Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset tykkäävät asua hirveän kaaoksen ja sotkun keskellä?

Vierailija
20.07.2021 |

Mikä siitä sotkusta ja kaaoksesta tekee heidän mielestään niin kodikkaan ja pesämäisen kuten he itse väittävät sellaisen kodin olevan? Entäpä sitten se paloturvallisuus kun tavaraan, roinaa, tilpehööriä ja sälää on paljon, luulisi että vuokranantajalta tulisi sanomista jos ei noudata yleistä siisteyttä ja minimalistista linjaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vuokranantaja voi päättää, että vuokralaisen on noudatettava minimalistista linjaa...

En varsinaisesti viihdy, mutta olen boheemi luonne, joten näin mennään.. jos joku muu siivoaisi, niin ok, itse en jaksa.

Vierailija
2/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktiivinen kotieläjä joten kun päivä on täynnä asuntoni on taas sekasin vaikka olisn edellispäivänä siivoillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele nyt ihan ekana "hirveä kaaos ja sotku"!

Kaikilla on yksilöllinen tulkinta noista. Sulle voin olla jo riittävä merkki hirveästä kaaoksesta, että keittiön pöydällä on luettu sanomalehti ja kahvimuki ja olkkarin matto vinossa.

Toiselle se on taas vasta siinä vaiheessa, kun kämppää ei ole puoleen vuoteen siivottu lainkaan.

Vierailija
4/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heistä moni tykkääkään, mutta eivät saa siivottua ja pidettyä sitten yllä järjestystä. 

Vierailija
5/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan oletus välimeren eteläpuolella?

Vierailija
6/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi vuokranantaja määrätä mitään minimalistista linjaa. :D Sen enempää kuin että pitää olla samettiverhot tai muuta typerää. 

Vierailija
7/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tykkääkään, mutta vielä vähemmän tykkään jatkuvasta siivoamisesta. 

Vierailija
8/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se imuri ja pölyrätti eivät pysy kädessä, eikä tavarat löydä heti omille paikoilleen?

Vierailija
9/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap ei käy päivittäin siivoamassa.

Vierailija
10/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Miksi se imuri ja pölyrätti eivät pysy kädessä, eikä tavarat löydä heti omille paikoilleen?

Ei tavaroille ole usein edes omaa paikkaa.

Vierailija
11/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella on tällainen asunto, hän kärsii kyllä siitä itsekin mutta ei niin paljoa että tekisi asialle mitään. Tavaraa on järkyttävät määrät, jo eteisessä vyöryy kaaos vastaan, paljasta lattiaa ei näy. Mitään ei saa heittää pois joten siivoaminen on mahdotonta, ollaan joskus tarjottu hänelle apua mutta ei siitä mitään tule.

Eikä siis itsekään pidä asuntoaan viihtyisänä tai ”pesämäisenä”.

Vierailija
12/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihminen ( täysjäriinen, omatoiminen, töitäkin osin vielä tekevä) asuu yksin talossaan. Ikkunoita ei ole pesty 25 vuoteen. Imuroi joskus. Pinnat mustan pinttyneitä jne. Pitää katsoa mihin koskee siellä käydessä Tavaramäärä onneksi kohtuullinen.

Vierailija
13/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä ihmisiä vaikka kknka paljon. Syy voi olla saamattomuus, piittaamattomuus, masennus, tai ei vaan näe tarvetta esim. siivoukselle.

Itse ihmettelin näitä myös nuorena. Mutta ikä on tuonut avarakatseisuutta. Jokainen adukoon kuten haluaa, jos se ole uhka omalle tai muiden terveydelle. .

Vierailija
14/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylimääräisestä tavarasta ja krääsästä ei hankkiuduta eroon, jotta tarpeellisille tavaroille löytyisi oma paikka?

Vierailija
15/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaos ja sekasotku johtuu jonkinasteisesta elämään kyllästymisestä. Ei kiinnosta eikä jaksa pitää paikkoja järjestyksessä, kun nyt edes pääsisi päivän kerrallaan eteenpäin.

Vierailija
16/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on muutama tapaus joko sukua tai muuten hyvä tuttu. Eivät he siitä nauti, mutta ovat sokeita sille sotkulle. Kaikilla, joka ainoalla näistä, on joku neurologinen häiriö tai mt-ongelmia tai molempia. Sitten tiedän toisaalta myös mt-ongelmaisia, jotka eivät siedä pienintäkään sotkua, kengätkin on millimetrin tarkasti ojennuksessa. Juu, tiedän poikkeuksellisen paljon, meillä on suvussa rasite ja sitä kautta tulee muitakin tutuksi, vaikka itse olen vielä nippanappa terveen kirjoissa. 

Vierailija
17/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä, asperger joka ei osaa hallita arkea. 

Vierailija
18/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken on oltava aina Tip Top eikä yhtäkään ainutta pölyhiukasta tai murua saa näkyä missään.kalustuksen on oltava täsmälleen suorassa kulmassa toisiinsa nähden.

ellei ole niin tehosiivous ja järjestely aamukuuesta iltaseistemään.

😠

Vierailija
19/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylimääräisestä tavarasta ja krääsästä ei hankkiuduta eroon, jotta tarpeellisille tavaroille löytyisi oma paikka?

Niitä voi joskus tarvita.

Vierailija
20/37 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vuokranantaja voi päättää, että vuokralaisen on noudatettava minimalistista linjaa...

En varsinaisesti viihdy, mutta olen boheemi luonne, joten näin mennään.. jos joku muu siivoaisi, niin ok, itse en jaksa.

Itse olen hyvinkin boheemi, mutta tykkään siisteydestä. Itsekin ihmettelen kuinka jotkut viihtyvät sotkussa. Itse tunnen, että tuolloin jopa mielikin on sotkuinen enkä pysty ajattelemaan selkeästi sotkun keskellä. Myös kaaoksen ja minimaalisuuden väliin mahtuu ihan siistejä koteja vaikka sitä tavaaraa löytyisi enemmänkin. Tärkeintä on että on hyvät säilytystilat ja tavarat laitetaan paikoilleen aina kun niitä käytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi