Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt tehdään kun koululaisia ei taaskaan huomioida koronariskin suhteen?

Vierailija
19.07.2021 |

En tiedä tuleeko yleensäkään enää rajoituksia, mutta kuulemma kouluihin ei ainakaan enää puututa. Ei yläkoululaiset, saati alakoululaiset oo saaneet mitään suojaa muutamia riskiryhmäläisiä lukuunottamatta. Toisen asteen aloittavat opiskelijatkaan ei oo saaneet rokotuksia, jos täyttävät 16 vasta loppuvuodesta. Päiväkotilaiset, pienemmät lapset? Entä voiko rokotusten tehoonkaan kuinka hyvin luottaa, vai joutuuko ne saatuaan edelleen jännäämään sairastumista? Ei oo kiva koko kouluaika taas pelätä, keneen osuu koronalotto ja tuleeko omalle perheelle.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kouluun ja huomio siihen koulutyöhön eikä koronaan.

Vierailija
62/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa puolella sairastuneista long covid oireita. Lukekaa Twitter Matti Jantunen 16.7.2021! Etäopetus on parempi kuin pysyvä sairastuminen ja työkyvyttömyys jatkossa. Rokotuksia myös halukkaille 12-15 v.

Longcovid ei tarkoita pysyvää sairastumista ja työkyvyttömyyttä.

Koita nyt saada hillittyä hysteriaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja en ole kovin huolissani. Olen itse saanut ensimmäisen rokotuksen, moni työkaveri ei aio ottaa koko rokotusta, lasten keskuudessa taas ei koko koronan aikaan yhtäkään koronatapausta tai oikeastaan ei lasten, eikä heidän vanhempiensakkaan keskuudessa (tai sitten meille ei vain ole kerrottu, sekin on mahdollista tietty).

Mielestäni on aikaa selvää, että korona ei oikeastikkaan tartu lasten kesken niin helposti, päivähoitoyksikkö missä itse työskentelen on kuitenkin sellainen, että jos se kovin herkästi lasten keskuudessa leviäisi, niin kyllä joku meistä työntekijöistäkin olisi sen jo saanut.

Tottakai aina mahdollista silti lapsellekkin saada oireita ja tarttuu, mutta tuntuu olevan varsin harvinaista sitten kuitenkin.

Vierailija
64/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne long covid oireet on? Kun minusta minulla on ollut niitä jo 10 vuotta!

Vierailija
65/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole Suomessa yhtään lasta kuollut koronaan. Lähes aina se on lapsilla oireeton tai flunssa. Eihän moni rokota influenssaakaan vastaan, saatikka ole mitään rajoituksia ja siihen ihan kuoleekin lapsia.

Selittäpä tää asia mulle, jonka 9v poika yhä sairastaa koronan jälkitautia. Ensin poissa koulusta 2 kk järkyttävien kipujen, väsymyksen jne takia. Kesäkuussa alkoi ihottumaoireet, yöt ollaan valvottu kun kutina aivan helvetillinen. Mitkään apteekista saatavat voiteet, antihistamiinit jne ei auta. Kaivaudu vaan sinne poteroon ja kiellä kaikki tosiasiat.

Miten tässä on todettu, että ihottuma johtuu nimenomaan koronasta? Ihottumat on kuitenkin hyvin yleisiä ihmisillä ja erilaiset ihosairaudet voi puhjeta milloin tahansa.

Vierailija
66/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole Suomessa yhtään lasta kuollut koronaan. Lähes aina se on lapsilla oireeton tai flunssa. Eihän moni rokota influenssaakaan vastaan, saatikka ole mitään rajoituksia ja siihen ihan kuoleekin lapsia.

Selittäpä tää asia mulle, jonka 9v poika yhä sairastaa koronan jälkitautia. Ensin poissa koulusta 2 kk järkyttävien kipujen, väsymyksen jne takia. Kesäkuussa alkoi ihottumaoireet, yöt ollaan valvottu kun kutina aivan helvetillinen. Mitkään apteekista saatavat voiteet, antihistamiinit jne ei auta. Kaivaudu vaan sinne poteroon ja kiellä kaikki tosiasiat.

Leikitään, että me uskotaan tämä.

Vierailija
67/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä on todettu, että ihottuma johtuu nimenomaan koronasta? Ihottumat on kuitenkin hyvin yleisiä ihmisillä ja erilaiset ihosairaudet voi puhjeta milloin tahansa.

Juuri näin.

Eikä edes kivut ja väsymys välttämättä liity koronaan mitenkään.

Jos tämä tarina edes on totta.

Vierailija
68/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei voi olla enää pois koulusta eikä isommat nuoret yliopistoista, ammattikorkeakouluista ym oppilaitoksista. Meiltä loppuu koulutetut työntekijät tätä vauhtia. Lisäksi tätä menoa koronaa isompi ongelma on kohta nuorten mielenterveysongelmat. Nyt on nuorten vuoro saada jatkaa elämäänsä.

Vierailija
69/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja en ole kovin huolissani. Olen itse saanut ensimmäisen rokotuksen, moni työkaveri ei aio ottaa koko rokotusta, lasten keskuudessa taas ei koko koronan aikaan yhtäkään koronatapausta tai oikeastaan ei lasten, eikä heidän vanhempiensakkaan keskuudessa (tai sitten meille ei vain ole kerrottu, sekin on mahdollista tietty).

Mielestäni on aikaa selvää, että korona ei oikeastikkaan tartu lasten kesken niin helposti, päivähoitoyksikkö missä itse työskentelen on kuitenkin sellainen, että jos se kovin herkästi lasten keskuudessa leviäisi, niin kyllä joku meistä työntekijöistäkin olisi sen jo saanut.

Tottakai aina mahdollista silti lapsellekkin saada oireita ja tarttuu, mutta tuntuu olevan varsin harvinaista sitten kuitenkin.

Aikaisemmat variantit olivatkin tuollaisia. Leviäminen oli heikkoa. Nyt deltan myötä tilanne on toinen, eikä aikaisempien kokemusten varaan voi enää tuudittautua.

Vierailija
70/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti varmaan päätti näin.

Vierailija
71/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei voi olla enää pois koulusta eikä isommat nuoret yliopistoista, ammattikorkeakouluista ym oppilaitoksista. Meiltä loppuu koulutetut työntekijät tätä vauhtia. Lisäksi tätä menoa koronaa isompi ongelma on kohta nuorten mielenterveysongelmat. Nyt on nuorten vuoro saada jatkaa elämäänsä.

Elämää olis paljon kivempi jatkaa terveenä.

Vierailija
72/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei kuitenkaan käy, vaikka koulut pidettäisiin väkisin auki. Taudin jyllätessä vapaasti oppilaiden keskuudessa, ei normaalia tavallista koulunkäyntiä voida mitenkään järjestää.

Vierailija
73/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että delta leviää tehokkaammin kuin aiemmat virusversiot. Sotkamossa levisi jo yhdessä päiväkodissa ja ainakin seitsemän lasta sairastui. Paljonko on tullut jatkotartuntoja sitten, sitä ei uutiset ole kertoneet. Tähän syksyyn lähdetään ihan eri pelimerkeillä kuin viime syksyyn.

Vierailija
74/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani lapsesi ja koko perheen puolesta. Toivon, että muistettaisiin kaikki pitää kipeät lapset kotona, myös lasten itsensä vuoksi. Lapsillakin on oikeus lepoon ja riittävään toipumisaikaan.

Samaa mieltä, korona on osalle ihmisistä kova tauti. Mieluummin vaikka kertaa luokan, jos jää jälkeen liikaa. Osa oppilaista kyllä selviää kotiopetuksen ansiosta ihan hyvin alaluokista, ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
75/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kielitaito riittää lukekaa theguardian. Äiti Claire Hayes, tytär Gracie. 11 v tyttö ei jaksa mennä edes suihkuun ja jos näkee kavereita, makaa kolme päivää sängyssä sen jälkeen. Syke tuplaantuu kun nousee ylös, järkyttävät päänsäryt jne. Lapsia on päätynyt pyörätuoliin long covidin takia. Enemmän tapauksia longcovidkids.org.

Vierailija
76/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmat variantit olivatkin tuollaisia. Leviäminen oli heikkoa. Nyt deltan myötä tilanne on toinen, eikä aikaisempien kokemusten varaan voi enää tuudittautua.

Eli panikoit ihan turhaan koko viime vuoden.

Voi harmi, jos tämäkin nyt osottautuu heikoksi.

Menee hyvä hysteria taas hukkaan ja joutuu keksimään uuden pelon.

Vierailija
77/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kielitaito riittää lukekaa theguardian. Äiti Claire Hayes, tytär Gracie. 11 v tyttö ei jaksa mennä edes suihkuun ja jos näkee kavereita, makaa kolme päivää sängyssä sen jälkeen. Syke tuplaantuu kun nousee ylös, järkyttävät päänsäryt jne. Lapsia on päätynyt pyörätuoliin long covidin takia. Enemmän tapauksia longcovidkids.org.

Huuhaasivu.

Onpa näitä nähty

Vierailija
78/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhaasivu.

Onpa näitä nähty

Ohoh, jopas kävi sulla tunteisiin. Lukekaa kaikki nuo sivut ja päättäkää itse.

Vierailija
79/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani lapsesi ja koko perheen puolesta. Toivon, että muistettaisiin kaikki pitää kipeät lapset kotona, myös lasten itsensä vuoksi. Lapsillakin on oikeus lepoon ja riittävään toipumisaikaan.

Samaa mieltä, korona on osalle ihmisistä kova tauti. Mieluummin vaikka kertaa luokan, jos jää jälkeen liikaa. Osa oppilaista kyllä selviää kotiopetuksen ansiosta ihan hyvin alaluokista, ei se niin vaikeaa ole.

Osa selviää.

Kyse ei ole selviämisestä vaan lasten kehityksestä ja mielenterveydestä. Tämä on se pitkäaikainen ongelma, jota kukaan ei halua.

Vierailija
80/94 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Twitter Matti Jantunen, Aki Lindén, Harri Tohmo, Terhi Koulumies.