Miksi yleensä sanotaan että alkoholia ei saa käyttää yhdessä bentsojen kanssa?
Kommentit (37)
Mulla Opamox 15 mg ja juon päivittäin myös yhden pienen oluen. Ei tunnu missään mutta pystyn menemään kauppaan ja asioille. Joskus tuo ei riitä edes poistamaan käsien vapinaa. Mulla siis sos tilanteiden pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siihen voi kuolla. Saattavat yhteisvaikutuksena lamaannuttaa hengityksen, koska kyseessä on keskushermostoon vaikuttava lääke.
En ole farmaseutti enkä käytä alkoholia edes mutta ollut joskus noita lääkkeitä käytössä ja pakkausselosteessahan se lukee!
Hysteeristen pelottelua joka ei pidä paikkaansa.
Siihen on kuule syy miksi niitä ei teillekään varmaan määrätä! Siksipä täällä kyselette kun ei ole niitä pakkausselosteitakaan?
Mulla on ollut sekä uni- että ahdistuslääkkettä satunnaisessa käytössä. Se on vaan hyvä ettei niitä kaikille jaeta kun haittavaikutuksetkin kysellään vauvapalstalta eikä apteekista.
Pakkausselosteet löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta bentsokänneistä, muisti menee tosi helposti ja tulee tehtyä kaikkea tyhmää (paljon enemmän kuin pelkässä kännissä). Enää en vedä noita samaan aikaan, pelottaa niin paljon että mitä siitä seuraa kun menee ihan sekaisin. Pienet määrät ei haittaa, esim. pami tai pari yhdistettynä pariin alkoholiannokseen, mutta jos isomman kännin päälle vetää niin sitä kuvittelee olevansa ihan hyvässä kunnossa ja ottaa niitä bentsoja vaan lisää ja lisää vaikka oikeasti oli jo ihan sekaisin yhden tai parin jälkeen. Seuraavana päivänä ei sitten olekaan minkäänlaisia muistikuvia. Lisäksi tietysti hengityslaman riski, vaikka ei se ihan helposti tule yleensä.
Itsellä vastaavat oireet kun ottaa viinaa ja katsoo samalla CNN:n, YLE:n tai maikkarin uutisia tai lukee kännissä Hesaria. Jälkitautina voi iskeä silmäsyöpä ja korvatulehdus.
Paljon pahemmat oireet tulee persuflunssasta ja trumpkuumeesta. Niiden tautien jälki vasta on rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Betsojen käyttö ilman reseptiä on laitonta.
Jos taas teillä on reseptilääkkeenä betsoja niin teette kyllä erittäin typerästi jos meette ottamaan alkoholia niiden kanssa - sitä reseptiä ei nimittäin teille uusita.
Vaikkei käyttäisi alkoholia ollenkaan niin noita voi olla erittäin vaikea uusia. Joten jos ne teillä lääkkeenä toimii niin kannattaa vaan nyt jättää se alkoholi väliin samana päivänä.
T. 2 ja 8
Ai jaa. Olen käyttänyt 35 vuotta ja edelleen uusitaan.
5mg diapam on aikuiselle pelkkä lumelääke
Vierailija kirjoitti:
5mg diapam on aikuiselle pelkkä lumelääke
Tosta näkee, että toleranssi tulee nopeasti. Toimii parhaiten silloin, kun käyttö on satunnaista.
Voit tehdä jotain todella typerää etkä muista mitään jälkikäteen. (Ryynikännit)
Hengityslama on myös mahdollinen skenaario, kuten myös omaan oksennukseesi tukehtuminen.
Käytännössä tuolla peloitellaan siksi, koska juuri mikään ei ole parempaa kuin bentsojen ja viinan sekakäytöstä tuleva känni. Joten riippuvuusriski on ilmeinen. Lisäksi bentsolla voi hoitaa krapulakin pois joten sekään ei enää pidättele juomista.
Teoreettisesti toki totta sekin että hengityslaman riski vähän kasvaa mutta käytännössä se tarkoittaa tilannetta jossa jompaa kumpaa tai molempia on otettu omaan toleranssiin nähden tolkuton määrä. Esim jos juo jo viinalla itsensä kuoleman rajoille, niin kyllä ne bentsot samaan sotkuun voi olla se mikä työntää rajan yli. Mutta voi niitä hallitumminkin sekakäyttää. Itse opiskelijana harrastin, ei koskaan ongelmia.
Kadulta jos ostaa, niin voi olla tutkimusbentsoja, jopa fentanyyliä, jolloin kombo alkoholin kanssa voi olla yllättävän vahva. Voi jäädä viimeiseksi pärinäksi.
..lisäksi bentsot on järkyttävän halpoja alkoholiin verrattuna että mieluummin niitä enemmän, alkoholia vähemmän. Plus että vakuutus korvaa bentsot, alkoholia taas ei. Ja bentsot ei lihota.
Ei ole vaaraa hengityslamasta, jos ei ota suurta määrää kumpaakin. Ryynikännejäkin ovat monet harrastaneet ja jääneet henkiin.
Suurimmat haitat tuossa yhdistelmässä ovat yleensä käyttäytymisen holtittomuus ja koordinaation häviäminen.
Turha miettiä uskaltaako ottaa unilääkkeen jos on ottanut vähän alkoa.
Riippuu niin yksilöstä, miten vaikuttaa. Tuttavan lapsi - nuori aikuinen - oli juhlimassa ja otti aika paljon alkoholia. Yötä vasten sitten vielä bentsoa sen 20 mg, kuten joka ilta, jotta saisi nukuttua. Aamulla löydettiin kuolleena. Näin ainakin vanhempansa minulle kertoivat.
Ihme kiistelyä ja jankkausta. Kysykää apteekista/lääkäriltä, jos haluatte oikeasti tietää. Jos ei kiinnosta tietää, niin sit vaan kokeilemaan. Kyllä se totuus sieltä lopulta selviää - ainakin niille, jotka katsovat vierestä. Käyttäjä ei välttämättä saa itse koskaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Opamox 15 mg ja juon päivittäin myös yhden pienen oluen. Ei tunnu missään mutta pystyn menemään kauppaan ja asioille. Joskus tuo ei riitä edes poistamaan käsien vapinaa. Mulla siis sos tilanteiden pelko.
Asun Keski-Euroopassa, ja opamoxia määrätessä lääkäri sanoi että pari lasia viiniä voi ottaa normaalisti illallisella kun lääkeannos on niin pieni. Suomessa taas lääkärillä oli ehdoton nollatoleranssi, jota toki siellä asuessani noudatinkin. Itse otan bentsoni ennen nukkumaanmenoa ahdistuneisuushäiriöstä johtuviin nukahtamisvaikeuksiin, voi olla että sitä toisilla oireilla otetaan myös aamulla tai päivällä, jolloin harvemmin alkoholia käytetäänkään.
Minulle lääkäri määräsi sosiaalisten tilojen pelkoon Medipam 5mg.
Kysyin, mikää vaikutus on alkoholin kanssa.
Lääkäri sanoi, että jos normaalisti raja tulee vastaan 6lla oluella, niin tällä se voi tulla vastaan jo kahdella.