Kestävät kumisaappaat?
Ostin pari vuotta sitten nokian kontiot ja jo nyt vesi ei pysy ulkopuolella. Onko kellään kokemusta mitkä kumpparit kestäisivät edes hieman kauemmin käyttöä? Kunnollisista voisi kyllä jonkinverran maksaakin.
Kommentit (76)
https://www.stiletto.fi/fi/crocs-kumisaappaat-jaunt-musta/p/117116/#des…
Nää ei ainakaan vuoda mutta pientä mitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaisi ostaa uudet? Nuo haalistuneet Hait on edelleen mun ainoat saappaat. Huonosta hoidosta huolimatta jalat pysyy kuivana, ja siihen saappaita juuri tarvitaan. Ja ne valkoiset yläreunatkin, vaikka vähän murenevat. Kestävät kuitenkin hyvin kun saappaat vetää jalkaan. Nää on vähän kuin hyvä ystävä,johon voi aina luottaa, Eli niin kauan, kuin pitävät vettä, en osta uusia.
Vaimon punaiset Hait ovat varmaan 15 vuotta vanhat ja edelleen ehjät. Mitään kummempia hoitotoimenpiteitä ei ole tullut tehtyä, ja säilytyskin on ollut sitä sun tätä. Punainen pinta on kyllä aika likaantunut ja haalistunut, mutta valkoisissa yläreunoissa ei ole mitään murenemisia. Todella kestävät kumpparit ovat olleet. Vaimon mielestä ovat kuitenkin liian likaantuneet kaupunkikäyttöön ja hän osti uudet Ratian saappaat. Saa nähdä miten ne kestävät. Hai-saappaita hän käyttää enää vain kotipihalla.
Itselläni oli puolestaan keltaiset Hait, joiden varren etuosan taitekohtaan tuli halkeamia jo muutaman vuoden jälkeen. Yksilöiden välillä voi siis olla isojakin eroja kestävyydessä. Ostin kuitenkin uudet keltaiset Hait kun tykkään kovasti mallista ja väristä, ja ne ovat onneksi kestäneet hyvin.
Pari kuukautta sitten oli tarkoitus ostaa uudet Kontiot. Kauppoja kierrellessä huomasin Viking Seilas saappaita myynnissä. Minulla ei ole ennen ollut Vikingejä, ja ajattelin, että en osta nytkään. Kokeilin kuitenkin. Tuote oikeastaan myi itse itsensä. Varret eivät ole kovin korkeat, ihan riittävät kuitenkin. Lisäksi saappaat on tosi helppo vetää jalkaan, niistä kätevistä läpysköistä. Nokialaiset jäi ostamatta, ja olen ollut tyytyväinen. Nämä voittavat Kontiot mukavuudessa. Samalla rahalla olisi voinut saada Kontiot tarjouksesta. Seilakset ainakin vaikuttavat tosi kestäviltä, eli näillä varmaan mennään seuraavat 10- vuotta. Ainut huono puoli on heijastimien puuttuminen. Minkälaisia kokemuksia muilla on Vikingien kestävyydestä. Olisi kiva kuulla kokemuksista.
Mulla ei ole kyllä nokialaisten kestävyydestä ollut moittimista, kontioista ja haisaappaista on pohja kulunut ensimmäisenä. Jopa joidenkin parjaamat lasten mallit tuntuvat kestävän, mulla on nyt varmaan 5 vuotta ollut käytössä muksun vanhat viklat, ja yhä pitävät vettä.
Mulla työkumisaappaina olleet Tretornin huopavuorelliset saappaat jo useamman vuoden. Ei moitittavaa. Pystyy kävelemään ajoittain hankalassakin maastossa (erilaiset suot, hakkuualat) pitkiä matkoja ja 10+ tuntia päivässä ilman, että jalat huutaa hoosiannaa. Eivät ole vielä murtuneet tai ottaneet reikiä materiaaliin, joten uskaltaisin sanoa noiden kestävän varsin kovassa käytössä. Tretornissa on Nokialaista kapoisempi lesti, mikä myös passaa omalle jalalle paremmin. Ainoa pikku miinus ehkä hieman Nokialaisia matalammasta varresta, mutta se annettakoon anteeksi.
Äskettäin huomasin, että alle kolme vuotta vanhoissa Kontioissa on molempien saappaiden pinnassa halkeamat alhaalla sisäsivulla. Siinä on semmoinen saumakohta. Kahlasin hangessa ja tunsin, että yhtäkkiä sukat alkavat kastua. Tämä oli pettymys, käyttäisin mielelläni Kontioita kun niiden leveä lesti sopii minun jaloilleni hyvin.
Toisaalta minulla on myös Hait, joita olen käyttänyt vielä enemmän kuin Kontioita, ja ne ovat kestäneet ihan ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta sitten oli tarkoitus ostaa uudet Kontiot. Kauppoja kierrellessä huomasin Viking Seilas saappaita myynnissä. Minulla ei ole ennen ollut Vikingejä, ja ajattelin, että en osta nytkään. Kokeilin kuitenkin. Tuote oikeastaan myi itse itsensä. Varret eivät ole kovin korkeat, ihan riittävät kuitenkin. Lisäksi saappaat on tosi helppo vetää jalkaan, niistä kätevistä läpysköistä. Nokialaiset jäi ostamatta, ja olen ollut tyytyväinen. Nämä voittavat Kontiot mukavuudessa. Samalla rahalla olisi voinut saada Kontiot tarjouksesta. Seilakset ainakin vaikuttavat tosi kestäviltä, eli näillä varmaan mennään seuraavat 10- vuotta. Ainut huono puoli on heijastimien puuttuminen. Minkälaisia kokemuksia muilla on Vikingien kestävyydestä. Olisi kiva kuulla kokemuksista.
Mulla on nuo Seilakset olleet muutamia vuosia,. Näitä on käytetty tosi tosi paljon. Ehjät ovat vieläkin. Ja kyllähän se varsien etupuolella oleva Viking tekstikin kertoo, että on laadukkaat saappaat jalassa. Voit kyllä unohtaa Sievit, Nokiat ja Huntterit, kun kerran laitat Seilakset jalkaan, voin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin Viking Seilas kumisaappaat täysin sattumalta, tai oikeastaan ne löysivät minut. Olin muutama vuosi sitten eräällä leirillä ohjaajana. Minulla oli kyllä kumpparit mukana, mutta ne tietenkin päättivät hajota heti ekana päivänä. Eräällä toisella ohjaajalla oli onneksi kahdet kumisaappaat mukana. Hän tarjosi melkein uusia Seilaksia lainaksi. Ne olivat minulle uusi tuttavuus, ja ekat Vikingit, joita olin käyttänyt. Sain kulkea tuon sateisen viikon noilla saappailla, jotka olivat sattumalta vielä minun kokoanikin.
Ihastuin niiden mukavuuteen, ja moniin hyviin ominaisuuksiin.
Yhtenä iltana iltanuotiolla, kun kiittelin saappaat lainannutta henkilöä. Muutkin kiinnittivät niihin huomiota. Yhdessä mietittiin, että ovat tyylikkäät, ja hauskannäköisetkin. Aika harvalle tuostakin joukosta, Seilas oli ennestään tuttu tuote. No mahdollisesti tuon nuotiohetken jälkeen, muutama ehkä hankki sellaiset. Tilanteesta johtuen, kun tuli tietysti kehuttua lainaajaa ja noita sateisen viikon pelastaneita Vikingejä.
Ja ei Varmaan tarvitse kertoa mitkä kumisaappaat ostin jo heti seuraavalla viikolla!
Nyt muutaman vuoden käytön jälkeen nämä ovat edelleen ehjät ,ja käytössä edelleen. Eli hyvin ovat kestäneet. Ovat myös mun ainoat kumisaappaat. Ja näillä voi kyllä lähteä vaikka sateiselle leiriviikolle, tai karpalosuolle edelleenkin. Ilman että tarvitsee pelätä, jotain yhtäkkistä totaalista saappaiden hajoamista, toisin kuin jollain halppis jalkineilla!
Seilakset valitsivat minut. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin Viking Seilas kumisaappaat täysin sattumalta, tai oikeastaan ne löysivät minut. Olin muutama vuosi sitten eräällä leirillä ohjaajana. Minulla oli kyllä kumpparit mukana, mutta ne tietenkin päättivät hajota heti ekana päivänä. Eräällä toisella ohjaajalla oli onneksi kahdet kumisaappaat mukana. Hän tarjosi melkein uusia Seilaksia lainaksi. Ne olivat minulle uusi tuttavuus, ja ekat Vikingit, joita olin käyttänyt. Sain kulkea tuon sateisen viikon noilla saappailla, jotka olivat sattumalta vielä minun kokoanikin.
Yhtenä iltana iltanuotiolla, kun kiittelin saappaat lainannutta henkilöä. Muutkin kiinnittivät niihin huomiota. Yhdessä mietittiin, että ovat tyylikkäät, ja hauskannäköisetkin. Aika harvalle tuostakin joukosta, Seilas oli ennestään tuttu tuote. No mahdollisesti tuon nuotiohetken jälkeen, muutama ehkä hankki sellaiset. Tilanteesta johtuen, kun tuli tietysti kehuttua lainaajaa ja noita sateisen viikon pelastaneita Vikingejä.
Ja ei Varmaan tarvitse kertoa mitkä kumisaappaat ostin jo heti seuraavalla viikolla!
Nyt muutaman vuoden käytön jälkeen nämä ovat edelleen ehjät ,ja käytössä edelleen. Eli hyvin ovat kestäneet. Ovat myös mun ainoat kumisaappaat. Ja näillä voi kyllä lähteä vaikka sateiselle leiriviikolle, tai karpalosuolle edelleenkin. Ilman että tarvitsee pelätä, jotain yhtäkkistä totaalista saappaiden hajoamista, toisin kuin jollain halppis jalkineilla![/quoteAika ymmärrettävää, että hankit samanlaiset saappaat tuon leirin jälkeen. Mietin vaan, kun kerroit, että ihastuit Seilasten moniin hyviin ominaisuuksiin. Nuohan on vain tuollaiset vaatimattomat perussaappaat. Mitä ominaisuuksia niissä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Seilakset valitsivat minut. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt muutaman vuoden käytön jälkeen nämä ovat edelleen ehjät ,ja käytössä edelleen. Eli hyvin ovat kestäneet. Ovat myös mun ainoat kumisaappaat. Ja näillä voi kyllä lähteä vaikka sateiselle leiriviikolle, tai karpalosuolle edelleenkin. Ilman että tarvitsee pelätä, jotain yhtäkkistä totaalista saappaiden hajoamista, toisin kuin jollain halppis jalkineilla![/quoteAika ymmärrettävää, että hankit samanlaiset saappaat tuon leirin jälkeen. Mietin vaan, kun kerroit, että ihastuit Seilasten moniin hyviin ominaisuuksiin. Nuohan on vain tuollaiset vaatimattomat perussaappaat. Mitä ominaisuuksia niissä muka on?
Vaatimattomat perussaappaat! Niin ajattelin itsekin ensin. Mutta kun tuotteeseen tutustuu paremmin, huomaa että moni yksityiskohta on mietitty tarkkaan. Varsien pituus riittää erilaisissa käyttötarkoituksissa hyvin. Ovat mukavat jalassa, pohjallinen on irrotettava ja vuorikangas todella nopeasti kuivuva. Jos nuo haluaa pestä sisäpuolelta, tai menee vettä saappaaseen, niin kuivuvat todella nopeasti taas käyttökuntoon. Ulkopohjassa on hyvin pitoa, mutta ei kuitenkaan kuljeta kuraa. Saappaat on helppo pukea niistä kätevistä läpysköistä vetämällä. Ja noiden läpysköjen käyttötarkoitus on selvinnyt minullekin vasta lähiaikoina, kun joku jossain keskustelussa avasi asiaa. Oikeastaan on kolme syytä mihin ne on tarkoitettu: Ovat kätevät saappaiden pukemisessa, toisena hieno koriste ja tyylikäs lisä saappaan ulkonäköön. Kolmantena. leveämmän lahkeen voi jättää saappaan takaa läpyskän ja pohkeen väliin. Lahje ei siis tipu liian alas, vaikka sen etupuolelta jättääkin varren ulkopuolelle roikkumaan. Näin ei myöskään lennä roskia ja hiekkaa saappaisiin. Jotkut ovat sitä mieltä, että varret ovat liian leveät. Se ei kuitenkaan haittaa kun lahkeet asettelee edellä kerrotulla tavalla. Ja tuo varsien leveyskin on selvästi myös mietitty tarkkaan. Sekin on hyvä ominaisuus, kun varsien sisään voi tarvittaessa sujauttaa vaikka leveät farkkujen tai toppahousujen lahkeet. Ja nyt kun nämä ovat olleet minulla jo monta vuotta voi todeta, että paras ominaisuus näissä on kestävyys. Aina on voinut olla varma että sukat pysyy kuivina kun nämä vetää jalkaan. Mielestäni siis paljon hyviä ominaisuuksia. Muita näin kestäviä ja mukavia saappaita ei alle 50-eurolla ihan helpolla löydä.
Nokian Kontioiden kestävyys on kyllä ollut pettymys, reilut kaksi vuotta ja vesi tulee sisäterän saumasta läpi. Jotkut pitkävartiset peruskumpparit kuitenkin pitäisi saada. Onko kellään kokemusta Huntereiden kestävyydestä? Hunterit ovat vain kovin hinnakkaita. Ei viitsisi maksaa turhasta jos niidenkään kestossa ei ole hurraamista.
Jos haluat oikein hyvät saappaat , niin kannattaa ostaa Viking Terrain 2 kumpparit. Varret ei ole mitkään hirveän korkeat, mutta niissä on kiristysnauhat ja heijastimet. Pohjat ovat hyvin kuvioitu, eikä ole liukkaat. Tosi vahvaa tekoa, voittaa kyllä vaikka Kontiot kestävyydessä. Huonoa niissä on suht kova hinta..
Unohda kaikki muut kuin Sievin neopreenisaapas. Kestää kovassa käytössä 5-10 vuotta kun kaikki muut ovat rikki alle vuoden (no ehkä metsurin turvasaapasta lukuunottamatta). Käytän saapasta päivittäin työssäni minulla on siinä pistosuoja pohjassa ja turvakärki. Kevyt, kestävä ja tukeva, mutta kovaa pakkasta ei kestä.
Ne Tokmannin 14,90 merkittömät on kestäneet jo yli 10 vuotta peltotöissä. Suosittelen. Siniset.
Merkittömät Tokmannin saappaat on ihan parhaita. Ei mene rikki ikinä. Vaikka oli talven lumihangen alla, niin kumi ei kulunut yhtään.
Niitä vaan ei saa rikki eikä.kulumaan puhki.
On tehty Kiinassa.
Jos kehtaat käyttää merkittömiä, niin ne Tokmannin on parhaat ja kestävimmät.
Tokmannin 14,90 e kumisaappaissa on perusväreinä sininen ja punainen. Joskus on ollut myös keltaisena. Mutta viime vuosina on ollut vain sinisiä ja keltaisia. Meillä on teineilläkin ke, eikä niitä saa millään puhki. Ovat aina kuivat jalat niissä.
Vierailija kirjoitti:
Unohda kaikki muut kuin Sievin neopreenisaapas. Kestää kovassa käytössä 5-10 vuotta kun kaikki muut ovat rikki alle vuoden (no ehkä metsurin turvasaapasta lukuunottamatta). Käytän saapasta päivittäin työssäni minulla on siinä pistosuoja pohjassa ja turvakärki. Kevyt, kestävä ja tukeva, mutta kovaa pakkasta ei kestä.
Kalliita on sievit ja nokiat. Tokmannista saa 14,90 e ihan ok. Saappaat, jos kestää kulkea merkittömissä saappaissa, eli itsetunto on riittävä.
Ei kannata heittää ehjiä saappaita pois. Nuo jalassa kun kulkee niin jo pelkkä saappaiden haalistunut ja kulunut ulkonäkö kertoo vastaantulijalle, että tässä on kunnolliset ja käyttöä kestävät kumpparit. Hyvin voi mielestäni käyttää kaupungillakin, jos ovat puhtaat ja siistit. Onhan uudet ja kiiltävät Hait tietysti aina hienommat. Mieluummin silti vanhat ja kuluneet Hait, kuin jotkut 5€ halppis kertakäyttö saappaat.