Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSIKOIDEN suur-galluppi :)

25.08.2006 |

Kun me ilmeisesti tykätään näistä gallupeista ja mä oon tullu niin uteliaaks mun kanssakulkijoista, ni aattelin tehdä tämmöttisen utelu-gallupin... =) Ja kun välillä on hankala tässä raskausdementiassa yhdistää tietoo monesta eri paikasta samaan henkilöön, niin sillä tämä alotus... :D

Eli

1. Nikki ja ikä & rv + masuvauvan nimi (jos on)

2. Mistä päin suomee?

3. Onko lemmikkejä?

4. Miten vauva sai alkunsa? (hoidoilla vai luomuna)

5. Mikä on yllättäny raskausaikana?

6. Mitä raskausajan harrastuksia on ollu / oot suunnitellu?

7. Suurin pelkosi raskausaikana?

8. Ootko/ootteko miettiny valmiiks jotain kasvatus- tai hoitoperiaatteita mitä teillä sitten noudatetaan? Tai siis koitetaan noudattaa.. ;)

9. Kuka sun ja miehes lisäksi odottaa eniten vauvan syntymää?

10. Mikä on sun oma veikkaus vauvan tulevaksi syntymäpäiväksi?

11. Mitä asiaa odotat erityisesti sitten ku vauva on syntyny?

Äh.. tossa oli ny jotain... mut tietty en muistanu just niitä mitä eniten kiinnosti saada tietää.. =)

Burde ja Penni-Enni 34+5

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Essi-78 (vuosilukua en kyllä käytä), ikä 27 ja " nimeämätön" rv 17+3 - pitäis kai oikeesti keksiä joku kiva työnimi...

2. Espoossa asustellaan

3. Lemmikkejä ei ole

4. Luomuvauva oisko ollu kahdeksannesta yrityskierrosta, sitä ennen yksi km kevättalvella.

5. Yllättänyt on tuo jatkuva voinnin kysely ja ihmetys " etkö todellakaan ole voinut pahoin" ja se, että vatsan kasvua saa oikein tosissaan odottaa.

6. Harrastukset ei oo mitenkään niin erikoisia, työmatkapyöräily on jatkunut normaalisti ja syksyllä ois tarkotus alkaa uimaan säännöllisesti (ollut tavoitteena ennen raskauttakin mutta aina vaan jäänyt).

7. Peloista suurin on ollut keskenmenon pelko, joka kaiketi alkaa hiljalleen muuttumaan peloksi siitä, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin.

8. Kasvatusperiaatteista tärkein lienee maalaisjärjen käyttö eli että ei välttämättä tehdä kaikkea ihan oppikirjojen mukaan vaan luotetaan ihan siihen vanhemman vaistoonkin. Ja toki meidän lapset jo perimässään saa vanhemmiltaan ne parhaat piirteet ja taidot ;)

9. No yleisesti ottaen tulevat isovanhemmat kaikki odottavat, mutta kyllä anoppi on eniten innoissaan.

10. Intuitio sanoo, että vauva syntyisi 23. tai 25.1. (la 30.1.)

11. Tällä hetkellä ei oikein osaa odottaa muuta kuin että se vauva todella olisi tässä. Ehkä ne odotukset tässä odotuksen myötä vielä lisääntyy...

Vierailija
2/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. SillySausage eli Makkara, 27v., rv15

2. Vantaa

3. Ei lemmikkejä

4. Vauva sai alkunsa luomusti, ekalla yrityksellä. Vauvansiemenet on synttärilahja ;)

5. Olen yllättynyt siitä, että melkein koko ajan ajatukset pyörii näissä vauva-asioissa...en olis uskonut että höyrähdän näin täydellisesti :) Olen myös yllättynyt siitä, miten paljon riskejä, jännitystä ja pelkoakin tähän liittyy...kun ei pystykään vaan iloitsemaan ja luottamaan täysillä siihe, että kaikki sujuu hyvin.

6. Voih, harrastukset on jääneet kehnon voinnin takia :( Toivon kovasti, että lähiviikkojen aikana jaksan aloittaa kevyen lenkkeilyn ja pilates-tunneillekin olen ilmoittautunut.

7. Pelkään keskenmenoa. Lisäksi pelkään sitä, että tämä väsymys, voimattomuus ja kuvotus jatkuvat koko 9kk...

8. Jotain konkreettisia kasvatusperiaatteita sitä on jo päässään luonut...mm. hyvät pöytätavat, sosiaalisuus, ja se että vauva ei ole aina ja kaikkien keskipisteenä. Tärkeinpänä pidän kuitenkin sitä, että isänä ja äitinä pidämme yhtä - eli että toinen ei lupaa ja toinen kiellä, emmekä pyörrä lapselle toistemme sanomisia.

9. Minun vanhemmat odottaa ihan huisin paljon :)

10. Veikkaan 18.2.

11. Odotan ihania yhteisiä hetkiä perheenä, uudessa kodissa. Uusi elämäntilanne tuo joka päivään paljon uutta ja ihmeellistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Heidi 25-vuotias elelee pienen 28+6 viikkoisen toukan kanssa

2. Helsingissä

3. Ei lemmikkejä, jos ei sokeritoukkia lasketa mukaan

4. vauva on saanut luomusta alkunsa. Kuitenkin vuosi tätä toukkaa yritettiin ja plussatestiä edellisenä päivänä saimme kutsun hedelmättömyyshoitoihin. Oli ihanaa soitella sinne ja kertoa, ettei aikaa tarvittu.

5. yllättynyt olen ehkä kaikista eniten siitä, kuinka ihminen voi huolehtia niiiiin monista asioista. yllättynyt myös siitä, kuinka paljon olen ihmisenä kasvanut nyt raskausaikana ja kuinka elämänarvot ovat saaneet uuden merkityksen ja järjestyksen

6. olen käynyt salilla jumppaamassa ja harrastamassa ryhmäliikuntaa. Nyt tuntuu kyllä siltä, että on annettava periksi ja aloitettava iltakävelyt.

7. Suurin pelko on ollut keskenmenoriski silloin alkuraskaudesta. Nyt on itseasiassa erittäin huoleton olo :)

8. ollaan miehen kanssa keskusteltu kasvatuksesta ja päätetty ns yhteiset linjat... . Kuinka toisen kielto on myös toisen kielto (olipa selvää) Se, että imetän, mutta opetamme vauvan myös syömään pullosta... jne...

9. CVarmasti mun äiti odottaa ainakin yhtä paljon kuin me... on nimittäin ensimmäinen lapsenlapsi tulossa.

10. Tää olikin vaikea... se varmaan syntyy 8.11 :) tai toisaalta tuo 12.11 (laskettu aika) olisi ihana syntymäpäivä kun se on isänpäivä :)

11. Äitiyttä...APUA miten vaikea kysymys....ja sitä perhe arkea

Kyllä tässä olikin haastetta :)

Heidi <3 toukka 28+6

Vierailija
4/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Poppiupau ~29v(hush!) XD, räpätti l. räpsy tänään rv18+3[/color]

2. Mistä päin suomee?

[color=3A5FCD]The Turku[/color]

3. Onko lemmikkejä?

[color=3A5FCD]Ofelia, Hamlet ja Kuningas Lear - maailman ihanimmat kissut.[/color]

[color=3A5FCD]Vanhanaikaisesti toimimalla =)[/color]

[color=3A5FCD]Se, että olen pystynyt helposti olemaan juomatta ja se, ettei juominen käykään mielessä IHAN joka viikonloppu! =)[/color]

[color=3A5FCD]Ha-ras-stuks? What?[/color]

[color=3A5FCD]Hmm..että vauva syntyy jotenkin vammaisena/vajaana ym. Ja että se vihaa mua ja mä vihaan sitä ja elämästä tulee infernaalista.[/color]

8. Ootko/ootteko miettiny valmiiks jotain kasvatus- tai hoitoperiaatteita mitä teillä sitten noudatetaan? Tai siis koitetaan noudattaa.. ;)

[color=3A5FCD]Aika samaan malliin kun meitä on kasvatettu eli mama on se tiukkis ja pelottava määräilijä ja iskä on kiva (jota kuitenkin pelätään kovin jos se sattuu joskus suuttumaan!). Sit sama kun Heidillä, että toinen ei sitten anna periksi jos toinen on kieltänyt l. johdonmukaisuus ym.[/color]

[color=3A5FCD]Kummankin sukulaiset kun ollaan superpariskunta ja luonnollisesti synnytän meille supervauvan! =D Oma iskä on kai innoissaan kun sillä ei ole lapsenlapsia..(mamalla on), mutta se ei ihan vielä täysillä ole uskaltanut riemuita kun jupisee vieläkin, että ' katotaan nyt voihan tässä vielä tapahtua' .[/color]

[color=3A5FCD]Häh? No kai se nyt tulee kellontarkkuudella laskettuna päivänä?! =)[/color]

[color=3A5FCD]JUUSTO- JA VIINI-ILTAA!!!! XD[/color]

t. poppis ja räpsy =)

Vierailija
5/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nikki ja ikä & rv + masuvauvan nimi (jos on): Kismet79, masuvauvalla ei vielä nimeä ennenkun saan eka ultrasta varmistuksen, että kaikki ok...

2. Mistä päin suomee? Pohjois-Pohjanmaalta

3. Onko lemmikkejä? ei enää, kaksi kissaa asustelee vanhempieni tykönä...ei voinut tuoda nykyiseen asuntoon...

4. Miten vauva sai alkunsa? ihan luomuna...:) Miekkonen tuumikin tuossa eräänä päivänä, että millähän niistä kerroista on tärpännyt...:)

5. Mikä on yllättäny raskausaikana? näin alussa ehkä se, että mulla ei juuri oo nytkään mitää " oireita" , vähän nipistelee mahaa, vähän rinnat aristaa, mutta ei niin paljon että merkittävästi...

6. Mitä raskausajan harrastuksia on ollu / oot suunnitellu? kun en muutenkaan harrasta mitään...:) lenkkeilyä oon aatellu alottaa tässä mahollisimman pian, sais vaan itteä niskasta kiinni

7. Suurin pelkosi raskausaikana? näin alussa tietenkin se, että onko tuola masussa kaikki ok, ja eka ultran jälkeen jos kaikki ok, ehkä pelottaa vielä seuraavat pari kuukautta sama asia

8. Ootko/ootteko miettiny valmiiks jotain kasvatus- tai hoitoperiaatteita mitä teillä sitten noudatetaan? On joo mietitty, itse inhoan yli kaiken niitä äitejä ja isiä, jotka antaa kaupassa lapselle periksi esim. yhen tikkarin oston...Jos on päätetty että sitä ei osteta, niin sitä ei sillon osteta. hehheh...Tai yleensäkin inhoan liian löyhää kasvatustapaa, tietty niitä löysäämisiä voi tulla vanhempana sitten jossain asioissa, mutta ihan normi kansalainen olisi tulevasta lapsesta tarkoitus kasvattaa

9. Kuka sun ja miehes lisäksi odottaa eniten vauvan syntymää? hmm...eno tuntui olevan innostunut, tässä ajan myötä tätikin, sekä kumpikin mummu tuntuu olevan vähän liian innokkaita...:) Ja tietenkin Yedo

10. Mikä on sun oma veikkaus vauvan tulevaksi syntymäpäiväksi? Oon huono veikkaamaan, mutta luulen että menee huhtikuulle ja ehkä joku 7. päivä...

11. Mitä asiaa odotat erityisesti sitten ku vauva on syntyny? että saa totutella perhe-elämään ihan kolmistaan isin ja vauvan kanssa, ja että sukulaiset antaisi rauhan ainakin ensimmäisinä päivinä, etteivät hyöki heti vierailulle...Sitä tuskin heti ollaan mitenkään pirteänä pitämässä kahvikutsuja...

Vierailija
6/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinuhepo 29v ja Sitruuna rv 23+6

2. Mistä päin suomee?

Pirkanmaalla asustellaan.

3. Onko lemmikkejä?

Lemmikkejä ei tällä hetkellä ole.

Vauva sai alkunsa kesken lapsettomuushoitojen luomuna munajohtimien aukiolotutkimuksen jälkeisestä kierrosta.

Kuinka huonovointinen ihminen voikaan olla ja pitkään, miten kaikki haluavat tietää tiedämmekö vauvan sukupuolen etukäteen ja kuinka kaikki kysyvät miten äiti voi. :)

Ratsastus loppui jo alkuraskaudesta, lenkkeily (nykyään ennemminkin ulkona haahuilu) ja lukeminen ovat suosikkeja. Uimahalliin meinaan mennä ja alkaa uimaan viikoittain, jos vaan kohdunsuu pysyy kiinni.

Ei ole ollut mitään kauhean suuria pelkoja, ollaan menty lähinnä asenteella päivä kerrallaan. Alkuun keskenmeno pelotti välillä, nyt miettii yleisesti vauvan hyvinvointia.

Se mitä ollaan keskusteltu, on ollut lähinnä vanhempien yhdenmukaisuus asioissa (ei niin, että ensin toinen kieltää jotain ja toinen sitten antaa luvan) ja maalaisjärjen käyttö. Hellyyttä ei pihistellä. Haluaisin, että osaisin ohjata lasta empaattiseksi ja sosiaaliseksi ihmiseksi, joka osaisi ottaa muutkin ihmisen huomioon elämän varrella. Kestovaippojen käyttöä meinaan kokeilla.

Aivan varmasti mun äiti, tuleva mummo siis. Hän lähettää jo nyt aina terveisiä puhelimitse Sitruunalle ja uhkaa tulla lukemaan satuja mun vatsalleni joka viikko... Se on hurahtanut täysin! :)

Varmaan vasta ensi vuoden puolella tulee, eli yliaikaiseksi menee ja kunnolla... tai sitten 24-25.12 (la 17.12).

Ihan sitä vauvatuoksuista arkea, vaunukävelyitä ja imetyshetkiä (toivottavasti nämä onnistuvat).

Vierailija
7/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootellaan, 20 & 30+1 + ei oo työnimee mut pojalle me puhutaan

2. Mistä päin suomee?

helsingistä

3. Onko lemmikkejä?

ei

luomua

huomio. musta tuntuu että kannan jotain ruttoa ku porukka kattelee liiaksi. TOISET ODOTTAVAT ÄIDIT ON LIEVÄSTI YLLÄTTÄNYT, SITÄ KATELLAAN NENÄN VARTTA PITKIN TOISIA PALLOMAHOJA JA TAISTELLAAN JO NYT SIITÄ KUMMASTA MEISTÄ TULEE PAREMPI ÄITI. JOS NÄÄN KADULLA ODOTTAVAN ÄIDIN ALKAA AHDISTAA..

-

synnytys on mielessä ollut aika paljon. synnytyksessä eniten pelottaa itseensä kohdistunut fyysinen kipu.

ei

molempien perheet ja varmaan mun muutama kaveri

laskettuaika on 3.11 ja luulen että tää kaveri syntyy 5.11

lasia punaviiniä, jääkylmää tölkkiä batterya, näin alkuun..

Vierailija
8/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero 24v, rv 29+5, Kaapo

2. Mistä päin suomee?

Länsi-Suomi

3. Onko lemmikkejä?

-

Luomuna toisesta kierrosta pillereiden jälkeen

Se, ettei paino ole noussut tämän enempää ja että muutenkaan ulkonäkö ei ole muuttunut (masua lukuunottamatta tietysti :)

Laiskottelu.. Nyt ei suppareitten takia pysty liikkua vaikka hyväksi olisi.

Se, että omilla teoillaan voisi olla aiheuttanut vauvalle jotain, kehityshäiriön tms.

Rakkautta ja rajoja!

Äiti ja pikkusisko (tuleva kummitäti)

Jaa-a, uskon että yli mennään. Veikataan 15.11 (la 6.11)

Sitä rakkauden määrää mitä tuntee itse ja mitä toivottavasti mies tuntee vauvaa kohtaan.

Viipero

Vierailija
9/35 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menier 22v + nimetön rv14

2. Mistä päin suomee?

Keski-Pohjanmaa

3. Onko lemmikkejä?

Koira

4. Mien vauva sai alkunsa? (hoidoilla vai luomuna)

Ihan luomusti, tekeminen kuitenkin kesti aika pitkään.

Se että oon koko ajan huolissaan jostain. Mielialat vaihtuu koko ajan. Mietin että rakastaakohan mies mua IHAN varmasti. Ja murehdin myös sitä että kuinka minua on tällainen ihana rakkaus-pakkaus voinut kohdata? En ole mitenkään voinut " ansaita" tätä vauvelia. Onkohan minusta edes äidiksi?! Eli aikas syvällisiä... ;)

Väsymys on ollut niin totaalista että harrastukset ei ole ollu paljoa mielessä.

No nuo edellä mainitut hormoni-häiriöissää kehitellyt. :D

Ja keskenmeno. Kehitysvammaa olen miettinyt ja ajattelen että ne ei onneksi ole meidän päätettävissä ne asiat.

Toivoisin että isikin olisi heti alusta yhtä paljon mukana kuin minä vauvan hoidossa -sillä kapasiteetilla mihin ilman maitohanoja pystyy.

Ollaan oltu aika paljon hissukseen tämän vauva-asian kanssa, ei ole vielä kovin tiedossa.

Helmikuun puolen välin jälkeen

Sitä että meillä on oma perhe, minusta tulee äiti, miehestäni isi.

Vierailija
10/35 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Leena, 23wee, rv 36+1, vesseli.

2. Tampere.

3. Koira.

4. Ihan luomuna vauva on saanut aikansa.

5. Ei ollut paljoa mitään raskaus oireita.

6. Lenkkeily ja uiminen.

7. Vauvan kuolema.

8. Joitain asioita olemme miettineet.

9. Siskoni 2vuotta ja 8kk vanhat kaksos tytöt ja hyvä ystäväni.

10. Kotiin tuloa.

Vierailija
11/35 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Veikkaan että vauva syntyy hieman etuajassa eli 15.9

11. Kotiin tuloa

Leena 36+1

Vierailija
12/35 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Odeka ja 22v (rv 31+1)

2. Helsingistä

3. Suomen lapinkoira Rocky ja kissa Peto

4. Miten vauva sai alkunsa? (hoidoilla vai luomuna) -Luomuna

5. Mikä on yllättäny raskausaikana? -ettei ole pahoinvointia ollut

laisinkaan silloin alkuraskauden aikana

-Hyötyliikunta kunniaan ja työn kannalta saanu liikuntaa tarpeeksi

-se että menisi kesken tai syntyisi liian aikasin.Näitä yleis pelkoja

-Ollaan sitä mietitty vaikka mitä, mutta nähtäväksi sitten jää tosiaan

8)

-Sisaret, vanhemmat, ja jotkut kaverit.

-Marraskuun alku tai sitten lokakuun loppupuolella

-Pääsen siihen arkeen kiinni ja että väsymys ja mahd.masennus

poistuisi

Vierailija
13/35 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EE7621]_tigger_, 23 vuotta, rv 22+2 ja simppis[/color]

2. Mistä päin suomee?

[color=EE7621]nokialta[/color]

3. Onko lemmikkejä?

[color=EE7621]vain villakoirat nurkissa ja mies:) nyt kesän loppuessa kaiken maailman ötökät alkaneet kotiutua meille lämpimään[/color]

[color=EE7621]luomuna, yrittämisen jälkeen[/color]

[color=EE7621]ettei musta ookkaan puskenut esiin hormonihirviö[/color]

[color=EE7621]kävelylenkkejä toisen tammenterhon kanssa, kuntosalilla käyn ja kuntonyrkkeilyssä myös. ehkä vielä uimahalliin polskutteleen syksyn mittaan[/color]

[color=EE7621]keskenmeno (1 takana), että vauva haluaakin syntyä etukäteen ja että kaikki ei meekkään niin kuin pitäisi[/color]

[color=EE7621]vauveli otetaan mukaan osaksi normaalia elämää. eli vanhempien elämä ei lopu vauvan syntymään vaan kavereita tavataan jne ja aikaa vietetään myös kaksin. vauva on osa perhettä, mutta ei perheen pää[/color]

[color=EE7621]no isovanhemmat, mutta myös moni mun kaveri. mun puolen kaveripiirissä ei vielä vauvoja oo[/color]

[color=EE7621]la on 29.12. " huonolla" tuurilla päättää putkahtaa jouluaattona. sais mennä tammikuun puolelle, ainakin vielä ollut ultrissa pieni viikkoihin nähden[/color]

[color=EE7621]millaisia vanhempia meistä tulee ja millainen persoona simppis on[/color]

saas nähdä onnistuinko tässä värikikkailussa...

Vierailija
14/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoAurora 30-vuotta+ möhis

2. Mistä päin suomee?

Sipoossa asustellaa

3. Onko lemmikkejä?

Kääpiösnautseri

Luomuna melkein vuoden yrittämisen jälkeen

Selluliitti

Sen verran vetämätön olo on ollut koko raskauden että melkein kaikki on saanut jäädä, tuota uutta kotia on yritetty kovasti laittaa.

Niitä ei onneksi ole ollut, alussa tietysti pelkäsi melkein kaikkea mahdollista mutta ne on onneksi jäänyt

Koitetaan kasvattaa iloinen energinen kiltti ja toiset huomioonottava ihminen, suvaitsevaisuutta ja toisten ihmisten kunnioittaminen on meillä tärkeää.

Halutaan antaa paljon kokemuksia ja tuoda niin hyvät kuin pahatkin asiat reilusti esille heti pienestä pitäen

Miehen sisko.

LA 16.12, toivotaan että syntyy silloin tai ainakin ennen joulua !

Meillä varmasti eniten odotetaan lapsen kehittymisen seuraamista, mies varmasti odottaa eniten sitä että pääsee opettamaan kaikkea osaamaansa lapselle, oli kuiulemma katsonut jo sähköautoakin, maasturia kuulemma, mutta mä ehdotin vaaleanpunaista avoautoa, tyttö kun on kuitenkin tulossa.

Ihanaa viikkoa kaikille enskoille !

AA ja möhis 24+2

Vierailija
15/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELOVENA, 24v, 18+2rv ja masuasukilla ei ole nimeä, se on vaan Vauva, ollut alkiosta asti.

2. Mistä päin suomee?

OULUSTA

3. Onko lemmikkejä?

EI OLE; KOIRAKUUME ON KOVA.

LUOMUNA,PILLEREIDEN JÄLKEEN TOISESTA KIERROSTA.

ALKURASKAUDESTA PAHOINVOINTI, KÄRSIN SIITÄ JOKAPÄIVÄISESTI VIIKOILLA 6-14. TÄMÄ ODOTTAMINEN, JOS MUUTEN ON MENNY HYVIN NIIN PÄÄ HAJOAA ODOTTAMISESTA, MILLON ODOTETAAN SEURAAVAA VIIKKOA, NEUVOLAA YMS. JA JÄNNITETÄÄN ONKO KAIKKI KUNNOSSA.

ALKURASKAUDESTA NE VÄHÄISETKIN VÄHENI OLEMATTOMIIN, VIIME VIIKOLLA KÄVIN VESIJUOKSEMASSA JA SE TUNTUI MUKAVALTA, JOS VAIKKA SITÄ KIINNOSTUISI TEKEMÄÄN USEAMMIN. LISÄKSI OLEN PYÖRÄILLYT JA KÄVELLYT, SELLAISTA HYÖTYLIIKUNTAA.

ETTÄ VAUVALLA EI OLE KAIKKI HYVIN.

MULLA ITSELLÄNI ON OLLU AIKA TIUKKA KURI LAPSENA JA MUSTA ON TULLUT MIELESTÄNI IHAN MALLIKELPOINEN KANSALAINEN, JOTEN LUULTAVASTI SELLAINEN JATKUU OMALLEKIN LAPSELLE. KUITENKIN VÄHÄN HÖLLEMMIN KUIN MITÄ SILLOIN MINUN AIKANANI. TAI MISTÄ SITÄ TIETÄÄ...SUURET ON PUHEET :)

EHKÄ MUN KAVERIT

LA ON 26.1, ELLEI IHAN KESKOSENA SYNNY NIIN USKON, ETTÄ MENEE 30.1.

ÄITIYTTÄ, OMA ÄITINI KUOLI, KUN OLIN 6-V, NIIN USKON, ETTÄ TÄMÄ TULEVA SUHDE OMAAN LAPSEEN VIHDOINKIN TÄYTTÄÄ SEN AUKON, JOKA SIITÄ ON JÄÄNY. SE RAKKAUS TOISTA KOHTAAN, ETTÄ TEKISI MITÄ TAHANSA TOISEN PUOLESTA..

Uudehko enska esittäytyy, olen lukenut palstaa plussaamisesta asti mutta ehkä vain kerran kirjoittanu jotain pientä. Nyt päätin, että kunhan rakenneultra keskiviikkona on ohi, niin voin alkaa palstailemaan edes jonkin verran enemmän, jos joukkoon mahtuu.

Vierailija
16/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Kesämorsian, tuttavallisemmin Kesis. Ikää 24v. Rv 8+4 tänään, 28.8.06. Masussa asuu milloin mikäkin, viimeksi mies on nimittänyt asukkia Pikku Puhiksi, koska mä puhisen ja puhaltelen nykyään koko ajan :)[/color]

2. Mistä päin suomee?

[color=blueviolet]Helsinki[/color]

3. Onko lemmikkejä?

[color=blueviolet]Parivuotias kissa[/color]

[color=blueviolet]Kuulutaan niihin onnekkaisiin, joilla tärppäsi luomuna, heti ekasta yrityksestä.[/color]

[color=blueviolet]Se, miten jo näin alussa voi olla näin paljon kaikenlaisia oireita![/color]

[color=blueviolet]En mitään ihmeempää. Enemmän oon suunnitellut, mitä ei voi tehdä. Eli ei oikein mitään rakkaista harrastuksistani (vesihiihto, laskettelu, laskuvarjohyppy, kiipeily). Kaikenlaista liikuntaa (kuntosali, funk...) ajattelin jatkaa heti, kun tämä ällöttävä pahoinvointi ja oksentelu lakkaa![/color]

[color=blueviolet]Tässä vaiheessa keskenmeno tietty välillä käy mielessä. Suurin hysteria sen suhteen karisi kun ultrassa (rv 7+4) todettiin kaiken olevan kunnossa. Kaikenlaista sitä vielä varmaan ehtii pelätä, mutta oon päättänyt murehtia vasta, jos siihen todella tulee aihetta. Muuten jää nauttimatta hyvistä hetkistä![/color]

[color=blueviolet]Ei kai hommat voi kovin paljon mennä pieleen, jos rakastaa lasta ja näyttää sen hänelle. Mihinkään vapaaseen (eli vastuuttomaan) kasvatukseen ei kyllä lähdetä muttei mitään natsikuriakaan pidetä. Siitä ollaan eniten puhuttu, ettei aleta pyörittää koko elämää vauvan ympärillä vaan elellään " kuten ennenkin" .[/color]

[color=blueviolet]Tulevat isovanhemmat ja miehen sisko[/color]

[color=blueviolet]12.4.[/color]

[color=blueviolet]Tää on vaikea, en oikeen osaa ennakoida tulevia tunteita. Kaikkea. Mä tiedän sen vasta sitten, kun vauva on jo syntynyt.[/color]

Vierailija
17/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Karssuli ikää 26 v ja rv 36+4 - masuvauva kulkee milloin milläkin nimellä (vaavi, pikkuinen, masuasukki...)

2. Vantaalta

3. Ei edes villakoiria

4. Luomuna

5. Oireiden ja vaivojen määrä

6. Ei ollut kummempia suunnitelmia, ja ei sitten tullut mitään aloitettua selkävaivojen takia

7. Että vauva ei pysy menossa mukana eli km

8. Onhan niistä keskusteltu miehen kanssa. Tärkeintä lienee että pidetään yhtenäistä linjaa ja annetaan pienoikaiselle riittävästi sekä rakkauttaa että rajoja

9. Äiti ja anoppi

10. Veikkaan että menee viikolla yli 28.9.

11. Tästä ylimääräisestä lastista eroon pääsyä... Ei kai. Eniten odotan sitä että näen tämän pienokaisen piirteet, näyttääkö hän minulta vai isältä. Ja odotan pienokaisen persoonaan tutustumista. :)

18/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiva kalluppi!!!

1.Larsku, 21-vuotta, rv 33+1 vauvalla ei mitään erikoista nimee. Se on vaan Vauva mulle ja mies sitä kutsuu Mörriks.

2.Tampereen vierestä, Pirkkalasta

3.Kaksi marsua Elli ja Nelli

4. Ihan luomuna. Se oli semmonen pikku ylläri. Toivottu kylläkin. Ylläri siinä mielessä, että tärppäs HETI.

5. Pirun kauan kestäny pahoinvointi! Ja se, että aika on menny kamalan nopeesti viikolle 30 asti. Ja etten oo panikoinu kaikkien raskausjuttujen vuoksi juuri ollenkaan, vaan vauva on saanu kasvaa ihan rauhassa ilman äidin huolestumisia joka asiasta.

6. Öö, eipä oikeestaan mitään (hävettää)

7. Kun mulla ei oikeestaan oo ollu mitään suuria pelkoja. Alussa tietty vähä pelotti keskenmeno ja nyt mietin mitä jos vauva ei ookaan terve, tai että synytyksessä tapahtuu jotain pahaa.

8. No ei mitään ihmeempiä periaatteita. Kasvatuksen pohja tulee varmaan meidän molempien omilta vanhemmilta; miehellä ollu aika vapaa kasvatus ja mulla taas paljon tiukempi. Joten sopivissa määrin molemmilta jotain, niin eiköhän siitä kunnon kansalainen saada kasvatettua :)

9. Taitaapi olla minun kolme siskoo :)

10. Meillä on 1-vuotiskihlapäivä 1.10. ja mietittiin, että mennään hotelliin yöks sillon. Joten meidän tuurilla se syntyy juuri silloin ja sillee, että maksetaan itsemme kipeiks siitä yöstä ja joudutaan lähteen yöllä synnyttään ja koko romanttinen yö menee ihan pipariks :) Voi kyl olla, että keksitään sittenki jotain muuta sille päivälle :) Mut sanotaan nyt veikkaukseks toi 1.10. (LA siis 15.10.)

11. Sitä vauva-arkea

-Larsku 33+1

Vierailija
19/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkSlateGray]Amy75 eli Amy vaan tuttujen kesken, ikää 31 v., kuten arvata saattaa, nyt 28.8. rv 31+4. Masukilla ei ole varsinaista tekonimeä, mutta usein häntä kuitenkin EkaVekaraksi, Vaaviksi, Nyytiksi tai Tyypiksi kutsutaan[/color]

2. Mistä päin suomee?

[color=DarkSlateGray]Riihimäeltä[/color]

3. Onko lemmikkejä?

[color=DarkSlateGray]Eipä ole omia, kun just eilen villakoiratkin imuroitiin. Itse olen sen verran allerginen, että rapsutellaan vain sekä miehen että mun vanhempien koiria, kun nähdään.[/color]

[color=DarkSlateGray]Luomusti toisella kokonaisella yrityskierrolla.[/color]

[color=DarkSlateGray]Alkuun yllätti ja pelottikin oireettomuus, sillä aina puhutaan niin paljon pahoinvoinnista ym. Myöhemmin mielialojen heilahtelu laidasta laitaan. Ja itse asiassa nyt yllättää, kuinka rauhassa olen ollut, enkä ole hermoillut tulevasta. Tähän mennessä siis raskaus ollut todella mukavaa aikaa.[/color]

[color=DarkSlateGray]Alkuväsymys vei kaikki liikuntavoimat ja kuuma kesä loput. Lukenut olen paljon, mutta sitä teen muutenkin. Suunnitteilla on aina liikunnan lisääminen, mutta josko sitä nyt edes pieniä lenkkejä jaksais kävellä tässä loppuaikana...[/color]

[color=DarkSlateGray]Alkuun oli kova keskenmenon pelko, sillä todella monella läheisellä on kokemusta siitä. Aika pelottomasti olen kuitenkin ollut. Ehkä tässä viime aikoina on alkanut synnytys " pelottaa" tai ainakin jännittää.[/color]

[color=DarkSlateGray]No meillä on ollut monesti puhetta, että sellainen rajat+rakkaus (ja vastuu/vapaudet sitten myöhemmin) on meidän punainen lanka. Koulumaailmassa joutuu näkemään liikaa lapsia, joilta puuttuu jompi kumpi. Ja toisen ihmisen kunnioittaminen on myös sellainen asia, jota halutaan pitää tärkeänä. Sitten ollaan puhuttu, että johdonmukaisuus, jonka joku muukin jo mainitsi olis tärkeetä. Ettei päästä siihen jamaan, missä äiti kieltää ja isi antaa periks. Ja sitten tuollaisista alkuajan käytännöistä sen verran, että ihan kertakäyttövaipoilla mennään ja vaaville tulee oma sänky meidän huoneeseen ja imettää tahtoisin sen puolisen vuotta, mutta tuttipulloakin tarjoamme, jotta minäkin pääsen joskus johonkin ilman nyyttiä. Tässähän näitä - saa nähdä kuinka toteutuvat...[/color]

[color=DarkSlateGray]Kyllä ne varmaan on isovanhemmat, sillä molemmille puolille on ensimmäinen lapsenlapsi. Kukin vaan osoittaa odotuksensa eri lailla...[/color]

[color=DarkSlateGray]Itse olen ollut yliaikanen, joten siitä vois kai vetää veikkausta, että marraskuulle mennään, mutta jos uskotaan sitä, että vauva syntyy tasan 20 viikkoa ekoista liikkeistä, niin silloin päästäis laskettuun aikaan, mutta enpä osaa sanoa.[/color]

[color=DarkSlateGray]Ihan sitä vauva-arkea: omaa nyyttiä, jota rakastaa ja hoitaa yhdessä miehen kanssa =)[/color]

-Amy ja EkaVekara-

Vierailija
20/35 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täytän miehen puolestakin aina kaikki kyselylomakkeet:) Ilmoitan taas olemassaolostani enskojen puolella, kesäkuussa kirjoittelin, mutta nyt ollaan jo pidemmällä. Lukenut olen ahkerasti enskojen kuulumisia. Mutta gallupiin:

1. Nikki ja ikä & rv + masuvauvan nimi:

sjt, 28 v., Puuha-Peteksi vauvaa kutsun, katsotaan seuraavassa ultrassa onko sittenkin Puuha-Petra.RV 17+6 tänään, huomenna taas uusilla lukemilla:)

2. Mistä päin suomee?

Pirkanmaalta, Tampereen lähistöltä

3. Onko lemmikkejä?

ei ole, olen allerginen:(

Luomuna, vuoden yrittämisen jälkeen.Oli ihana perua kaikki hedelmättömyystutkimusten ajat:)

Että on voinut näin huonosti (oksentanut yhtäjaksoisesti rv 6-17) ja kaikki energia on mennyt. Mutta samalla ollut niin onnellinen.

Kaikki harrastukset jäi kesällä pahoinvoinnin takia, nyt kun alkaa elämä voittaa, aloittelen taas kävelylenkkejä.

Aluksi keskenmeno, nyt että vauvalle tapahtuu jotain pahaa.

Että vedetään yhtä köyttä: jos toinen kieltää, toinen ei anna periksi.Jos on eri mieltä päätöksestä, puhutaan se kaksin sitten.Yritetään kasvattaa kohtelias ja työtä arvostava kansalainen.

Siskonlapset 7 vee ja 4 vee.Lähettävät jo kortteja vauvalle ja ovat ostaneet jo leluja vauvalle. 7 vee sanoi äidilleen (siis mun siskolle), että hänen elämänsä onnellisin päivä on, kun meidän vauva syntyy. Hän on tyttö ja kova hoivavietti:)

Laskettu aika on 30.1., mutta luulen, että syntyy Runebergin päivänä.

11. Mitä asiaa odotat erityisesti

Aikaa vauvan kanssa, vauvan kehityksen seuraamista, perheeksi tulemista