Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minussa kadehditaan?

Vierailija
27.07.2014 |

Asun 3-vuotiaan tyttäreni kanssa pienessä omakotitalossa maaseudulla, lammen rannalla. Työkseni olen sairaanhoitaja, joten palkka ei ole päätä huimaava. Lainaa talostamme lyhennän 700 euroa kuussa. Rahaa minulla on ollut useita useita tuhansia säästössä nuoruusvuosilta, jolloin esimerkiksi mummot lahjoittivat minulle säästöjään.

Meillä on yksi poni, kaksi koiraa, kissa ja akvaario. Kropaltani olen urheilullinen ja muutenkin ihan nätti. Tämä yhtälö kuulostaa varmaan aika idylliseltä, mutta voin vannoa, että todellisuus ei ole sitä! Olen yksinhuoltaja ja minulla on paljon asuntolainaa, jota lyhennän yksin. Työmatkani on 35 kilometriä suuntaansa, joten töissäkään ei vain pistäydytä. Itse olen melko kovilla elämässäni, mutta erittäin monet sanovat, että voi miten onnellinen olisikaan, jos minulla olisi tuollainen elämä ja rohkeutta toteuttaa tuollaisia asioita yksin.

En oikein tiedä itsekään, miksi kirjoitan tätä viestiä. Onko mielestänne elämäni todella kadehtimisen arvoista? Olen saanut kuulla kamalan ilkeitäkin kommentteja, jotka luultavasti johtuvat juuri kateudesta. Osa on myöntänyt suoraankin olevansa kateellisia, mutta en ymmärrä todellakaan mikä tässä yhtälössä on kadehdittavaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:12"]Itsetunto-ongelmia?

"Kerro, miksi kadehdit minua!"

Eikä :D

[/quote]

No höpöhöpö. Monet ihmiset ovat sanoneet minulle suoraan olevansa kateellisia, enkä ymmärrä miksi. Sitä tulin tänne ihmettelemään.

Ap

[/quote]Miksi noin teit? Minä olisin ainakin kysynyt suoraan siltä, joka sanoo olevansa kateellinen, että miksi? Silloin saisin tietää vastauksenkin sen sijaan, että kun kysyy Aihe vapaalla niin saa lähinnä ihmisten mutu-oletuksia vastaukseksi. Jos joku kadehtii ja vielä sanoo sen ääneen päin naamaa, niin kyllä normijärkinen aikuinen kysyy samantien että miksi, niin ei tarvii enää arvuutella, kun kerran asia niin hirveästi askarruttaa.

Vierailija
22/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi elämääsi, mutta kadehdin rohkeuttasi! Asua maalla yksinhuoltajana eläinten kanssa. Jäisi minulta tekemättä, vaikka olisi varaa asuntolaina ottaa. Itse olen kolmne lapsen naimisissa oleva "kaupunkilaisäiti", vanhan omakotitalo meillä on ja siinäkin on tosi paljon hommaa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kadehdin elämänasenteessasi sitä, että et kaipaa miestä rinnallesi vaan annat mennä. Itse en uskaltaisi.

Vierailija
24/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadehdin omakotitaloa lammen rannalla, mutta tämä on posiitiivista kateutta. En halua sitä sulta pois, vaan toivoisin, että itsekin joskus pääsen. 

Eiköhän se kateuden kohde ole sinun onnellisuutesi ja tasapainoisuutesi. Yksinhuoltajan katsos "kuuluu" valittaa rahan puutetta ja tukien heikkoutta...

Vierailija
25/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, jos ihminen suoraan sanoo kadehtivansa, ei ole tosissaan kateellinen. Tarkoittaa vain, että hyvä kun olet saanut asiat toimimaan. Pahansuopa ja se voimakas kateus ilmenee enemmän kyräilynä ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme