Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi naapuri kävi kysymässä voisinko kaataa muutaman puun meidän puolelta kun on aamuauringon tiellä

Vierailija
20.07.2021 |

Mitä tekisit kaataisitko puut että naapurisopu säilyisi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kaadat. Nehän vain haittaavat sinuakin.

Vierailija
42/58 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tilaa kaatajan ja "vahingossa" menee teidän puolelta. Parempi kaikille että niistä päästään eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle vastaavan pyynnön esittäis, istuttaisin pari puuta lisää.

Vierailija
44/58 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni pitää kysymystä jotenkin asiattomana tai röyhkeänä. Mielestäni aloituksessa ei käynyt ilmi, että naapuri vaatisi puiden kaatoa, vaan hän kysyi. Mielestäni kysyä saa, jos osaa ottaa kieltävän vastauksen hyvin vastaan.

Vierailija
45/58 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko metsuri on varattu

Vierailija
46/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät suhteet naapuriin ovat arvokkaita. Jos puilla ei olisi minulle ns. väliä niin toki kaataisin. Jos ne puolestaan olisivat erityisen näyttäviä tai muuten tärkeitä niin sitten en välttämättä kaataisi.

Vierailija
47/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pihallamme olisi 20 puuta, voisin kaataa. Jos vaikka 5 en. Tai jos puilla olisi joku tarkoitus.

Niitä on siinä etupihalla noin 2, isoja puita. Täytyy varmaan suostua kaatamaan. Rakkaita puita.

Ap

Etkä suostu. Kokemuksestani voin sanoa, etkä komentelu naapurisi taholta sen kuinka yltyy jos nyt annat pariksi. Muuttakoon naapuri vaikka aavikolle jos ei puita kestä.

Vierailija
48/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit päättää puistasi itse. Jos ne on hankalassa paikassa kaadon kannalta (talot, istutukset vaarassa), niin naapuri saisi maksaa ammattilaisen ne kaatamaan.

Tai jos haluat pitää puusi, niin pahoittelut mutta ei kaadeta.

Vierailija
49/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puullakin on oikeus elää.

Vierailija
50/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi asia on sinun ongelma? Olis ostanut kämpän jostain muualta jos pitää saada aurinkoa jonain tiettynä vuorokauden hetkenä. 

Vierailija
51/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät suhteet naapuriin ovat arvokkaita. Jos puilla ei olisi minulle ns. väliä niin toki kaataisin. Jos ne puolestaan olisivat erityisen näyttäviä tai muuten tärkeitä niin sitten en välttämättä kaataisi.

Ongelma on vaan siinä, ettei naapurin vaatimukset välttämättä lopu tuohon, kun kerran menet suostumaan johonkin niin naapuri saattaa jatkossakin pyydellä ja olettaa kaikenlaista. 

Vierailija
52/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne puut on minulle yhdentekeviä, niin mikä etten voisikin kaataa.

Niin minäkin. Tai en kyllä itse kaataisi, vaan saisi naapuri hoitaa työn, tai jos on liian isot puut itse kaadettavaksi, niin saa sitten tilata ammattilaisen ja maksaa kulut. Myös niiden puiden kuljettaminen pois.

Vierailija
53/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tonttia kun ajattelen, niin sieltä joutaisi kaatamaan useammankin puun. Ovat niin korkeita, että ne on kaadettava pätkissä. Pitää saada jonkinlainen nosturi paikalle, ja ammattilainen joka tietää mitä tekee, että homma hoituu turvallisesti. Veikkaan ettei ole ihan halpaa, kun kasvavat vielä hankalasti rinteessä. Siksi jäänytkin kaatamatta, vaikka en itsekään niistä pidä. Kysyikin naapuri, niin näyttäisin heti vihreää valoa, mutta kääntäisin tosiaan asian niin, että naapuri saa mun puolesta ne kaadattaa jos hoitaa kustannukset myös. En tietenkään myöntäisi , että itsekin haluaisin niistä eroon, mutta en ole halunnut maksaa.

Vierailija
54/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni pitää kysymystä jotenkin asiattomana tai röyhkeänä. Mielestäni aloituksessa ei käynyt ilmi, että naapuri vaatisi puiden kaatoa, vaan hän kysyi. Mielestäni kysyä saa, jos osaa ottaa kieltävän vastauksen hyvin vastaan.

Itse en menisi ehdottamaan vastaavassa tilanteessa. Jotenkin antaa röyhkeän kuvan, jos menee toisen tontin asioihin puuttumaan. Ei istu suomalaiseen mentaliteettiin.

Vierailija
55/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne puut on minulle yhdentekeviä, niin mikä etten voisikin kaataa.

Ei ne ole luonnolle yhdentekeviä vaikka olisi enemmänkin. Joka tapauksessa kohtuuton vaatimus.   Seuraavaksi pitäisi kaataa kaikki kun aurinko kiertää joka puolella ja kuukin kumottaa. Jokin järkisyy pitää olla, kaatumisvaara myrskyssä esim., ei mukavuussyy.

Vierailija
56/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en menisi vastaavassa tilanteessa ehdottamaan. Toisen tontin asioihin puuttuminen tuntuu liian tunkeilevalta. Ei istu suomalaiseen mentaliteettiin.

Vierailija
57/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kaataa kaikki puut tonteiltaan ja asentaa tekonurmia jos ei asfaltoi koko tonttia.

#erityinen#luontosuhde

Vierailija
58/58 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiseen kysymykseen voi vain vastata jos se on oma piha ja omat puut.

Itseäni haittaavat saisivat heti lähdön.

Tykkäämäni jäisivät siihen.

Toiveita saa aina esittää. Mutta se oma tontti on oma tontti, eikä toiveet ole määräyksiä.

Pohdin tota naapurin isoa tonttia. Jos olisin ostanut. Olisin puolet puista poistanut ja ryöminyt puutarhaa hoitaen joka kesä.

En ostanut. Uusi naapuri puolitti tontin ja puutarhassa on nyt paritalo. En ikinä edes harkitsisi nyt sen puutalon ostoa. Pihan koko mitätön.