Auttakaa hei nopsaan sisämaaliasiassa..
...valkoista haetaan, johonkin pitäisi sävyttää, mutta mihin?? Haetaan ehkä hieman ruskeaan vivahtavaa, mutta ei ruskeaa, vaan siis ihan valkoinen maali. Miksei voi olla vain valkoista maalia?? Tai kait se maalarin valkoinen on, mutta harva kait sitä käyttää.
Kommentit (6)
Maalarinvalkoista ei yleensä kannata laittaa. Se näyttää helposti likaiselta melkein valaistuksessa kuin valaistuksessa. Se on myöskin hyvin kylmä sävy. Maalikaupassa voi vertailla eri valkoisia sävyjä ja niitä on paljon.
kuin G503, ihana luonnonvalkoinen. Ihan selkeästi kermaan vivahtava muttei pätkääkään tunkkainen. Teetettiin sävy Sadolinin sisämaaleihin ja onnistui upeasti. Ei oikein tykätä Tiksin maalien laadusta
maalilla, ensin pohjamaalia ja päälle valkoista pintamaalia. Lattia on tummaa merbauta ja ainakin meidän mielestä toimivat hyvin yhteen. Joissakin huoneissa on lisäksi muuta väriä (mm tikkurilan vaniljaa, jota kuvittelin suurin piirtein yhtä valkoiseksi kuin keittiökaappien ovissa on, mutta todellisuudessa on vaalean ruskeaa).
Eli minun kommenttini on, että se perusvalkoinen on myös ihan ok. Sen päälle voi sitten myöhemmin maalata mitä haluaa, jos väriin kyllästyy.
Onneksi lastenhuoneiden maalit on valmiina, jotta jotain maalattavaa riittää, mutta niillä väreillä ei kyllä muita tiloja maalata:) Melkein " pelottaa" miltä tulevat näyttämään...
tiedän mitä tarkoitat. Meillä 4v valisti itse 3 väriä seiniin ja täytyy myöntää että meinasi tulla eto -olo kun maalasin seinät pinkillä, voinkeltaisella ja vaaleanvihreällä (tosin itse mätsäsin sävyjä vähän...). Mutta hän halusi sirkushuoneen ja täytyy myöntää että nyt kun noihin väreihin on yhdistetty tummaa puuta ja valkoiset tekstiilit niin lopputulos on hieno:)
maalarin valkoinen on mustaan taitettu valkoinen