Onko helle-haterit nyt vihdoin tyytyväisiä
Ollaanhan nyt palattu siihen kaikille niin ihanteelliseen 18-20 asteen lämpötilaan. Viime viikolla kaikki vielä vannoivat tämän olevan se paras kesälämpötila.
Kommentit (72)
Liian kuumaa on vieläkin 10 astetta olisi ihanteellinen lämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä onneksi olekaan kuin syys-, loka-, marras-, maalis-, huhti-, touko- ja joskus kesäkuussakin mahdollisuus näihin 10 asteen lämpötiloihin. 😂
Kun oiskin kunnon rasvakerros mutta kun ei ole joten kolealta tuntuu jos tpaita sortsi tamineilla lähtee ulos. Varsinkin varjossa on jo oikeasti kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä onneksi olekaan kuin syys-, loka-, marras-, maalis-, huhti-, touko- ja joskus kesäkuussakin mahdollisuus näihin 10 asteen lämpötiloihin. 😂
Etelässä myös joulu-tammi-helmikuussakin
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA NE ILMALÄMPÖPUMPUT SITTEN ENSI KESÄÄ VARTEN! Koko talvi nyt aikaa säästää. Helteet tulevat satavarmasti ensi vuonnakin.
Miksi ILP, kun IP riittää? Ilmapumppu, siis viilentävä, on paljon halvempi ratkaisu kerrostaloasuntoon, kun tavoitteena on viilennys.
Nautin, kun viileä-haterit itkevät ja vinkuvat. Varokaa, ettette saa pakkasenpuremia!
Olipas jäätävä aamu-uinti, ilma 10 astetta ja vesi enää 19! Raikastihan se ja herätti mutta kyllä ne 20 asteen aamut ja lempeänlämmin vesi oli parempia!
Vierailija kirjoitti:
Lupasivat viikonlopuksi taas lämmintä. Jätin tarjouspyynnön ilp:a neljälle urakoitsijalle, puoleentoista viikkoon ei vastausta.
Taitaa olla vähän ruuhkaa asennusfirmoilla. Kannattaa teettää talvella, kun on hiljaisempaa ja hinnat ei ole tapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA NE ILMALÄMPÖPUMPUT SITTEN ENSI KESÄÄ VARTEN! Koko talvi nyt aikaa säästää. Helteet tulevat satavarmasti ensi vuonnakin.
En todellakaan rupea tuhlaamaan paria tonnia muutaman hellepäivän takia. Perustuuletin riittää vallan mainiosti. Sen saa sitten 11kk ajaksi kaappiin, kun ei tarvita.
Sillä voi sekä lämmittää että jäähdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kun oiskin kunnon rasvakerros mutta kun ei ole joten kolealta tuntuu jos tpaita sortsi tamineilla lähtee ulos. Varsinkin varjossa on jo oikeasti kylmä.
Itse asiassa kehon rasvakerros ei lämmitä, vaan lihakset lämmittävät. Mm. tästä syystä miehet yleisesti palelevat vaikkapa ilmastoiduissa toimistoissa naisia vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kevättalvella syytä alkaa viimeistään tilailla, jotta ehtii kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rupea tuhlaamaan paria tonnia muutaman hellepäivän takia. Perustuuletin riittää vallan mainiosti. Sen saa sitten 11kk ajaksi kaappiin, kun ei tarvita.
Tämä olikin ehkä suunnattu niille jotka olivat omien sanojensa mukaan suunnilleen toimintakyvyttömiä viimeisen kuukauden ajan kuumuuden takia. Etkö tosiaan ole törmännyt yhteenkään niistä ”en jaksa enää tätä kuumuutta” -ketjuista?
Ihanaa kun se hirveä helle loppui. Ensi kesänä asumme uudessa omakotitalossa jossa on ilmalämpöpumppu joten se helpottaa elämää helteellä varmasti. Tänä kesänä olen kärsinyt enemmän kuin koskaan kesähelteistä koska asumme hetken (4kk) vuokralla kerrostalon ylimmässä kerroksessa joka on aivan tappokämppä. Ja kyllä, olen ollut täysin toimintakyvytön, kämppä oli jo melkoinen läävä kun ei yhtään jaksanut siivota kun pienikin kotityö nostaa sellaisen hien pintaan että huh, sisällä 32 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu ei vie senkään vertaa kaappitilaa. Kun se ei vie sitä yhtään. Onneksi on ilpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olikin ehkä suunnattu niille jotka olivat omien sanojensa mukaan suunnilleen toimintakyvyttömiä viimeisen kuukauden ajan kuumuuden takia. Etkö tosiaan ole törmännyt yhteenkään niistä ”en jaksa enää tätä kuumuutta” -ketjuista?
Ihanaa kun se hirveä helle loppui. Ensi kesänä asumme uudessa omakotitalossa jossa on ilmalämpöpumppu joten se helpottaa elämää helteellä varmasti. Tänä kesänä olen kärsinyt enemmän kuin koskaan kesähelteistä koska asumme hetken (4kk) vuokralla kerrostalon ylimmässä kerroksessa joka on aivan tappokämppä. Ja kyllä, olen ollut täysin toimintakyvytön, kämppä oli jo melkoinen läävä kun ei yhtään jaksanut siivota kun pienikin kotityö nostaa sellaisen hien pintaan että huh, sisällä 32 astetta.
Juu, helteen karmeimpia ominaisuuksia. Ei jaksa mitään. Hirveää elämää se sellainen paikoilleen pakotettu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sijaitsee pohjoisessa. Ei tänne kuulu tuskaiset trooppiset helteet.
Sellaisiahan täällä ei ole ollutkaan. Tai ehkä 2010 vuoden +37 voidaan jo laskea trooppiseksi. Tosin kosteutta oli niin vähän, ettei sittenkään ollut trooppista.
Onhan ollut. Yli 27 astetta on jo troooppista, kun samalla on tosi kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kyllä ikinä olla tyytyväisiä säähän.
Ensin koko talvi valitetaan kylmyyttä ja odotetaan kesää, ja sitten kun se viimein tulee, niin silloinkin saisi olla joku max 15 astetta jotta voi edelleen vetää ne samat goretexit päällä.
Paitsi tietysti av:n mukaan suomalaiset rakastavat talvea ja kesä on ihan tuskaa. Av:n ulkopuolella vaan törmää usein niihin ketkä joutuu nimenomaan sen kylmyyden vuoksi hakemaan lohtua etelänlomilta jotta jaksavat pitkän talven.
Mä en ole koskaan käynyt etelässä.
Minun on ollut pakko käydä etelässä. Kävin Virossa selvittämässä siellä kuolleen sukulaisen kotiinpaluuasiaa. Se oli sitä Neuvostoliitto ja byrokratia-aikaa.
Itse asiassa olen tyytyväinen. Ei hiota liikaa, vatsa ja pää toimii taas, ei ole vetelä olo enää. Oikein mukava fiilis. Ideaalilämpötilahan olisi toki n. 20-24 astetta, mutta ei tässäkään ole valittamista.
Ainoa myönteinen asia, minkä voi 30 asteen helteistä sanoa on, että jos lämpötilan on pakko olla 30-jotain, niin on sentään parempi että numeron edessä on plus kuin miinus. Ainoa tuskaista paahdehellettä kurjempi säätilan on nimittäin paukkupakkanen.
Kylläpäs vitsin murjaisit.