Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko minun jättää kesken Maisterin tutkinto, joka ei työllistä, vai tehdä se loppuun?

Vierailija
19.07.2021 |

Eli olisi suurin piirtein gradua vaille valmis, mutta ei ole enää oikein mitään mielenkiintoa sillä melko työllistämätön tutkinto kyseessä. Ainoa urapolku olisi tutkija, ja se tuntuu olevan aivan liian kivinen tie minulle. Kannattaisiko siis jättää koko homma kesken, vai tehdä nyt se gradu hammasta purren valmiiksi, ja sen jälkeen vasta alkaa katselemaan itselle sitä "oikeaa ammattia"?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä maisterin tutkinto loppuun, koska saat sitten työelämässä sen takia isompaa oalkkaa. Esim. itse olen nyt töissä eri alalla kuin mistä ensin valmistuin maisteriksi, mutta maisterintutkinto nostaa palkkani korkeammaksi.

Vierailija
82/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*palkkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antropologialla työllistyy esim mainostoimistoon, jos on lukenut markkinointia sivussa, koska ymmärtää ihmisiä - ihmisille mainoksia tehdään.

Vierailija
84/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli idea, että yksi vaihtoehto olisi tehdä gradu jollekin yritykselle, jolloin voisit työllistyä suoraan sinne yritykseen, mille teet gradun. Kannattaa käyttää luovuutta työnhaussa. Pystyt yhdistämään sen tuohon gradun tekoon parhaassa tapauksessa.

Vierailija
85/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vähän pakko tehdä kun ei ole mitään muuta tutkintoa kuin lukio ja sillä nyt ei ainakaan työllisty mihinkään. Jos olisi kaksoistutkinto tai ammatillinen tutkinto alla olisin lopettanut nämä opinnot jo 10 kertaa. Gradu työn alla tällä hetkellä ja muuta ei puutu. Odotan sitä päivää kun se on palautettu. Sen jälkeen voin alkaa odottaa sitä päivää että olen maksanut tätä ajanhukkaa varten ottamani useamman kymppitonnin opintolainan pois mutta sitä päivää saan odottaa luultavasti aika pitkään koska mitään järkeviä töitä ei ole näkyvissä ja työmarkkinatuella ei paljoa lyhennellä. Kadun suuresti yliopistoon lähtemistä ja vielä enemmän sitä että en lopettanut ensimmäisen vuoden jälkeen.

Vierailija
86/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opintotuki on loppunut ja hanttihommia ei gradun teon ohelle ole, voi olla ainoa tapa saada tuloja jäädä työttömäksi ja erota yliopistosta. Tai siis luopua opinto-oikeudesta.

Vierailija
87/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä maisterin tutkinto loppuun, koska saat sitten työelämässä sen takia isompaa oalkkaa. Esim. itse olen nyt töissä eri alalla kuin mistä ensin valmistuin maisteriksi, mutta maisterintutkinto nostaa palkkani korkeammaksi.

Pakko olla julkisen puolen hommia, yksityisellä ei tehtäviä vastaamattomasta koulutuksesta makseta.

Vierailija
88/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tuolla onko lapset tehty jo, mutta tähän ei tullut vastausta. Jos ap aikoo lapsia hankkia, nyt olisi hyvä sauma. Teet gradun äitiyslomalla ennen esikoisen syntymää valmiiksi, mutta et palauta. Voit hyvällä omallatunnolla jäädä kotiin hoitamaan lapsia

Kun tuntuu olevan aika aloittaa työt, jätät gradun ja haet vastavalmistuneena töitä puhtaalta pöydältä. Vaikka raskaus ja äitiyslomat eivät ole este, työnantajalle on plussaa, jos lapset on jo tehty. Toisin päin on paljon vaikeampaa.

Muuten kiva idea, mutta ei minulla ole varaa mihinkään lapsiin eikä ole edes poikaystävää :D

Vierailija
89/91 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opintotuki on loppunut ja hanttihommia ei gradun teon ohelle ole, voi olla ainoa tapa saada tuloja jäädä työttömäksi ja erota yliopistosta. Tai siis luopua opinto-oikeudesta.

Jos on hyvä syy miksi ei ole valmistunut opintotukikuukausien puitteissa voi saada lisäopintotukikuukausia. Jotkut opiskelevat loppuun myös toimeentulotuen turvin loppuun.

Vierailija
90/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet naispuolinen, kannattaa liittyä FB:ssä Ompeluseura-ryhmään (saattaa vaatia kutsun kaverilta). Siellä on paljon asiantuntemusta epätavallisemmistakin urapoluista.

Tsemppiä oman paikan löytämiseen!

Entä, jos on miespuolinen?

Vierailija
91/91 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintä, mainostoimisto, HR - ymmärretäänkö täällä, miten kilpailtuja noiden alojen paikat ovat? Ei se, että joku tuntee jonkun antropologin, joka on joskus ollut mainostoimistossa, tarkoita sitä, että ap nyt sieltä paikkansa löytää ellei hänellä ole mitään muuta järkevää työhistoriaa / harjoittelua tai edes sivuainetta. Kiva kun tsemppaatte, mutta ei se nyt vain niin ole, että millä tahansa maisterintutkinnolla kaikki ovet aukeavat. Tai edes yksi.

Silloin kun itse haikailin mainostoimistoon töihin, olivat kaikki rekrytoidut suunnilleen KTM:ia - kuten itsekin. Erilaiset urapolut ovat tietenkin mahdollisia, mutta yleensä ne vaativat sekä ponnisteluja että tuuria. Jos itsellä ei ole jo opintojen keskivaiheilla käsitystä siitä mihin tähtää, niin hankalammaksi menee.

Olen tavannut kymmeniä yliopistosta valmistuneita, joilla ei ole mitään käsitystä mikä se heidän osaamisensa on ja ennen kaikkea, miten siitä joku työnantaja hyötyisi niin paljon, että haluaisi palkata.