Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä viedä tuliaisiksi kuolevalle ihmiselle?

Vierailija
26.07.2014 |

Saattaa olla viimeinen kerta kun nähdään :'( kyseessä mies joka kärsii syövästä ja vetää viimeisiään :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen vienyt jotain leivonnaisia ja arpoja hän on tykännyt raaputtaa. Kiitos hyvistä ehdotuksista, täytyy käydä kaupassa hankkimassa jotain. On vaan niin surullista kun kunto on äkillisesti huonontunut todella paljon :( koskaan ei tiedä milloin loppu tulee..

Vierailija
22/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa

Vierailija
24/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo vanukas (harvemmin muu helposti syötävä maistuu hyvälle, jos siis on makuaisti tallella) ja äänikirja olivat vallan loistavia ideoita. Sopiva hintahaarukkakin, kun emme tiedä kuinka läheinen tuo ihminen on ap:lle. :)

Vierailija
25/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:26"]Kukkia? Mutta sellaisia ei ehkä saa viedä sairaaloihin. Kuolevaa leikkokukkaa en ehkä ostaisi, vaan pienei ruukkukukan.

Tai viekää joku nätti enkelipatsas, jos hän on uskonnollinen.

[/quote]

Enkelipatsas!!! Kuolevalle? Sä olet ihan pimeä :D

[/quote]

Enkelipatsaita näkee paljon kuolevien ihmisten vieressä pöydillä, siksi ehdotin sitä. En tiedä, kuka niitä ostaa, omaiset vai potilas itse.

Vierailija
26/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla teistä kuvia tai hänestä? Askartele niistä joku kirjanen, kortti ja kirjoita hauskoja muistoja.

Vierailija
27/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:30"]No mitä olisit vienyt tälle kun hän oli terve? Minun mummoni oli saattohoidossa, ei voinut syödä kuin soseita. Juoma kyllä maistui ja veinkin hänelle konjakkipullon. Oli todella iloinen lahjasta!

[/quote]

Jatkan vielä, että juotiin muutamat lasilliset, minä askartelin mummolleni vanhoista lehdistä rakkaita mökkimaisemia kuvailevan maiseman. Juteltiin tulevasta juhannuksesta, mummo kertoi juhannusmuistoja. Lakkailtiin varpaan- ja sormien kynnet, siistittiin hiuksia. Pesin myös mummoni tekohampaat. Sovittiin että kun mummo ei tänä vuonna pääse juhannustansseille niin mennään käymään ulkona. Saatiin myös lupa tähän :)

Ihania muistoja jäi viimeisiltä viikoilta. Käytiin pihalla, juhannusaattona mummo nukkui pois. Pääsi parempiin pitoihin. Itku tuli tätä kirjoittaessa, ikävä on kova.

Vierailija
28/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein iloisen värisiä kukkia. Ei missään nimessä sellaisia, jotka tuovat mieleen hautajaiset ja kuoleman, vaan sellaiset, jotka tuovat sairaalahuoneeseenkin vähän kesätunnelmaa.

Vierailija
29/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis mieheni vaari eli aika läheistä sukua ollaan.ap

Vierailija
30/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toisen huumorintajusta.

Ite tiedän, että jos olisin samassa tilassa eräs ystäväni toisi mulle hautakiven. Ollaan asiasta jo aikoja sitten sovittu ja se myö toteutetaan puolin ja toisin. Se kumpi ensin kerkee tuohon tilaan saa sen sitten.

Myös kortti ja kynttilä on ollut mielessä.

Mutta sinulle AP, vie vaikka mehujää. Se on kylmää ja sen voi soseruualla olevakin syödä. Tai vaikka semmoinen Valion jäätelö pikari. Siis niitä pieniä. Vai ovatko Pingviini jäätelöitä. En tiiä, mut siis niit pieniä pahvisia pikareita. :)

Uskoisin ilahtuvan tällä kelillä tuollaisesta. Ja eiköhän hänelle tärkein tuliainen ole nähdä sinut?! :) Kuoleman hetkellä ihmistä ei enää kiinnosta maallinen mammona, vaan silloin sitä haluaa nähdä rakkaansa ja viettää aikaa heidän kanssaan. :)

Äläkä ota itseesi tuosta viestini alusta, en sitä todellakaan millään pahalla tarkoittanut! :) Se vaan on se mitä minä ja ystäväni olemme suunnitelleet yhdessä, ei siis mikään muu.

Vierailija
31/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitkään säilyvää varustettuna kortilla "tämä onneks säilyy vaikka sinä et"

Tai joku äkkiä kuoleva kukka kortilla "kumpi voittaa elossaolokilpailun?"

Vierailija
32/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia, siideriä, mitä tahansa juomaa josta pitää, tuuletin, jos ei ole ilmastointia. 

Vierailija
33/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne ja kuuntelet ja keskustelet. Keskustelet myös vaikeista asioista, jos kuoleva niin haluaa. Kuoleva haluaa puhua kuolemasta, mutta myös säästää läheisiään. Viet rohkean itsesi sinne ja valmistaudut puhumaan kuolemasta.

Vierailija
34/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miinuksia, kun ehdotin omaa aikaa?

Kuoleva ei todellakaan kaipaa enää mitään rojua ja rihkamaa, sen aika on jäänyt, vaan keskustelua.

On todella elämää suurempi muutos tulossa. Jos ei jaksa keskustella pelkkä kädestä pitäminen riittää.

Vierailija
35/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja on kun menet vaan paikalle ja olet läsnä. Ja juttelet.

Vierailija
36/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:41"]

Jotain pitkään säilyvää varustettuna kortilla "tämä onneks säilyy vaikka sinä et"

Tai joku äkkiä kuoleva kukka kortilla "kumpi voittaa elossaolokilpailun?"

[/quote]

Ai luoja mä kuolen tähän nauruun! :D :D

Enkelipatsasta odotellessa

Vierailija
37/37 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse välttämättä viedä mitään. Anna aikaasi, kuuntele, ole läsnä, pidä kädestä.