Väite: Jokainen pettäisi puolisoaan...
...jos tilanne olisi sellainen, että siinä yksi tai useampi alla oleva fakta osuisi kohdalleen. Myös naisista, miehet pettävät jo varmuudella jos kohdat 2 ja 3 täyttyvät.
1. Toimimaton pitkään jatkunut avioliitto ilman läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä
2. Täydellisen omaan makuun sopiva ihminen osuisi kohdalle (ulkoisesti)
3. Ei olisi mitään kiinnijäämisen riskiä
4. Alkoholia on tarpeeksi veressä
5. Täydellisen omaan makuun sopiva ihminen osuisi kohdalle (henkisesti)
6. Seksuaalinen turhautuminen ja omien fantasioiden toteuttaminen omassa suhteessa ei olisi mahdollisuutta
7. Kumppanin silmävälttäisi ;)
Kommentit (35)
Uskallan väittää vastaan. Petetyksi tuleminen sai minut aikanaan niin vereslihalle henkisesti, että en voisi ikinä tehdä itse toiselle samoin. Se kuuluu samaan kategoriaan lapsen hakkaamisen, toisen ihmisen tappamisen ja varastamisen kanssa: en osaa kuvitella realistista tilannetta, jossa toimisin noin.
Ei vois. En minä ainakaan. Jostakin syystä moni luulee, että olen jotenkin kevytkenkäinen, mutta en ole niin helppo :D
Jos ei puoliso saa koskaan tietää niin onko pettämistä oikeastaan tapahtunut? Silloin pettää korkeintaan itsensä jos on asettanut itselleen sellaisen periaatteen ettei ikinä petä. Jos kumppani ei tiedä niin ei siitä silloin ole tälle vahinkoakaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:03"]
Jos ei puoliso saa koskaan tietää niin onko pettämistä oikeastaan tapahtunut? Silloin pettää korkeintaan itsensä jos on asettanut itselleen sellaisen periaatteen ettei ikinä petä. Jos kumppani ei tiedä niin ei siitä silloin ole tälle vahinkoakaan.
[/quote]
Hyvä pointti! Ja listalle voisi laittaa vielä kohdan 8. Jos oma kumppani on pettänyt!
Kyllä mä ainakin. Mutta oonkon vähän lunttu ollut aina.
1. Toimimaton pitkään jatkunut avioliitto ilman läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä
- Ei oo kokemusta tästä, mutta eikö se olisi parempi erota, kuin pettää?
2. Täydellisen omaan makuun sopiva ihminen osuisi kohdalle (ulkoisesti)
- Oma mies vastaa kuvausta.
3. Ei olisi mitään kiinnijäämisen riskiä
- Ei tulisi mieleenkään pettää, vaikkei mies saisi ikinä tietää.
4. Alkoholia on tarpeeksi veressä
- Tarviiko juoda niin paljon, ettei voi kontrolloida itseään? Ja pitäisiköhän asialle tehdä jtn, jos pettää "vain kännissä, koska se ei ole niin paha".
5. Täydellisen omaan makuun sopiva ihminen osuisi kohdalle (henkisesti)
- Oma mies vastaa tässäkin kuvausta.
6. Seksuaalinen turhautuminen ja omien fantasioiden toteuttaminen omassa suhteessa ei olisi mahdollisuutta
- Asioista voi puhua, muttei kokemusta tästäkään.
7. Kumppanin silmävälttäisi ;)
- Ei tulisi mieleenkään. En pystyis katsomaan omaa kumppania silmiin enää, jos takaraivossa jyskyttäisi tieto siitä, että on ollut jonkun toisen kanssa samallatapaa mitä oman miehen. Tietäisi tämä tai ei.
Ikävää ap sinulle ja läheisillesi, että sinulla ei ole itsekunnioitusta eikä periaatteita. Olet varmaan hyvin rikkinäinen ja onneton ihminen. Siitä kertoo sekin, että on tarve yrittää todistella keskustelupalstalla tällaista typeryyttä. Kyllähän nyt kenen tahansa elämässä tulee erilaisia tilanteita, joissa noita "ehtojasi" voi toteutuakin, ja silti kuka tahansa ei petä. Itselläni ei esim. koskaan ole tullut pettäminen mieleenkään, ei edes siinä huonossa suhteessa huonon miehen kanssa, josta ei ollut mihinkään sängyssä sen enempää kuin muutenkaan ihmisenä.
Mies ei petä, jos sillä ei seiso, vaikka kuinka täydellinen nainen tulisi vastaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 20:03"]Jos ei puoliso saa koskaan tietää niin onko pettämistä oikeastaan tapahtunut? Silloin pettää korkeintaan itsensä jos on asettanut itselleen sellaisen periaatteen ettei ikinä petä. Jos kumppani ei tiedä niin ei siitä silloin ole tälle vahinkoakaan.
[/quote]
On tietysti pettänyt. Se ei ole olennaista saako kumppani tietää, vaan se, pystytkö olemaan hänen sokean luottamuksensa arvoinen. Ihminen joka ajattelee "mitä tuo ei tiedä, ei ole tapahtunut", on kyllä ihan kujalla siitä millainen normaalin parisuhteen kuuluu olla.
t. 3
jos on vastarakastunut, ei petä yhdestäkään luettelemastasi syystä.
Aika moni eroaisi ensin, mutta sitäpä et tullut ajatelleeksi.
En ole pettänyt, enkä koskaan pettäisi. Joillakin ihmisillä vain on moraali ja omatunto sekä toisen ihmisen kunnioitus parisuhteessa niin syvää, ettei vaan yksinkertaisesti kävisi mielessäkään alentua noin halpamaiseen tekoon.
En usko että pettäisin, en koskaan ole pettänyt enkä koskaan aio pettää. Mikä paikka tästä maailmasta vielä tulee jos kaikki vaan pettää ja pettää? Jos tuollainen tilanne olisi, niin ennemminkin jättäisin nykyisen mieheni ennen kuin mitään tapahtuisi tämän uuden kanssa. Siis jos siinä olisi mahdollisuutta johonkin suurempaan. Pelkän seksin takia en kuitenkaan näin tekisi.
Mitä se haittaa jos MITÄÄN KIINNIJÄÄMISEN RISKIÄ EI OLE?
En myöskään ole koskaan pettänyt (kohta 40-v.) vaikka tilaisuuksia olisi ollut useasti. Ristiriidat ja tyytymättömyyden aiheet yritetään ensin selvittää, tylsätkin aikakaudet kuuluvat elämään, ja ihmisiä pitää kunnioittaa. Jos asiat eivät suhteessa ole yrittämälläkään muuttuneet, olen aina löytänyt itsestäni pokkaa kertoa kumppanilleni ettei suhteemme toimi, ennen kuin on tarvinnut pettää. Eikä ole edes ollut mitenkään hankalaa elää ja toimia näin!
Kaikki ne tuntemani tyypit, jotka hokevat tuota "kaikki pettäisivät sopivan tilaisuuden tullen", ovat itse pettäneet kerran tai useammin. He eivät ehkä tajua sitä, etteivät kaikki toimi samalla tavalla kuin he.
"tylsätkin aikakaudet kuuluvat elämään"
Eivät muuten kuulu toimivana parisuhteeseen! Itse lähden samantien kävelemään, jos homma menee tylsäksi!
Minulla meni kauan pitkän suhteen jälkeen ennenkuin pystyin edes katsomaan muita miehiä sillä silmällä, koska tunsin edelleen olevani varattu, vaikka en ollut, ja jo suhteessa ollessani olisi ollut ihan sama koska mies oli alkoholisti ym. elämä oli helvettiä vuosia. Minä en harrasta seksiä ilman aika voimakkaita tunteita. Ja jos minulla avioliiton aikana tulisi niin voimakkaita tunteita toista miestä kohtaan, olisi rakkauteni mieheeni loppunut aikoja sitten, ja olisi aika viimeistään siinä vaiheessa ottaa ero. En käsitä pettämistä missään tilanteessa, jos avioliitossa seksi loppuu, ja sen asian kanssa ei ole sujut, niin sitten on otettava ero ja etsittävä sopivampi puoliso, hyvin yksinkertaista.
Totta. Mut jos ykkönen pitää paikkansa (itse en noissa muissa tilanteissa pettäis) niin samahan se on erota.