Kampaaja pilasi pitkät hiukseni vaalentamalla koko pään
Kävin 2 viikkoa sitten kampaajalla. Olen kasvattanut hiuksiani vuosia melkein vyötärölle saakka. Oli tarkoitus liukuvärjätä pehmeästi,ei sellaista töks töks linjaa. Minulla oli 2 selkeää kuvaakin mukana ja värit katsoimme kartasta. Tummaa päälle ja latvaan vaaleaa,tiesin että ihan vaaleaa ei saisi valmiiksi tummaan tukkaani. Noh, lopputulos oli se että kampaaja laittoi vaalennusta/värinpoistoa-mitä lie tököttiä koko tukkaan!!! SIIS KOKO TUKKAAN. Tumma osaa oli 10-15cm tyvestä ja ohimoilta lähti keltainen vaalennus pituuksiin asti. Olin shokissa..kampaaja vain kyseli mitä pidin väristä. Kerroin että en pidä,tummaa piti olla enemmän. No kampaaja korjasi väriä niin että laittoi tummaa enemmän,leukaan asti ja latva jäi vaaleaksi..tuli siedettävämpi,MUTTA tukkani on pilalla koko pään vaalennuksesta ja latva sen näköinen kuin ei oltaisi leikattu moneen vuoteen. ihan kuiva ja hampulla..tiedän että vaalennus kuivattaa,mutta mun koko pää on vaalennettu..kaiken lisäksi 2 pesua ja vaalennus alkoi ylhäältä kuultaa tumman värin alta..mitä mä teen..joudunko leikkaamaan tukkani olkapään mittaan että saan terveet kutrit(vaikka terve se ei ole silloinkaan kun koko pää on vaalennettu)..joku uusi tumma väri,,mutta kuultaako vaalennus aina ajan kanssa rumasti läpi?? HELP. Samaan paikkaan EN mene korjaamaan!!!!!
Kommentit (39)
Niin nukuit sä koko käynnin ajan, vai mikset avannut suutas?? Voi Juuso.
Tämän takia olen opetellut leikkaamaan hiukseni itse. Ja jos värjäisin hiuksiani, tekisin senkin itse. Paljon halvempaa (=ilmaista) ja saan tasan sellaiset hiukset kuin haluan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:54"]
höpö höpö 19
[/quote]
Perustelusi? Itse satun tietämään, että tämä on toisten kampaajien tapa liukuvärjätä, hyvinkin yleinen sellainen.
Näithän sä siinä vaalennusainetta laitettaessa, että menee liian ylös? Mä ainakin sanon kampaajille, kun ne meinaa tehdä typeryyksiä.
Täältä saa kyllä kuvan ettei kampaajaan voi luottaa...
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:01"]
höpö höpö 19
[/quote]
Perustelusi? Itse satun tietämään, että tämä on toisten kampaajien tapa liukuvärjätä, hyvinkin yleinen sellainen.
[/quote]
Miten saa liukuvärjätyt vaaleat latvat, kun hiukset ovat värjäämättömät eikä halua tummaa väriä?
Omat hiukset kans 'pilas' parturi kerran.
Omat hiukset vaaleahkot, toivoin tummemman ja vaaleamman vaaleita raitoja koko päähän. Siis ihan kokopitkiä, latvaan asti. Selitin tämän myös parturille ja tuntui ymmärtävän. Katsottiin myös yhdessä värit.
Lopputulos: hiusten päälliosassa muutamia pieniä raitoja, jotka ei ulettunut edes korvien kohdalle. "Tummempi vaalea" oli lähes mustaa, minkä tajusin itse vasta pesun jälkeen, koska laitto värin ja päälle folioo. Vaaleampia raitoja ei edes erottanut. Ja edessä oli molemmin puolin leveämmät todella tummat raidat, ja toisen puolen raidassa semmonen sormenjäljen muotonen vaalea läntti !
Lopuksi kysyi että leikataanko, sanoin että voi ottaa max. puoli senttiä kaikista kuivimpia pois "etuhiuksista" joita olen pitkään kasvattanut pois, ja jotka juuri ylettyivät ponnarille. Paskat mitään, ämmä nappas varmaan puolitoista senttiä.
Olin oikeasti todella pettynyt. Sanoin liian tummasta sävystä, mutta ei kuulemma enää auta tehdä mitään.
Muuta en enää sanonut (koska päätin jo että ikinä en enää tälle parturille mene).
Kotona pääsi itku (joo joo, pinnallista mutta hiukset on naisen kruunu) ja parin päivän päästä soitin kauempana asuvalle ystävälle ja hän lupasi korjausvärjätä hiukset.
Ei sitä niin vaan tämmönen parturinhommista mitään-tietämätön hoksaa kesken hommien jos onkin tulossa erimoinen mitä haluaa (ainakaan minä en tajunnu)
Ja kai sitä jollain lailla haluaa luottaa parturin taitoihin..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:09"]
höpö höpö 19
[/quote]
[/quote]
Miten saa liukuvärjätyt vaaleat latvat, kun hiukset ovat värjäämättömät eikä halua tummaa väriä?
[/quote]
Onko tumma väri ainoa vaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:43"]
Meneekö terve, hyvä hius muka kahdesta vaalennuksesta pilalle ja hampuksi? Itselle on laitettu vaan vaaleita raitoja mutta hyvin on hiukset kestäneet ensin värinpoiston (koko päähän) ja sitten värjäyksen kahdella värillä joista toinen vaalennus. Ja tämä tehty useamman kerran eikä mitään ongelmia.
[/quote]
Riippuu ihan henkilöstä. Vyötärölle asti kasvatettu hius on todennäköisesti melko vanhaa, alla voi jo olla käsittelyjä paljonkin (ap ei kertonut, oliko oma väri vai värjätty), ja hius joutunut vuosien aikana enemmän tai vähemmän kovaan mekaaniseen kulutukseen, vaikkei kemialisia käsittelyjä olisikaan tehty. Erilaiset hiustyypitkin kestävät käsittelyjä eri tavalla. Vaalennus voi hyvinkin räjäyttää latvat, vaikkei hius ennen sitä olisi kovin huonokuntoisen näköinen. Omat hiukseni ovat katkeilleet ja menneet huonoksi ihan yhdestä raidoituksesta, ei ole vaalennus ainakaan minun juttuni :)
Käy kyllä myös mielessä, olisiko kampaaja valinnut liian tujut aineet tai jättänyt kertomatta, vaikka olisi huomannut, että asiakkaan latva todennäköisesti ei vaalennusta kestä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:11"]Omat hiukset kans 'pilas' parturi kerran.
Omat hiukset vaaleahkot, toivoin tummemman ja vaaleamman vaaleita raitoja koko päähän. Siis ihan kokopitkiä, latvaan asti. Selitin tämän myös parturille ja tuntui ymmärtävän. Katsottiin myös yhdessä värit.
Lopputulos: hiusten päälliosassa muutamia pieniä raitoja, jotka ei ulettunut edes korvien kohdalle. "Tummempi vaalea" oli lähes mustaa, minkä tajusin itse vasta pesun jälkeen, koska laitto värin ja päälle folioo. Vaaleampia raitoja ei edes erottanut. Ja edessä oli molemmin puolin leveämmät todella tummat raidat, ja toisen puolen raidassa semmonen sormenjäljen muotonen vaalea läntti !
Lopuksi kysyi että leikataanko, sanoin että voi ottaa max. puoli senttiä kaikista kuivimpia pois "etuhiuksista" joita olen pitkään kasvattanut pois, ja jotka juuri ylettyivät ponnarille. Paskat mitään, ämmä nappas varmaan puolitoista senttiä.
Olin oikeasti todella pettynyt. Sanoin liian tummasta sävystä, mutta ei kuulemma enää auta tehdä mitään.
Muuta en enää sanonut (koska päätin jo että ikinä en enää tälle parturille mene).
Kotona pääsi itku (joo joo, pinnallista mutta hiukset on naisen kruunu) ja parin päivän päästä soitin kauempana asuvalle ystävälle ja hän lupasi korjausvärjätä hiukset.
Ei sitä niin vaan tämmönen parturinhommista mitään-tietämätön hoksaa kesken hommien jos onkin tulossa erimoinen mitä haluaa (ainakaan minä en tajunnu)
[/quote]
Mä en ymmärrä mikä siinä on kun ihmiset eivät tajua, että vain senttiä ei pysty leikkaamaan pois, ei sitten millään. Saatika sitä puolta senttiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:11"]Omat hiukset kans 'pilas' parturi kerran.
[/quote]
Mä en ymmärrä mikä siinä on kun ihmiset eivät tajua, että vain senttiä ei pysty leikkaamaan pois, ei sitten millään. Saatika sitä puolta senttiä.
[/quote]
Miksi ei pystyisi leikkaamaan yhtä senttiä, pystyy kyllä.
mä vaalensin koko pään ja onhan hiusket vähän kuivat mutta ei ne mitenkään erikoisen huonokuntoiset oo. Laitoin tehohoitoja ja hiusöljyä. Ihme että sulla hiukset meni pilalle?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:09"]
höpö höpö 19
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko tumma väri ainoa vaihtoehto?
[/quote]
Haluaisin värjätä vain latvat eli värivaihtoehtoja ei ole ollenkaan. Dippivärjäys lienee siinä tapauksessa fiksuinta, en tiennyt, miten liukuväri tehdään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:44"]
mä vaalensin koko pään ja onhan hiusket vähän kuivat mutta ei ne mitenkään erikoisen huonokuntoiset oo. Laitoin tehohoitoja ja hiusöljyä. Ihme että sulla hiukset meni pilalle?
[/quote]
AP:lla voi olla kuiva hiuslaatu.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalainen "kampaaja" osaa tehdä vaalennuksia. Tai leikkauksia. Tai mitään muutakaan.Harvassa on ainakin ne jotka ammattinsa osaa. Soita kampaamoon maanantaina ja kysy voiko mitään tehdä ja jos ei, niin mene toiselle kampaajalle kokeilemaan onnea.
Täällä meidänkin kaupungissa on paljon kisoja ja palkintoja voittanut kampaamo, mutta ne pilasi joka kerta mun hiukset. Ilmeisesti ne kilpailijat ei siellä sitten töitä tehnyt kuin satunnaisesti jos koskaan.
Vuonna 2007 olin mestarikampaajalla joka teki elämäni hienoimman vaalennuksen. Paikka oli Turku ja kampaamon nimi muistaakseni Mona Lisa.
Siksi mä en enää käy kampaajalla. Osaan itsekin värjätä. Ukko leikkaa takaa.
Jos sattuu olemaan hiuslaatu sellainen niin yhdestäkin vaalennuksesta voi mennä hampuksi. Ja vaalennetun hampun päällä ei tumma kestoväri pysy (suoraväri pysyy jos haluat peittää tuloksen). Kampaaja ei oikein voi tietää tätä etukäteen.
Latvat voi kuitenkin saada ihan hyvännäköisiksi jätettävän hoitoaineen, hiusöljyn, kiiltotippojen ja suoristusraudan avulla.
Onhan se nyt huonoa jos ap ei ole niitä hiuksiaan kertaakaan leikkuuttanut kasvatuksen aikana..