käyttekö helteestä valittajat aurinkolomilla?
On lämmin joo. Mutten suostu yhtään narisemaan, lämmintä Suomessa on niin vähän aikaa. Koko kesäkuun satoi ja oli tosi kylmä.
Monet valittaa lämmintä. Mietin vaan että niin monet käy etelässä NAUTTIMASSA lämmöstä että sielläkö se on ok mutta ei täällä. Välimerellä esim tähän aikaan vuodesta on kuitenkin kymmenenkin astetta vielä lämpimämpää.
Kommentit (49)
En käy. En saa auringonotosta mitään irti. Tai siis saan: päänsäryn ja huonon olon.
käyn kaupunkilomilla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:31"]
On lämmin joo. Mutten suostu yhtään narisemaan, lämmintä Suomessa on niin vähän aikaa. Koko kesäkuun satoi ja oli tosi kylmä.
Monet valittaa lämmintä. Mietin vaan että niin monet käy etelässä NAUTTIMASSA lämmöstä että sielläkö se on ok mutta ei täällä. Välimerellä esim tähän aikaan vuodesta on kuitenkin kymmenenkin astetta vielä lämpimämpää.
[/quote]En ole koskaan käynyt aurinkolomilla. Kyllä ne ovat eri ihmiset jotka käyvät "nauttimassa" lämmöstä ja jotka valittaa heteistä.
En ole koskaan tykännyt auringon paahteesta. Se on kamalaa jos mennään työporukan kanssa syömään, niin jotku haluaa aina että mennään terassille aurinkoon syömään. Ihan yhtä hyvin voisi istua tulisilla hiilillä, jos haluaa kiduttaa itseään.
En ole ikinä käynyt aurinkolomalla, vaikka olen jo yli 40 v. Yksinkertaisesti ei ole kiinnostanut. Jos olisi rahaa, niin kiertelisin ennemmin Suomea. En kestä yli 23 asteen lämpöä, enkä myöskään saunaa.
Käyn. Luen kirjoja rannalla varjon alla ja käyn paljon uimassa. Asun hotellissa, syön ravintoloissa enkä pane tikkua ristiin.
Kotona pitää huolehtia kodista, kolmea viikkoa ei voi olla siivoamatta eikä päivääkään tekemättä ruokaa.
Suomessakin siedän hellettä jos voin olla mökillä veden äärellä ja mökki on viileä sisältä kuten etelän reissuilla ilmastoidut hotellihuoneet.
Jännää, että jotkut eivät vaan tajua kuinka vaikeaksi ja tukalaksi helle osalle ihmisistä olon tekee.
Minä en palele herkästi mutta en silti itke ympäriinsä kauhuissani jos joku joskus valittaa kovista pakkasista.
Toki. Mä valitan vain ihan valittamisen ilosta näistä helteistä. Oikeasti rakastan kuumuutta ja matkustan aina Turkkiin joka lomalla.
Kaupungissa vasta kuuma onkin. Kuuma asfaltti, autojen pakokaasut... Itse käyn rantakohteissa, mutta vain meren äärellä ja huonekin on aina ilmastoitu. Lisäksi merituuli viilentää mukavasti ja uin paljon.
Mä en käy edes saunassa. Mitä sä ap. kuvittelet? Että muuten vain valitetaan? Jokaisen pitäisi tykätä helteestä, koska sinäkin tykkäät?
Mä en kuukauteen tehnyt yhtään mitään muuta kuin hengittänyt. Sisällä. Riittää jo.
Kyl maar. Lopetin kyllä valittamisen noin 6v sitten kun meille asennettiin ilmalämpöpumppu kotiin. Nyt taas nautin helteistä kotonakin.
Käydään kaksi kertaa vuodessa jossain hellepaikassa. Mutta on totaalisen eri asia olla ilmastoidussa hotellissa ja meren rannalla makaamassa kuin ilmastoimattomassa kodissa Suomessa kotona, jossa ei voi vain maata ja uida.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:42"]
Ilmastointi, uima-allas, eikä tarvitse tehdä muuta kuin lomailla. Ei voi verrata arkeen, helteessä Suomessa.
[/quote]Voíhan sitä kotonakin lökötella ilmastoidussa makkarissa ja halutessaan mennä maauimalaan löhöilemään, eikä tarvi tehdä mitään muuta kuin lomailla. Paahtava helle ei tee lomailusta ainakaan yhtään mukavampaa. Olenkäynyt ulkoaltaalla viimeksi joskus 14 vuotiaana, ei kiinnosta pätkääkään.
En todellakaan. En voi sietää kuumuutta, olkoon se sitten Suomessa tai jossain muualla. Eikä ole kovin terveellistä grillata itseään uimarannalla.
Matkustan kotimaassa, täälläkin on paljon nähtävää. Enkä matkusta helteellä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:53"] kolmea viikkoa ei voi olla siivoamatta eikä päivääkään tekemättä ruokaa.
[/quote]
Ei vai?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:53"] kolmea viikkoa ei voi olla siivoamatta eikä päivääkään tekemättä ruokaa.
[/quote]
Ei vai?
[/quote]
Minä en voi. Nytkin vessat viikon pesemättä ja ällöttää jo. Huomenna pakko tsempata.
En todellakaan mene, inhoan hellettä missä vain. Talvellakin menen mieluiten johonkin, missä lämpötila on ehkä jotain väliltä 5-20 plusastetta, mutta todellakin mielummin vaikka pakkasta kuin tuskastuttavaa hellettä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:54"]Kaupungissa vasta kuuma onkin. Kuuma asfaltti, autojen pakokaasut... Itse käyn rantakohteissa, mutta vain meren äärellä ja huonekin on aina ilmastoitu. Lisäksi merituuli viilentää mukavasti ja uin paljon.
[/quote]
Lomailla voi muulloinkin kuin kesällä.
Käyn myös aurinkolomilla. Ja tykkään tästä lämmöstä. Tänään havaitsin jo jonkinasteista tottumista siihen. Mutta en tykkää tehdä kotitöitä ja muita pakollisuuksia. Niihin tämä ilma on vähän liian lämmin. Tai tulee niin hiki niitä tehdessä.
Mutta ymmärrän että toiset tuskastuu tähän. Varsinkin sydänsairailla ja muillakin ei niin terveillä ottaa nyt koville. Sairaaloissa on kamalan kuuma, potilasparat ja hoitajat tekee siellä töitä.
Käydään etelässä, mutta siellä meren rannalla yleensä tuulee. Meillä sisämaassa ei juuri tuulen tuntua ole ja lämpö on kosteaa.
En tykkää löhöilystä päiväkausia. Jos on laiskaläski, joka tykkää vain maata auringossa, niin sellaisellehan nämä helteet on just hyvä. Ei näillä ilmoilla juuri muuhun kykene kuin makaamiseen.
Käyn, jos rahat riittävät, mutta en todellakaan pahimpaan helleaikaan vaan syksyllä/talvella, kun Suomessa jo pimeää ja kylmää. En tosin silloinkaan lähde aurinkoa ottamaan, vaan pysyttelen mahdollisuuksien mukaan varjossa. En tajua mitä järkeä on lähteä kesä-heinäkuussa jonnekin aurinkorannalle, talvellahan se lämpö/valohoito tarpeeseen tulee. Jos voisin, tekisin vähän alle viikon matkoja, se olisi juuri minulle sopiva pituus.
On muuten ihan eri asia lomailla helteellä kuin paiskoa töitä.
One word: air conditioning.
Jos kotonakin olis ilmastointi kuten hotelleissa etelässä, niin en valittais.
Emme missään nimessä. Sopiva lämpötila lomailukohteessa on n 20. Mielummin kuoritakki päällä kuin liian kuuma alasti.