Onko helle-haterit nyt vihdoin tyytyväisiä
Ollaanhan nyt palattu siihen kaikille niin ihanteelliseen 18-20 asteen lämpötilaan. Viime viikolla kaikki vielä vannoivat tämän olevan se paras kesälämpötila.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kyllä ikinä olla tyytyväisiä säähän.
Ensin koko talvi valitetaan kylmyyttä ja odotetaan kesää, ja sitten kun se viimein tulee, niin silloinkin saisi olla joku max 15 astetta jotta voi edelleen vetää ne samat goretexit päällä.
Paitsi tietysti av:n mukaan suomalaiset rakastavat talvea ja kesä on ihan tuskaa. Av:n ulkopuolella vaan törmää usein niihin ketkä joutuu nimenomaan sen kylmyyden vuoksi hakemaan lohtua etelänlomilta jotta jaksavat pitkän talven.
Minä olen törmännyt lähinnä av:lla ihmisiin, joiden mielestä 20 on kylmä jne. Av:n ulkopuolella tunnen paljon ihmisiä, jotka nauttivat helluhullujen mielestä kylmästä kesäsäästä ja tykkäävät myös talvesta. Etelänlomilla ei ole juurikaan kukaan tuttuni käynyt 90-luvun Kanaria-buumin jälkeen.
Sulla on aika uniikki ystäväpiiri jos kukaan ei ole matkaillut mihinkään lämpimään paikkaan ennen koronaa. Oli matkailusta tai helteestä sitten mitä tahansa, suurin osa ihmisistä on kuitenkin käynyt jossain etelänlomilla Espanjassa tai Kreikassa tms.
Suomi sijaitsee pohjoisessa. Ei tänne kuulu tuskaiset trooppiset helteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA NE ILMALÄMPÖPUMPUT SITTEN ENSI KESÄÄ VARTEN! Koko talvi nyt aikaa säästää. Helteet tulevat satavarmasti ensi vuonnakin.
En todellakaan rupea tuhlaamaan paria tonnia muutaman hellepäivän takia. Perustuuletin riittää vallan mainiosti. Sen saa sitten 11kk ajaksi kaappiin, kun ei tarvita.
Tämä olikin ehkä suunnattu niille jotka olivat omien sanojensa mukaan suunnilleen toimintakyvyttömiä viimeisen kuukauden ajan kuumuuden takia. Etkö tosiaan ole törmännyt yhteenkään niistä ”en jaksa enää tätä kuumuutta” -ketjuista?
Olen itsekin näitä "en jaksa tätä kuumuutta"-ihmisiä. Mutta silti en paria tonnia tuhlaa laitteeseen, jolle on käyttöä vain muutamana päivänä vuodessa.
On hyvä keli vaikka jäähdytyspumppu onkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi sijaitsee pohjoisessa. Ei tänne kuulu tuskaiset trooppiset helteet.
Sellaisiahan täällä ei ole ollutkaan. Tai ehkä 2010 vuoden +37 voidaan jo laskea trooppiseksi. Tosin kosteutta oli niin vähän, ettei sittenkään ollut trooppista.
Oli niin tai näin, yöt pitenee ja ilma viilenee lopulta vääjääämättä. Niin käy (yllätys yllätys) joka vuosi.
Aivan mahtava ilma. Vajaa parikymmentä astetta lämmintä ja hento tuuli. Olen tehnyt tänään vaikka mitä ja energiaa riittää.
Tästä ei voi juurikaan kelit parantua.
Tänään päästäänkin jo huokeisiin 12-16 asteen lukemiin. Kylymä tulloo.
Kyllä, nyt jaksaa tehdä jotakin. Helteellä istun ja tuuletin on vieressä.
Olen. Ei tarvitse kärsiä jatkuvasta migreenistä ja muutkin kivut ovat helpottaneet.
Mikä on helle-ahteri?
Ei löydy suomi-suomi-sanakirjasta
Mikä hitto on "helle-hater" Ihanko itse keksit!
Noloa tommonen anglismi,typerää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kyllä ikinä olla tyytyväisiä säähän.
Ensin koko talvi valitetaan kylmyyttä ja odotetaan kesää, ja sitten kun se viimein tulee, niin silloinkin saisi olla joku max 15 astetta jotta voi edelleen vetää ne samat goretexit päällä.
Paitsi tietysti av:n mukaan suomalaiset rakastavat talvea ja kesä on ihan tuskaa. Av:n ulkopuolella vaan törmää usein niihin ketkä joutuu nimenomaan sen kylmyyden vuoksi hakemaan lohtua etelänlomilta jotta jaksavat pitkän talven.
Mä en ole koskaan käynyt etelässä.
Lupasivat viikonlopuksi taas lämmintä. Jätin tarjouspyynnön ilp:a neljälle urakoitsijalle, puoleentoista viikkoon ei vastausta.
On ihanaa. Pääkipu on poissa, samoin jalkojen turvotus on helpottanut huomattavasti!
Vierailija kirjoitti:
Lupasivat viikonlopuksi taas lämmintä. Jätin tarjouspyynnön ilp:a neljälle urakoitsijalle, puoleentoista viikkoon ei vastausta.
Ei ne nyt ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA NE ILMALÄMPÖPUMPUT SITTEN ENSI KESÄÄ VARTEN! Koko talvi nyt aikaa säästää. Helteet tulevat satavarmasti ensi vuonnakin.
En todellakaan rupea tuhlaamaan paria tonnia muutaman hellepäivän takia. Perustuuletin riittää vallan mainiosti. Sen saa sitten 11kk ajaksi kaappiin, kun ei tarvita.
Tämä olikin ehkä suunnattu niille jotka olivat omien sanojensa mukaan suunnilleen toimintakyvyttömiä viimeisen kuukauden ajan kuumuuden takia. Etkö tosiaan ole törmännyt yhteenkään niistä ”en jaksa enää tätä kuumuutta” -ketjuista?
Olen itsekin näitä "en jaksa tätä kuumuutta"-ihmisiä. Mutta silti en paria tonnia tuhlaa laitteeseen, jolle on käyttöä vain muutamana päivänä vuodessa.
Älä sitten kitise kuumuudesta
Kyllä kiitos, nyt voi palala jälleen normaalielämään, jossa esim. ulkoilee ja lenkkeilee. Ei sisälläkään tarvitse joka aamu ja ilta tuulettaa hulluna, jotta saa lämpötilan laskemaan ja sen jälkeen olla pimeässä kaihtimet suljettuna. Voi jopa auringon puolelta avata ne kaihtimet päiväksi.
Se, että inhoaa hellettä, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että haluaisi kesän olevan viileä ja sateinen. Sellainen alle 27 asteen lämpötila, tai paremminkin vaihdellen 20-27 asteen välillä oleva olisi vallan mainio. Hetkittäiset hellepäivätkin kestää, jos välillä on vähän vähemmän lämpöä.
Ja luonto kaipaa jo vettä, eli sateitakin saa tulla välillä.