
[/quote]
Eihän typerät av-mammat tajua ilman rautalangasta vääntämistä. Helle hellii kyllä ulkona ja rannalla jossa on mukava ottaa aurinkoa ja uida. Rannalle ajan ilmastoidulla autolla. Ulkona touhuan kaikenlaista ja kun tulee kuuma tulen sisällä. Rakastan hellettä, mutta vain siellä minne se kuuluu, eli sinne ulos / rannalle. Sisään se ei kuulu, joten siksi ilmastointi.
Haluan nukkua viileässä, ja oleskella viileässä sisällä. Rannalla taas saa olla kuuma.
[/quote]
Taidat olla vähän typerä kun provoon menet.
Voisin tulla nussiin jos kerran on kylmä...
En ole mittaria katsonut mutta mukavaa täälläkin kun muutama sisäyksikkö puhaltaa viileää.
28 on sisällä ja uni ei tule. Miksi sinä valvot?
Kateeksi käy, meillä on niin kuuma ettek pysty nukkumaan ilman että hiki valuu ja koko sänky on ihan hiestä märkä...
Ap valvoo kun on viileää niin alkoi halut hyrräämään.
Vahingonilo ei kaunista ketään. Aloittaja vaikuttaa säälittävältä pikkupimulta.
Kunhan vain kiusasin vähän. Säälittää tosissaan teitä, tiedän kuinka vittumaista se on yrittää nukkua kuumassa ja kohta mullakin sitä edessä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:51"]
Voisin tulla nussiin jos kerran on kylmä...
[/quote]
Kyllä mä sua nussisin
ap
Tässä sama ilmiö kun aikanaan ilmastoinnit tulivat autoihin. Eli kuorma-autoilijoilla kasvohalvauksia kun kylmää puhalsi että posket lepattivat. Tätä tulee vastaan vieläkin ja tosiaan ilmastointi, ilmalämpöpumppu ym pitää säätää siten että se jäähdyttää vähän mutta kylmää viimaa ei tunnu.
Sisällä n.21-22. Kerrostalon seitsemäs kerros, ikkunat pohjoiseen. Ihanaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:02"]
Tässä sama ilmiö kun aikanaan ilmastoinnit tulivat autoihin. Eli kuorma-autoilijoilla kasvohalvauksia kun kylmää puhalsi että posket lepattivat. Tätä tulee vastaan vieläkin ja tosiaan ilmastointi, ilmalämpöpumppu ym pitää säätää siten että se jäähdyttää vähän mutta kylmää viimaa ei tunnu.
[/quote]
Itse olen laittanut ilmastoinnin puhaltamaan +2,2 asteista ilmaa kämpän täydeltä :) About 600m3 tunnissa tulee tuota kylmää ilmaa :)
Ei tuuletinta, ei muitakaan viilennyslaitteita; jaloilla hiukan viileää, muuten aivan sopiva lämpötila.