Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinut koronarokotettu Messukeskuksessa Helsingissä?

Vierailija
20.07.2021 |

Miten siellä toimitaan? Olen varannut ajan, mutta nettisivuilla lukee että pitää varautua jonottamaan. Miksi pitää jonottaa jos on aika varattuna? Pääsitkö sinä rokotettavaksi varaamanasi aikana? Voisiko joku kuvailla mitä siellä rokotuspisteessä käytännössä tapahtuu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin: menin paikalle (messukeskuksen "takana", hyvät opasteet). Ulkona joku kuulutti, että ajanvaraukset ajalla 10.50-11.05 saa mennä sisään. Menin sisäänkäynnille, näytin henkkarit, vastasin kysymyksiin. Menin sisään messukeskukseen ja seurasin opasteita oikeaan paikkaan. Jonotin hetken, kun ihmisiä ohjattiin rokotuspisteisiin. Menin pisteelle ja näytin henkkarit taas. Sain rokotteen, sh tarkisti että olen varannut jo ajan kakkosrokotteeseen, odotin vartin, lähdin kotiin.

Siellä ei siis kutsu kukaan nimellä niin kuin lääkärissä, vaan jonon jatkoksi mennään kun on niin paljon väkeä, mutta paljon on opasteita ja henkilöstö neuvoo!

Vierailija
2/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla sisäänheittäjä kuulutti megafonilla aikoja, jonka perusteella sai siirtyä jonoon (esim. Klo 14.45 ajan varanneet voivat tulla, klo 14.50 ajan varanneet voivat tulla). Pieni jono syntyi sisääntullessa, kun henkkarit ja ajanvaraus tarkistettiin. Siinäkin oli neljä tiskiä auki eli montaa sekuntia ei tarvinnut odottaa, turvavälit metrejä.

Sen jälkeen käveltiin aidoin rajattua kävelyväylää messukeskuksen keskelle, mistä ohjattiin rokotuskoppiin. Niitä oli yli 20kpl ja hetken odotin siinä ensimmäisen vapautumista ennen kuin pääsin sisään.

Kaikki toimi erinomaisesti ja joka kohdassa oli opastajia paikalla, upeasti järjestetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne oli aika varattuna, mutta lähinnä vaan sen takia, ettei synny pullonkaulaa, vaan että jono liikkuu eteenpäin liukuhihnatyyliin. Ulkona ovilla kysyivät aikaa, mutta ei enää sen jälkeen, koska laittavat sinut vaan jonon jatkoksi. Älä mene liian aikaisin, koska ihmisillä on ajanvaraus ihan syystä, ettei tule tungosta. Menet siis vaan paikanpäälle oikeaan aikaan, ja katsot mitä muut tekee, niin minäkin tein. :)

Vierailija
4/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa pisteissä varattu aika on liukuva käsite. Jos esim. myöhästyt viisi minuuttia, luulen, että ei haittaa mitään. Tietysti on hyvä, jos olet ajoissa.

Vierailija
5/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon vastauksista! Helpottaa tällaista lievää neurootikkoa kun tietää mitä odottaa :)

Ap

Vierailija
7/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrkkymessut

Vierailija
8/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lampsin sisälle, näytin henkkarit, ja sisään piikille. Varmasti riippuu ajasta millon käy, koska ensimmäisellä yrityksellä oli juuri tuo kuulutus ulkona ja jonoon.

Vierailija
9/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään kuulutuksia, sen kun marssin sisään ja vastasin kysymyksiin ja seurasin ohjeita. Olin paikalla noin 15 minuuttia ennen aikaani eikä ollut yhtään mitään jonotusta.

Vierailija
10/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuolla olisi vielä lähitulevaisuudessa jotkut messut. Ajattelin jossakin vaiheessa, että jo ensi syksynä voisi olla, mutta ehkä ei sittenkään. Tuolla ei oikein ole sellaista ulkoaluettakaan, että siellä voisi mitään tapahtumaa tyyliin pienet markkinat järjestää.

Vierailija
11/11 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vastauksista! Helpottaa tällaista lievää neurootikkoa kun tietää mitä odottaa :)

Ap

Ymmärrän. Ei ollut kiva mennä kun ei tiennyt mitä tapahtuu.

Mulla ulkona kysyttiin aika, onko mitään oireita ja ohjattiin sisään. Piiiitkä opastettu käytävä. Syntymävuosi kysyttiin jossain haarassa ja ohjattiin eteenpäin. Ei jonoa rokotuskoppiin ja siinä sh jotain kysyi. Laittoin rokotteen (ei sattunut) ja sitten 15 min odotustilaan, siinäkin oli henkilökuntaa. Ja ensiapu jos tulee oireita niin käsi ylös.