Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te,joilla ultrassa la muutettu..

Vierailija
27.07.2014 |

..syntyikö lapsi ajallaan\aiemmin\myöhemmin ja mihin suuntaan la muuttui?

Jäin pohtimaan,kun meille on tulossa jouluvauva ja ultrassa la muuttui lähes 3 viikkoa myöhemmäksi..

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:59"]

Itsellä rakenneuässä muutettiin la viikkoa aiemmaksi. Rakenneuä oli ensimmäinen ja viimeinen uä,kun kunta ei kustantanut muuta enkä halunnut itse maksaa np-uätä. Lapsi syntyi kaksi päivää ennen uutta la:a.

Mitä tässä nyt muiden kokemuksia luin,varsinkin näitä viimeisempiä,tuli jotenkin sellainen olo että tänne vastailee synnyttämättömätkin.. Ei ainakaan mene minun järkeeni osa näistä jutuista vaikka kuinka pyörittelisi.

[/quote]

Ihan OT, en tiennytkään, että jossain kunnissa ei tehdä sitä 10-14 viikon ultraa. (En käytä termiä np, koska emme osallistuneet ko. sikiöseulontoihin, mutta kävimme kyllä ultrassa).

Vierailija
42/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:59"]

Itsellä rakenneuässä muutettiin la viikkoa aiemmaksi. Rakenneuä oli ensimmäinen ja viimeinen uä,kun kunta ei kustantanut muuta enkä halunnut itse maksaa np-uätä. Lapsi syntyi kaksi päivää ennen uutta la:a.

Mitä tässä nyt muiden kokemuksia luin,varsinkin näitä viimeisempiä,tuli jotenkin sellainen olo että tänne vastailee synnyttämättömätkin.. Ei ainakaan mene minun järkeeni osa näistä jutuista vaikka kuinka pyörittelisi.

[/quote]

Ihan OT, en tiennytkään, että jossain kunnissa ei tehdä sitä 10-14 viikon ultraa. (En käytä termiä np, koska emme osallistuneet ko. sikiöseulontoihin, mutta kävimme kyllä ultrassa).

[/quote]

Kunta maksoi jomman kumman. Joko ekan ultran tai rakenteen. Halusimme rakenne uän,koska siinä asia jotenkin konkretisoituu paremmin ja saadaan enemmän tietoa tulevasta lapsesta,kuin mitä varhaisultra tai np-uä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi la oli 10.7. ja sitten 15.7. Syntyi kuitenkin 25.7.

Vierailija
44/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli 26.11, nyt 17.12

. Lapsi siis vielä syntymättä. Kauhulla odotan,meneekö maagisen viikon yli ja pääsen pilaamaan olemassa olevien lasten joulun. Mies kun tuskin mitään järjestää sen enempää minun ollessa punnaamassa.. Rakenneultrassa oli pienikokoinen,joten yli kai menee..

Vierailija
45/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutettiin 5.8:sta 19.7:ään eikä ainakaan vielä ole pihalle tulossa.. Tai ei minkäänlaisia oireiluja ainakaan sinne suuntaan ole..

Vierailija
46/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

La muuttui ultrassa neljä päivää myöhemmäksi. Lapsi syntyi lopulta SGA-keskosena ollen raskausviikkoihin nähden useamman viikon pienempi.

Vierailija
47/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:57"]La muuttui ultrassa neljä päivää myöhemmäksi. Lapsi syntyi lopulta SGA-keskosena ollen raskausviikkoihin nähden useamman viikon pienempi.

[/quote]ennen vai jälkeen uuden lan?

Vierailija
48/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siirtyi 16 päivää myöhemmäksi, kylläkinjo eka ultrassa. Ja lopulta neuvola suostui muuttamaan. Lapsi syntyi sitviisi päivää myöhässä. Ultran aika piti paikkansa.

Vierailija
49/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:57"]La muuttui ultrassa neljä päivää myöhemmäksi. Lapsi syntyi lopulta SGA-keskosena ollen raskausviikkoihin nähden useamman viikon pienempi.

[/quote]ennen vai jälkeen uuden lan?

[/quote]

Syntyi paljon myöhemmin ultrasta, jossa la muutettiin, jos sitä tarkoitit.

Vierailija
50/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:43"]Alkuun oli 26.11, nyt 17.12

. Lapsi siis vielä syntymättä. Kauhulla odotan,meneekö maagisen viikon yli ja pääsen pilaamaan olemassa olevien lasten joulun. Mies kun tuskin mitään järjestää sen enempää minun ollessa punnaamassa.. Rakenneultrassa oli pienikokoinen,joten yli kai menee..

[/quote]

Menikö edelliset yli? Siinä on hyvä vertailukohta.

Itsellä neljä raskautta joista yhdessä la muutettu viikkoa myöhemmäksi. Kaikista on lapset syntyneet myöhemmin. 8pv, 3pv, 10pv ja viimisestä meni viisi päivää uuden ajan jälkeen vielä..

Vierailija
51/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Kunta maksoi jomman kumman. Joko ekan ultran tai rakenteen. Halusimme rakenne uän,koska siinä asia jotenkin konkretisoituu paremmin ja saadaan enemmän tietoa tulevasta lapsesta,kuin mitä varhaisultra tai np-uä.

[/quote]

Nykyisin kaikkien kuntien on järjestettävä kaksi uä-tutkimusta:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kuntien+j%C3%A4rjestett%C3%A4v%C3%A4+kaksi+ultra%C3%A4%C3%A4nitutkimusta+odottaville+%C3%A4ideille/1135225823387

Vierailija
52/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin kaksi viikkoa eteenpäin ja lapsi syntyi pari viikkoa etuajassa uudesta la. Kierto on ollut aina säännöllinen luonnostaan, mutta lopetin minipillerit juuri ennen raskautta, joten en osaa sanoa oliko kierto sitten jotenkin prinkkalassa, kun pillereillä ei ollut menkkoja.

Vierailija
53/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kuntien+j%C3%A4rjestett%C3%A4v%C3%A4+kaksi+ultra%C3%A4%C3%A4nitutkimusta+odottaville+%C3%A4ideille/1135225823387

[/quote]

Tosiaan nykyisin, tuohan on 7 vuotta vanha uutinen...

Vierailija
54/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Kyllä minä jouduin -09 maksamaan ihan molemmat ultrat itse. Kunta juu voi tarjota,mutta on eri asia maksaako kunta vai odottaja..

Vierailija
55/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tosiaan nykyisin, tuohan on 7 vuotta vanha uutinen...

[/quote]

Joo, ja tuossa on ollut siirtymäaika, ja vuoden 2010 alusta on pitänyt tarjota nuo kaksi ultraa.

Vierailija
56/73 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 15:35"]

Täh?? Kyllä minä jouduin -09 maksamaan ihan molemmat ultrat itse. Kunta juu voi tarjota,mutta on eri asia maksaako kunta vai odottaja..

[/quote]

Lue uutinen. Siinä oli siirtymäaika. Kunta on maksanut nuo ultrat vuoden 2010 alusta alkaen.

Vierailija
57/73 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:18"]Ennen rv 13 olevassa ultrassa pystytään määrittämään päivälleen sikiön ikä, koska alkion/sikiön kasvu etenee tarkassa järjestyksessä ja hurjalla nopeudella.

[/quote]

Mistä tällainen tieto? Meinaatko,että jos la:aa joudutaan rakenneuä:ssä muuttamaan, se ei pidä paikkaansa, vaan ennen rv13 tehty uä pitää paikkaansa varmemmin? Faktaa?

[/quote]

Olen terveysalan opiskelija. Jos la:ta muutetaan rakenneultrassa, sen tarkkuus heikkenee, koska niillä viikoilla sikiöiden koon välillä alkaa jo olla eroja (rv 13 jälkeen koon kasvu alkaa vähitellen ottaa suurempaa osaa, kun rakenteet alkavat olla pitkälti valmiita, vaikka toki kehittyvät vielä pitkään). Alkuraskaudenkin ultrissa tarvitaan toki osaava mittaaja, ja silloinkin se lapsen syntymä on tyypillisesti la +- 2 viikkoa, sillä ei lapsi kelloa katsele la:n suhteen.

[/quote] melkoisen hyvä muisti sulla

-sh amk 7v takaa-

Vierailija
58/73 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin myöhemmäksi parilla viikolla. Olin juuri lopettanut e-pillerit raskautumistarkoituksessa ja tulin raskaaksi ennen kuin ekoja menkkoja ehti tulla. Minulla ei siis ollut mitään havaintoa oman kiertoni pituudesta, ja nähtävästi ovulaatio oli tapahtunut ajateltua myöhemmin. Syntyi käynnistettynä 2 päivää lasketun jälkeen, kun synnytys oli ensin junnannut 4 vuorokautta paikallaan.

Vierailija
59/73 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 jatkaa: Kävin siis ekassa ultrassa jo viikolla 5, koska kärsin kovista kivuista ja pelättiin että kyseessä on kohdunulkoinen raskaus.

Vierailija
60/73 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuttui ultrassa la kaksi viikkoa myöhemmäksi. Pidemmillä viikoilla todettiin, että oli muutettu virheellisesti, sillä vauva oli aina kaksi viikkoa edellä kasvussa. Syntyi lasketun ajan mukaan 40+1, mutta lääkäreiden mukaan rv 42 oli lähempänä todellisuutta. Iho oli sellainen "liian iso" kuten yliaikaisilla yleensä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi