Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hyvä yksiö-kaksio opiskelijalle?

Vierailija
27.07.2014 |

Mistä ostaisit Helsingin yliopiston opiskelijalle (Porthania) asunnon? Toki Katajanokka ym. olisivat upeita, mutta hinnat pilvissä. Mamu-alueellekaan ei haluta, joten mikä vielä normaalia siistiä ja kohtuuhintaista aluetta?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:08"]

Mielikuva av-mammoista (ne tuplamaisterit ja lääkärit, tietty) ostelemassa lapsilleen asuntoja Helsingistä.... :-D

[/quote]

Meillä ostajina on insinööri ja KM. Ihan vauva-ajasta alkaen on ollut selvää, että lapsille ostetaan omat kämpät opiskelukaupungista ja jos he nyt opiskelevat Helsingissä, niin sieltä se on järkevintä hankkia. Ja kun ei tarvitse laittaa ostolle ehdoksi lainansaantia tms. niin sen asunnon saa aika nopeasti. Jokaisella meistä on sama mahdollisuus, mutta se merkitsee sitä, että opettelee sijoittamaan rahasa, ei vain säästämään.

[/quote]

Tai, opettaisit lapsesi itse säästämään ja huolehtimaan raha-asioista?

[/quote]

Kyllä he ovat senkin oppineet tekemään. On vain helpompi säästää asunto, jos saa työstään säännöllistä kuukausipalkkaa 4000 e/kk kuin lukioaikana 800 e/kk. Lapsillani on jokaisella ollut 18v iässä yli 20 000 euron ihan itse hankittu omaisuus, josta tosin osa on hankittu työnteon sijaan sijoittamalla. He osaavat huolehtia raha-asioistaan keskimääräistä paremmin, mutta sinusta olen epäonnistunut, koska en ole opettanut heille sossun luukun näppäryyttä.

Vierailija
42/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:08"]

Mielikuva av-mammoista (ne tuplamaisterit ja lääkärit, tietty) ostelemassa lapsilleen asuntoja Helsingistä.... :-D

[/quote]

Meillä ostajina on insinööri ja KM. Ihan vauva-ajasta alkaen on ollut selvää, että lapsille ostetaan omat kämpät opiskelukaupungista ja jos he nyt opiskelevat Helsingissä, niin sieltä se on järkevintä hankkia. Ja kun ei tarvitse laittaa ostolle ehdoksi lainansaantia tms. niin sen asunnon saa aika nopeasti. Jokaisella meistä on sama mahdollisuus, mutta se merkitsee sitä, että opettelee sijoittamaan rahasa, ei vain säästämään.

[/quote]

[/quote]

Kyllä he ovat senkin oppineet tekemään. On vain helpompi säästää asunto, jos saa työstään säännöllistä kuukausipalkkaa 4000 e/kk kuin lukioaikana 800 e/kk. Lapsillani on jokaisella ollut 18v iässä yli 20 000 euron ihan itse hankittu omaisuus, josta tosin osa on hankittu työnteon sijaan sijoittamalla. He osaavat huolehtia raha-asioistaan keskimääräistä paremmin, mutta sinusta olen epäonnistunut, koska en ole opettanut heille sossun luukun näppäryyttä.

[/quote]

Niin, ne vaihtoehdothan on 20000 € omaisuus tai sossun luukku... ihmisillä on erilaiset lähtökohdat elämään, et kai väitä että alaikäiset lapsesi olisivat osanneet sijoittaa rahansa hyvin ilman teidän vanhempien apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:41"]Mistä ostaisit Helsingin yliopiston opiskelijalle (Porthania) asunnon? Toki Katajanokka ym. olisivat upeita, mutta hinnat pilvissä. Mamu-alueellekaan ei haluta, joten mikä vielä normaalia siistiä ja kohtuuhintaista aluetta?

[/quote]

Katajanokalla on paljon "mamuja" kuten koko kantakaupungissa. Olisin ehdottanut esim. Meikkua tai Kallion aluetta, josta on tosi hyvät kulkuyhteydet ympäri pk-seudun, mutta ilmeisesti vain Etelä-Helsinki on mieleen.

Minä en ostaisi asuntoa esimerkiksi Krunasta, Skattalta tai ihan eteläisimmästä kärjestä. Niihin on huonot julkiset yhteydet: joo ovat lähellä keskustaa, mutta ensin saat kävellä sinne keskustaan että pääset liikkumaan eteenpäin.

Vierailija
44/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta ja jokaiselle on ostettu oma kaksio heti syntymän jälkeen. Alettiin jos raskausaikana katsomaan asuntoja, kaupat tehtiin vasta syntymän jälkeen.

Asunnot ovat vuokrattuina, lyhennys tehdään pelkästään vuokralla sekä lapsilisällä ja isovanhemmat kun antavat rahaa, nämä laitetaan lyhennyksiin. Laina-aika on kaikissa yli 25 vuotta.

Taloudellinen menetys on minimaalinen.

Lapsista vanhin aloittaa nyt koulun, joten emme osaa sanoa kuinka pumpulissa kasvaneita heistä nyt tulee. Tosin asunnot ovat minun ja mieheni nimissä ja niistä ei olla ylimääräisille huudeltu.

Sijoittamistahan tämä on siinä missä muutkin.

Ja lisäksi hyvin moni ystävä on tehnyt ihan samalla tavalla.

Vierailija
45/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:49"]

Minä ap olen kyllä asunut itsekin Helsingissä, joten jotain tiedän. Mihinkään h....kortteliin en halua joutua ja siksi tietyt kadut, korttelit tai talot Alppila, Kallio, ym. alueella ovat epäilyttäviä. Uskon, että joku piilob....... sijaitsee todennäköisemmin siellä kuin Krunikassa tai Skattalla vaan enpä tietysti voi varma olla. Kalliohan on pop kuulemma, mutta aika epämääräistä sakkia sielläkin pyörii välillä. Pumpulissa kasvatusta ei mielestäni ole se, jos omistaa asunnon, jonka arvokin nousee ja jossain on asuttava.

[/quote] Eikö ne huorat päivystä nykyään sielllä Lönkan omenahotellissa?

Vierailija
46/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lol mikä tilitys taas! Nämä yksityiskohtaiset minä ja minun lapseni -vastaiskut ovat kyllä AV:n suola.

Vierailija
47/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein linjasaneerauksia tehdään? Mitä muita peitenimiä on isoille remonteille kuten tälle putkiremontille?

julkisivuremontti varmaan on toinen isompi pelonaihe?

Vierailija
48/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostittepa mistä tahansa, niin tarkistakaa ensin, ettei ole lutikkataloyhtiöstä kyse.

Vierailija
49/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa rasistilta. Toivottavasti saat syövän. :(

Vierailija
50/50 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista vuokratuottoa (netto-%) kantakaupungissa saa sijoitusyksiöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi