Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peseekö teillä mies pyykkiä?

Vierailija
27.07.2014 |

Ollaan lapseton nuori pariskunta ja meillä minä olen aina pessyt miehenkin pyykit. Olen koittanut saada miehen tajuamaan, että hän voisi edes joskus itse pestä omat kamppeensa, mutta eipä tunnu menevän kaaliin. Mitenkäs muilla? Ja mikä neuvoksi?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit on yleensä mun valtakunta, mutta mies saattaa tyhjentää pyykkikoneen kyllä. Mä pesen ja silitän. Tiskit taas yleensä hoitaa mies. Tiskikonetta meillä ei ole.

Vierailija
2/77 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No minun miehellä on järki päässä, ja se osaa kyllä niin yksinkertaisen homman tehdä ihan oikein. Mitä älykääpiöitä teillä siellä kotona oikein on jos ei tuon vertaa tajua?"

.."Ihan oikein"?

Meillä mies pesee pyykkiä ja tekee kaikkia kotitöitä enemmän kuin minä. Kaikki mieheni (eli myös muutamat exät vuosien varrelta) ovat tehneet ja osanneet - kukaan mies ei esim kuole nälkään jos nainen ei kokkaa. Jos nainen heti automaattisesti kokkaa ja hoitaa kaiken paremmin, niin miksi vaivautuisivatkaan? keksin itsekin parempaakin tekemistä. Mutta kun pyykkiä ja muu tekee naisen onnelliseksi, niin kyllä tekevät melkein mitä vaan. Mutta tuskin sitten enää yhtäkkiä 20 vuoden jälkeen narinan seurauksena? Tai lastentarhatyylisen opastuksen? Kyllä mies osaa yleensä lukea, ja saa pyykit ohjeen mukaan koneeseen jos haluaa. Kuten kaiken muunkin tehtyä oman järkensä mukaan. Logiikka ei aina ole sama kuin itsellä, mutta tekeekö se siitä väärän.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ihan täsmälleen kaikkia taloustöitä siinä missä nainenkin. En keksi yhtään syytä miksi ei tekisi.

Vierailija
4/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese. Enkä ole kyllä valittanut.

Vierailija
5/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesee :)

Vierailija
6/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Laittaa kaikki sekasin ja vaaleet muuttuu harmaiksi. Mä pesen. Muita hommia kyllä tekee, laittaa ruokaa ja tiskejä ja joskus jopa imuroi.

Vierailija
7/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee aina. Minä en pese.

Vierailija
8/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee jos pitää pestä. Mä huolehdin kyl yleensä pyykit.

Vierailija
9/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pesee ja vieläpä useammin kuin minä

Vierailija
10/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin aikanaan, että itse peset omat pyykkisi. En ala aikuisen miehen pyykkejä pesemään, joten näytin vielä miten kone toimii ja hienosti on osannut pyykkinsä pestä. Älä ryhdy miehen äidiksi, vaan selkeää jakoa kotitöihin.

Vierailija
11/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei saa missään tapauksessa mennä omin päin pesemään minun vaatteitani. Omat työvaatteensa pesee ja joskus satunnaisesti omiaan ja lapsen arkivaatteita. Kaikki muu on minun vallassani. Ei tajua, mitä ne eri ohjelmat on pyykkikoneessa, eikä tajua mitä eroa on eri materiaaleilla ja millä ohjelmalla mitäkin pitää pestä, siksi tämä ratkaisu. Löytää koneesta sen puuvilla 40 tai 60 astetta ja sillä se nyt pärjää.

Vierailija
12/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesee melkein yhtä usein kuin minäkin

Vierailija
13/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee omat vaatteensa. On pessyt koko parisuhteemme ajan, mukisematta. Ei koske minun pyykkeihini.

Vierailija
14/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee jos on tarvetta, tosin kovin suuri urakka se ei ole, joten ihan sama kumpi sen tekee. Huomenna laitan töihin lähtiessäni pyykkikoneen pyörimään ja mies saa laittaa pyykit kuivumaan ja uuden lastin pesuun lasten kanssa kun kerran kotona on. Pyykkinarua löytyy montakymmentä metriä pihalta, ei ole vaikea ja ylivoimainen juttu.

Vierailija
15/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee omat pyykit ja minä omat ja lapsien.

Vierailija
16/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese, ku ei osaa laittaa vaatteita oikein kuivumaan. Ollaan yhessä sovittu et hoidan pyykit

Vierailija
17/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa pestä, muttei yleensä pese. Meillä on jaettu kotitöitä vähän mieltymysten mukaan, käytännössä mies tekee suuren osan pihatöistä ja minä vastaavasti enemmän sisällä.

Vierailija
18/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kyllä pesisi, tiskaisi ja siivoaisi ihan no ei ehkä mielellään, mutta hoitaisi mukisematta oman osuutensa jos antaisin jotenkin lopputulos ei ole koskaan yhtä hyvä kuin ajatus auttamisesta. Teen itse asiat kerralla kunnolla kuin korjailen hänen jälkiään. Eikä se minua haittaa. Mies sitten taas käy kaupassa, hoitaa kaiken autoon liittyvät jne.

Vierailija
19/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja onneksi ei pese.Muut taloustyöt hoitaa hyvin.

Vierailija
20/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee omat työvaatteensa. Muuta ei tarvitsekkaan. Ärsyttää kun laittaa kaikki vaatteet ryppyisenä kuivumaan :D