käyttekö helteestä valittajat aurinkolomilla?
On lämmin joo. Mutten suostu yhtään narisemaan, lämmintä Suomessa on niin vähän aikaa. Koko kesäkuun satoi ja oli tosi kylmä.
Monet valittaa lämmintä. Mietin vaan että niin monet käy etelässä NAUTTIMASSA lämmöstä että sielläkö se on ok mutta ei täällä. Välimerellä esim tähän aikaan vuodesta on kuitenkin kymmenenkin astetta vielä lämpimämpää.
Kommentit (49)
En tosiaan käy, vaikka maksettaisi (näin on jopa käynyt etten huolinut ilmaista matkaa)
valitan kuumuudesta välillä :) ainoa vaan että valitan sisätilojen kuumuudesta ;) ulkomailla hotellit ovat ihanan viileitä ja minä vaan rakastan etelää, ne maisemat,kulttuuri ja rakennukset! <3 tässä tuli jo matkakuume kirjoittaessa.. onneksi lähtään kreetalle 2 viikon kuluttua, ja sitten alkutalvesta menemme havajille :-) kannattaa käydä ulkomailla! se kokemus on vain niin hieno :) menkää vaikka sellaiseen vuodenaikaaan kun ulkomailla on viileämpää, esim. se jonkun mainitsema 20-25c lämpötila minkä sietää. kiitos olen höpissyt!! :D
Ihan eri asia olla lomalla helteisessä paikassa kuin pyörittää arkeaan helteen keskellä.
En ole nyt valittanut tätä hellettä, ihme kyllä. En oo ikinä tykännyt.
Mutta en ole käynyt aurinkolomallakaan ulkomailla kun viimeksi joskus pikkutyttönä.
Mietin että siellä etelässä ulkomailla auringossa on ihan erilainen ilmasto, että eikö siellä ole helpompi olla kun näissä Suomen helteissä?!
Aika monta maata saa kyllä jättää kohdelistalta pois jos ei voi mennä mihinkään lämpimään. Tosin voihan sitä vaikka ympäristösyistä olla matkailematta kokonaan. Tekee vain sellaisia reissuja jotka jaksaa itse kävellä.
Olen ollut hyvin kuumalla säällä useissa kaupungeissa, mm. Lontoossa ja New Yorkissa. Syksyllä.
Helteet kun eivät aina ymmärrä, että kaupungeissa pitäisi olla viileää...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:49"]Aika monta maata saa kyllä jättää kohdelistalta pois jos ei voi mennä mihinkään lämpimään. Tosin voihan sitä vaikka ympäristösyistä olla matkailematta kokonaan. Tekee vain sellaisia reissuja jotka jaksaa itse kävellä.
[/quote]
Lämmin ja helle on eri asia. Kyllä 20-25 on ihan ok. Helle ei.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:15"]
Käyn, jos rahat riittävät, mutta en todellakaan pahimpaan helleaikaan vaan syksyllä/talvella, kun Suomessa jo pimeää ja kylmää. En tosin silloinkaan lähde aurinkoa ottamaan, vaan pysyttelen mahdollisuuksien mukaan varjossa. En tajua mitä järkeä on lähteä kesä-heinäkuussa jonnekin aurinkorannalle, talvellahan se lämpö/valohoito tarpeeseen tulee. Jos voisin, tekisin vähän alle viikon matkoja, se olisi juuri minulle sopiva pituus.
On muuten ihan eri asia lomailla helteellä kuin paiskoa töitä.
[/quote]
Lisään vielä että siellä lomakohteessa ei saa olla 30°C asteen helteitä, vaan semmonen 20°C tai vähän yli on sopiva.