Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17v lapsenvahti läpsäytti lasta kevyesti nenään (lapseni oli nipistellyt ja ärsyttänyt) ok vai ei?

Vierailija
20.07.2021 |

Tyttö 5v oli nipistellyt 16v lapsenvahtia nenästä. Tytöllä oli mennyt hermo, kun ei puhe mennyt perille. Ei tietenkään ollut kova lyönti. Sen verran vaan, että havahtui mitä oli tehnyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhelimen otsikko kiukuttelee, on juuri eilen täyttänyt 17v tämä hoitajatyttö.

Vierailija
2/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ok. Opeta se tenavasi tavoille. Nipistäminen sattuu tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok. En ottaisi toiste hoitamaan omaa lastani.

Vierailija
4/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole ok. En ottaisi toiste hoitamaan omaa lastani.

Tunne lienee molemminpuolinen, onnea seuraavan lapsenvahdin etsintään...

Vierailija
5/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein.

Ei 5v:n kuulu nipistellä ja ärsyttää tuolla tavalla.

Ja kevyt oli kuten itse sanoit läpsäys.

Jos olisin tuo lapsenvahti, en enää hoitaisi tuollaista lasta.

Vierailija
6/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini olisi tukistanut minua, ja olisin jäänyt ilman jälkiruokaa jos olisin ollut ilkeä lapsenvahdille. Lisäksi olisin saanut kuulla monta päivää siitä, kuinka paljon äitiä hävettää käytökseni, kuinka kallis lapsenvahti oli, kuinka hän ei tule enää ikinä meille, koko kylä nyt tietää kuinka huono perhe olemme jne.

Todella vähällä lapsesi on päässyt. Sitäpaitsi, mitäs luulet että samanikäiset lapset tekevät lapsellesi? Luuletko että menee ihan niin, että lapsi ärsyttää ja nipistelee muita, eikä saa koskaan nenälleen? Ja mitäs sitten kun saa? Otatko syliin lohtua hakemaan, vaikka itse onkin aloittanut?

Vierailija
7/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata pentus niin ettei se nipistele.

Vierailija
8/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et äitinä pysty itse päättämään mikä on ok ja mikä ei? Ei ihme, että lapsesi hyppii silmille. Et varmaan ole sitäkään pystynyt päättämään onko ok komentaa häntä vai ei. 

Vierailija
9/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jengi olettaa että ap on tuohtunut ja hakee oikeutusta täällä lapselleen? Mun mielestä kuuloataa siltä että hän ei pidä itse asiaa pahana, päätellen kirjoitustyylistä. Voin olla väärässäkin. Mielestäni ok.

Vierailija
10/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole ok. Molemmat lapset pitää opettaa kunnioittamaan toisen koskemattomuutta.

Vierailija
11/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini... Ja uhmis...

Vierailija
12/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti lasu, risu ja huosu!

Vierailija
13/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit opettanut kakarasi käyttäytymään, niin tätäkään ei olisi tapahtunut. Lapsenvahti toimi täysin oikein. Ihan uskomatonta, että 5v käyttäytyy tuolla tavalla ja äiti silmät pyöreinä ihmettelee onko se rangaistuksen arvoista.

Vierailija
14/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi tullut lapsena (eikä kyllä myöhemminkään) mieleenkään nipistellä ja ärsyttää ketään tahallaan, mutta minut onkin kasvatettu toisinkuin aloittajan kersa.

Vierailija
15/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi muuten hyvä lapsenvahti eikä muuta luottamuspulaa ole, niin ehkä sanoisin vain lapsenvahdille, että ymmärrät hänen reaktion täysin, mutta suunnitellaan yhdessä miten hoidat vastaisuudessa tilanteen. Ja sitten yhdessä pohtisitte ne keinot, mitä lapsenvahti voi käyttää, esim. lelu jäähylle jne. Eihän se lapsellekaan opeta muuta kuin sen, että väkivalta on ihan normaali tapa hoitaa asioita, jos lapsenvahti läpsii takaisin. Vaikka joskus on toki ihan hyväkin, että lapsi saa joltain "takaisin'. Tällainen ristiriitainen mielipide siis täältä.

Tämä menee ohi oman aloituksesi, mutta miksi 5-vuotias lapsesi nipistelee yms.? Ei ole ikätasoista käytöstä. Jos tämä on hänelle yleistä ja ette ole hänen antaneet kasvaa ihan pellossa (eli olette puuttuneet asianmukaisesti aina kun on satuttanut toisia ja muutenkin perheessänne aikuiset päättävät asioista) niin kannattaa ottaa päivähoidon kanssa syksyllä puheeksi ja alkaa pohtimaan olisiko paikka viedä esimerkiksi puheterapeutin, toimintaterapeutin tai psykologin arvioon. 5-vuotias saattaa suuttuneena riidan tullen esimerkiksi läpsäistä kaveria tai sisarusta, mutta ei tuon ikäiselle ole enää missään nimessä normaalia satuttaa ärsyttääkseen toista ihmistä. Se on lähempänä 3-vuotiaan juttuja, joiden kielenkäyttö, vuorovaikutustaidot ja kognitiiviset taidot eivät vielä riitä ratkaisemaan esimerkiksi huomionkaipuuta. Apua on saatavilla, kunhan itse huomaat, että tämä käytös ei ole normaalia ja se voi indikoida jostain isommasta haasteesta lapsella.

Vierailija
16/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos se on ollut sellainen huomionäpäytys, niin en hermostuisi. Jos se on kiihtyneenä ja vihaisena tehty "kosto", niin hermostuisin.

Vierailija
17/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian haastava lapsi hoidettavaksi hänelle.

Vierailija
18/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit tilanteen? Kertoiko lapsi vai hoitaja... Huomio myös että lapsi saattaa huijata jutuillaan saadakseen vaan huomiota sinulta, ehkä toivoen että jäisit kotiin eikä hoitajaa ole syytä pitää..

Vierailija
19/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen 5v lapsi nipistelee muita?