Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minussa kadehditaan?

Vierailija
27.07.2014 |

Asun 3-vuotiaan tyttäreni kanssa pienessä omakotitalossa maaseudulla, lammen rannalla. Työkseni olen sairaanhoitaja, joten palkka ei ole päätä huimaava. Lainaa talostamme lyhennän 700 euroa kuussa. Rahaa minulla on ollut useita useita tuhansia säästössä nuoruusvuosilta, jolloin esimerkiksi mummot lahjoittivat minulle säästöjään.

Meillä on yksi poni, kaksi koiraa, kissa ja akvaario. Kropaltani olen urheilullinen ja muutenkin ihan nätti. Tämä yhtälö kuulostaa varmaan aika idylliseltä, mutta voin vannoa, että todellisuus ei ole sitä! Olen yksinhuoltaja ja minulla on paljon asuntolainaa, jota lyhennän yksin. Työmatkani on 35 kilometriä suuntaansa, joten töissäkään ei vain pistäydytä. Itse olen melko kovilla elämässäni, mutta erittäin monet sanovat, että voi miten onnellinen olisikaan, jos minulla olisi tuollainen elämä ja rohkeutta toteuttaa tuollaisia asioita yksin.

En oikein tiedä itsekään, miksi kirjoitan tätä viestiä. Onko mielestänne elämäni todella kadehtimisen arvoista? Olen saanut kuulla kamalan ilkeitäkin kommentteja, jotka luultavasti johtuvat juuri kateudesta. Osa on myöntänyt suoraankin olevansa kateellisia, mutta en ymmärrä todellakaan mikä tässä yhtälössä on kadehdittavaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se poni! T. kade

Vierailija
2/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mummojen lahjoittamista tonneista jäi puuttumaan perästä se, että sen avulla olen saanut alunperin asuntolainan otettua...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika ihanalta :) itsekin ottaisin tuollaisen elämän ainakin tuon tekstin perusteella. Ihmettelen, miten sinulla on oikeasti vara pitää esimerkiksi poniakin, jos olet yksinhuoltaja ja asuntovelallinen?

Vierailija
4/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto-ongelmia?

"Kerro, miksi kadehdit minua!"

Eikä :D

Vierailija
5/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kadehdi! Olisi hirveää asua maalla, eikä yksinhuoltajuuskaan kovin hohdokkaalta kuulosta.

Vierailija
6/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kateellisia ollaan siitä, että uskallat elää ja toteuttaa haaveitasi yksin ilman miestä. Tuttavapiirissäni on monia, jotka eivät halua ottaa yksin lainaa, vaan asuvat vuokralla kerrostalo yksiössä siihen asti, kun ja jos se unelmien prinssi sattuisikin kävelemään vastaan.

Vierailija
7/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:12"]Itsetunto-ongelmia?

"Kerro, miksi kadehdit minua!"

Eikä :D

[/quote]

No höpöhöpö. Monet ihmiset ovat sanoneet minulle suoraan olevansa kateellisia, enkä ymmärrä miksi. Sitä tulin tänne ihmettelemään.

Ap

Vierailija
8/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajat ovat monelle kauhistus. Monilla on niin huono parisuhde, että naiset kuvittelevat yh:den vamppaavan heidän miehensä. Jos olet vielä nätti ja timmi, niin se moninkertaistaa sen pelon.

Toinen tosiasia on se, että monet ovat todella kateellisia toisten elämästä. Säkin olet yksin ja elämäsi näyttää varmasti päällisin puolin hyvältä. Miten rikas olisitkaan, jos sulla olis mies jakamassa kuluja.

Me ihmiset ollaan outoja, kadehditaan toisen hyvää elämää, vaikka ei oikeasti tiedetä siitä mitään.

Kuulostat todella kivalta. Toivottavasti asiasi helpottuvat ja tulet oikeasti onnelliseksi!

Vierailija
9/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä totisesti ymmärrä mitä sinussa kadehditaan. Kaikki mitä kerroit ovat ihan tavanomaisia asioita. Mutta toisaalta faktaa on sekin, että aina on ihmisiä joilla asia on vielä jotakuta toista huonommin. Eli vaikka omat asiasi ovat ihan tavallisella keskivertotolalla niin joku, jonka asiat ovat todella surkeasti, pitää sun asioita ihan huippuna ja kadehtii niitä, koska ei paremmasta tiedä. Kaikki on suhteellista.

Vierailija
10/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä haiskahtaa enemmän siltä, että aloittajalla on vimmattu tarve osoittaa puoliväkisin, että joku kadehtii häntä.

*PLIIISPLIIIIIIS, KADEHTIKAA MUA, PLIIIIIISSS*

Vierailija
11/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset näkee vain sen mitä on esillä. Ei ne sun huolistasi tiedä.

Vierailija
12/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:08"]

Kuulostaa kyllä aika ihanalta :) itsekin ottaisin tuollaisen elämän ainakin tuon tekstin perusteella. Ihmettelen, miten sinulla on oikeasti vara pitää esimerkiksi poniakin, jos olet yksinhuoltaja ja asuntovelallinen?

[/quote]Haloo, poneja saa muutamalla satasella jayhden  ponin pitäminen kotipihassa ei paljon maksa. Sitten se alkaa maksaa jos ostaa kilpaponin useammalla kymppitonnilla, rakentaa kotipihaan kentän ja maneesin talviharjoittelua varten, hankkii täyden kuljetuskaluston ja siirtyy jonkun valmennukseen. Hohhoijaa. Pari pullaponia kotipihassa tekee ehkä maksimissaan parisataa ylimääräistä kuussa. Tiedän juu, kun niitä on tässä meilläkin pyörinyt muiden elukoiden jaloissa ja samaan aikaan on vertailukohtana myös oikeita kilpahevosia.

Vierailija
13/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asun omakotitalossa lammen rannalla. Meillä on yksi poni, kaksi koiraa, kissa ja akvaario. Kropaltani olen urheilullinen ja muutenkin ihan nätti.

Miksi minua kadehditaan?"

Vastaus: ne on varmaan ne akvaariokalat?

Vierailija
14/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:04"]

Asun 3-vuotiaan tyttäreni kanssa pienessä omakotitalossa maaseudulla, lammen rannalla. Työkseni olen sairaanhoitaja, joten palkka ei ole päätä huimaava. Lainaa talostamme lyhennän 700 euroa kuussa. Rahaa minulla on ollut useita useita tuhansia säästössä nuoruusvuosilta, jolloin esimerkiksi mummot lahjoittivat minulle säästöjään.

Meillä on yksi poni, kaksi koiraa, kissa ja akvaario. Kropaltani olen urheilullinen ja muutenkin ihan nätti. Tämä yhtälö kuulostaa varmaan aika idylliseltä, mutta voin vannoa, että todellisuus ei ole sitä! Olen yksinhuoltaja ja minulla on paljon asuntolainaa, jota lyhennän yksin. Työmatkani on 35 kilometriä suuntaansa, joten töissäkään ei vain pistäydytä. Itse olen melko kovilla elämässäni, mutta erittäin monet sanovat, että voi miten onnellinen olisikaan, jos minulla olisi tuollainen elämä ja rohkeutta toteuttaa tuollaisia asioita yksin.

En oikein tiedä itsekään, miksi kirjoitan tätä viestiä. Onko mielestänne elämäni todella kadehtimisen arvoista? Olen saanut kuulla kamalan ilkeitäkin kommentteja, jotka luultavasti johtuvat juuri kateudesta. Osa on myöntänyt suoraankin olevansa kateellisia, mutta en ymmärrä todellakaan mikä tässä yhtälössä on kadehdittavaa.

[/quote]  ainahan ihmiset kadehtii. Onhan toi ihan upeeta että talo lammenrannalla, lapsi on, poni jne.  Aina sitä voi löytää vielä miehenkin. Kivaa elämää sulle .

Vierailija
15/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko se teidän poni joku pullaponi vai oikea kilpaponi?

Vierailija
16/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas mammat vauhdissa. Siis minähän en ainakaan kadehdi, aivan kamalaa tuollainen elämä. Hyvähän se on kaupungin vuokrayksiöstä huudella.

Luulen, että sinussa kadehditaan juuri sitä, mitä joku jo aiemmin mainitsi, eli se että uskallat toteuttaa unelmasi vaikka sitten ilman miestä.

Vierailija
17/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:25"]

[/quote]Haloo, poneja saa muutamalla satasella jayhden  ponin pitäminen kotipihassa ei paljon maksa. Sitten se alkaa maksaa jos ostaa kilpaponin useammalla kymppitonnilla, rakentaa kotipihaan kentän ja maneesin talviharjoittelua varten, hankkii täyden kuljetuskaluston ja siirtyy jonkun valmennukseen. Hohhoijaa. Pari pullaponia kotipihassa tekee ehkä maksimissaan parisataa ylimääräistä kuussa. Tiedän juu, kun niitä on tässä meilläkin pyörinyt muiden elukoiden jaloissa ja samaan aikaan on vertailukohtana myös oikeita kilpahevosia.

[/quote]  siellä on jo yx kade. Ei sitä ainakaan poneja noin vaan pidetä jos asuu Hgissä kerrostalossa. Silloin se maksaa. Meillä oli aikoinaan hevosia  ja kasvoin isossa pihapiirissä ja rantsu lähellä. 

Vierailija
18/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kiinnostais tietää millasia ne ihmiset on jotka sua kadehtii?

onko he työttömiä, huonossa parisuhteessa olevia, rumia, läskejä, lapsettomuudesta kärsiviä vai sellaisia jotka haluaisi asua maalla, mutta ei ole mahdollisuutta? itse en kadehdi, viihdyn kaupungissa.

Vierailija
19/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:25"]

[/quote]  siellä on jo yx kade. Ei sitä ainakaan poneja noin vaan pidetä jos asuu Hgissä kerrostalossa. Silloin se maksaa. Meillä oli aikoinaan hevosia  ja kasvoin isossa pihapiirissä ja rantsu lähellä. 

[/quote]Eihän tuossa kerrostaloista mitään puhuttukaan vaan omasta pihapiiristä. Mä ainakin heti tajusin että on maalainen omakotitalon pihapiiri, mutta tietysti tällä palstalla pitäisi tulla ekana mieleen se kattohuoneisto Eirassa.

Vierailija
20/25 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 15:32"]

niin onko se teidän poni joku pullaponi vai oikea kilpaponi?

[/quote]Mikä on pullaponi????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi