Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset tykkäävät asua hirveän kaaoksen ja sotkun keskellä?

Vierailija
20.07.2021 |

Mikä siitä sotkusta ja kaaoksesta tekee heidän mielestään niin kodikkaan ja pesämäisen kuten he itse väittävät sellaisen kodin olevan? Entäpä sitten se paloturvallisuus kun tavaraan, roinaa, tilpehööriä ja sälää on paljon, luulisi että vuokranantajalta tulisi sanomista jos ei noudata yleistä siisteyttä ja minimalistista linjaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalle ei kuulu pätkääkään, miltä kotonani näyttää niin kauan kuin pidän asunnon siinä kunnossa, että se muuttoni jälkeen ei tarvitse remonttia. Minä nyt vaan en halua asua missään hotellihuoneessa, jossa kaikki on tarkkaan harkittua ja lakanatkin millilleen aseteltuja. Kotini on minun näköiseni eli ei todellakaan kliinisen siisti ja minimalistinen :D

Vierailija
22/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämässä on niin paljon mielenkiintoisempia ja tärkeämpiä asioita kuin siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se imuri ja pölyrätti eivät pysy kädessä, eikä tavarat löydä heti omille paikoilleen?

Ei tavaroille ole usein edes omaa paikkaa.

Miksi ylimääräisestä tavarasta ja krääsästä ei hankkiuduta eroon, jotta tarpeellisille tavaroille löytyisi oma paikka?

Useimmiten on eletty erittäin köyhissä oloissa lapsuus. Mitään ei ole ollut, joten sitten kun jotain saa, siitä pidetään kiinni kynsin hampain. Apein oli tällainen. Vasta kolmanteen autotalliin mahtui auto.

Vierailija
24/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis appeni, hiton autocorrect.

Vierailija
25/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minimalistista linjaa? Johan se olisi pirua jos vuokranantaja alkaisi puuttua yksilöllisiin sisustuustyyleihin  ja vaatia minimalismia...  Itse olen lähinnä barokkityylinen maksimalisti, mutta kyllä mulla ihan siistiä on, kerran kuussa käy siivoojakin palvelusta ja sillä välillä imuroin ja pyyhin pintoja.

Eikä kaaokseen ja sotkuukaan kyllä voi puuttua, ellei ne ole sitä luookkaa että uhkaavat aiheuttaa remonttia vaativia vaurioita rakenteille. Esim. lattioilla päiviä viemättä lojuvat roskapussit tms voi uhata, jos niistä välillä vuotaa nestettä lattioille. Se että tavarat ei ole järjestyksessä, pöydällä on jotain tahmaa tms ei aiheuta haittaa.

Vierailija
26/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tykkää asua kaaoksen keskellä, mutta ei vain pysty tekemään asialle mitään. Lisäksi joillain on käsitys siitä, että tavaroiden pitää olla tietyissä paikoissa, eikä niitä saa siirtää. Käyn välillä siivoamassa ikääntyneen vanhempani luona, mutta se on yhä vaikeampaa, sillä hänen haljenneita hedelmävuokiaan ja kasaantuvia muovirasioita ei saa heittää pois. 

Vierailija
27/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se imuri ja pölyrätti eivät pysy kädessä, eikä tavarat löydä heti omille paikoilleen?

Miksi ylimääräisestä tavarasta ja krääsästä ei hankkiuduta eroon, jotta tarpeellisille tavaroille löytyisi oma paikka?

Niitä voi joskus tarvita.

Mihin ihmeeseen tarvitaan tavaroita, joita ei ole vuosikausiin tarvittu ja ovat poistuneet käytöstä?

Vierailija
28/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen hirveässä sotkussa ja kärsin siitä tosi paljon. Sotku johtui miehestäni, nyt kun olen eronnut, olen karsinut tavarat minimiin ja asunto on helppo pitää siistinä. Onko teidän mielestänne riittävä syy eroon? Täällä muissa ketjuissa on aika tiukkoja mielipiteitä siitä, milloin saa erota.

Vierailija
29/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat elää. He eivät vai osaa tehdä mitää ja päälle ovat vielä laiskoja.

Vierailija
30/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että minimalistista linjaa? Johan se olisi pirua jos vuokranantaja alkaisi puuttua yksilöllisiin sisustuustyyleihin  ja vaatia minimalismia...  Itse olen lähinnä barokkityylinen maksimalisti, mutta kyllä mulla ihan siistiä on, kerran kuussa käy siivoojakin palvelusta ja sillä välillä imuroin ja pyyhin pintoja.

Eikä kaaokseen ja sotkuukaan kyllä voi puuttua, ellei ne ole sitä luookkaa että uhkaavat aiheuttaa remonttia vaativia vaurioita rakenteille. Esim. lattioilla päiviä viemättä lojuvat roskapussit tms voi uhata, jos niistä välillä vuotaa nestettä lattioille. Se että tavarat ei ole järjestyksessä, pöydällä on jotain tahmaa tms ei aiheuta haittaa.

Omaisuudesta siinä ollaan eniten huolissaan. Minimalismi on paloturvallisin vaihtoehto kun tavaraa joka voisi syttyä palamaan on mahdollisimman vähän.

Vierailija
31/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä voi joskus tarvita.

Mihin ihmeeseen tarvitaan tavaroita, joita ei ole vuosikausiin tarvittu ja ovat poistuneet käytöstä?

Riippuu tavarasta. joitain tavaroita käytetään vieläkin enkä ole sen vuoksi uusia ostamassa. 

Vierailija
32/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siisteys vaihtelee. Välillä on kaikki järjestyksessä, välillä työpöytä pullistelee.

Wc ja keittiö on siistit ja hygieenisiä!

Olen yli 20 vuotta valmistanut ruokaa, eikä ole koskaan tullut ruokamyrkytyksiä.

Vaikka kotonani on toisinaan epäjärjestystä, hygienia on silti tärkeää.

Hielle en haise koskaan, vaatteet ovat aina puhtaat jne.

Vierailija
33/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjat, lehdet ja vihkot sekasin, mutta vuodevaatteet vaihdan kahdesti viikossa ja tuoksun hyvälle, lällälläääääää ;)

Vierailija
34/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen ihmetellyt oman miehen kohdalta, kun se ei tunnu saavan mitään paikoilleen. Kun jotain ottaa, se jätetään sitten lojumaan ties minne. Eihän tässä itsekään enää löydä mitään ja siivoaminen on hankalaa, kun joka paikka on täynnä roinaa.

Vierailija
35/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen ihmetellyt oman miehen kohdalta, kun se ei tunnu saavan mitään paikoilleen. Kun jotain ottaa, se jätetään sitten lojumaan ties minne. Eihän tässä itsekään enää löydä mitään ja siivoaminen on hankalaa, kun joka paikka on täynnä roinaa.

Ahdh tai Add?

Vierailija
36/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin reilu viikko sitten juhlissa, joiden emäntä mainosti facessa kaksi päivää, kuinka on nyt huh huh siivottu rippijuhlia varten. No vessapytyn rengas näytti siltä, ettei oo pariin vuoteen pesty ja villakoiria nurkissa. Mietin, millainen sotku siellä on oikein ollut, jos ei kahdessa päivässä ole saanut sen siistimmäksi. Hyi että ällötti!

Vierailija
37/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalle ei kuulu pätkääkään, miltä kotonani näyttää niin kauan kuin pidän asunnon siinä kunnossa, että se muuttoni jälkeen ei tarvitse remonttia. Minä nyt vaan en halua asua missään hotellihuoneessa, jossa kaikki on tarkkaan harkittua ja lakanatkin millilleen aseteltuja. Kotini on minun näköiseni eli ei todellakaan kliinisen siisti ja minimalistinen :D

Mutta mulla niin tarkka vuokranantaja, että vaatii. Ylimääräistä tavaraa ei juurikaan ole, mutta asunnossa ei saa olla roskia lattialla. Eikä tahroja esim kaapinovissa. Viimeksi vaati pesemään kylppärin seinät. Ja jos huoltomies käy jostain syystä, ilmoittaa samantien vuokranantajalle, jos ei kaikki ole tiptop. Onko oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi