Onko helle-haterit nyt vihdoin tyytyväisiä
Ollaanhan nyt palattu siihen kaikille niin ihanteelliseen 18-20 asteen lämpötilaan. Viime viikolla kaikki vielä vannoivat tämän olevan se paras kesälämpötila.
Kommentit (72)
Olen tyytyväinen. Minulla alkoi loma maanantaina ja olen iloinen siitä,että pystyn kulkemaan ja olemaan virkeä.
Täällä ainakin tuntuu ihan syksyltä. En viitsinyt katsoa kuinka kylmää mittari näyttää. Sentään kerrankin oli kesä.
Olen tyytyväinen. On kesäistä, mutta ei tuskaisen kuuma. Näköjään ainakaan täällä Tampereella ei sääennusteen mukaan tämä riemu kestä kauaa, kun jo sunnuntaina palaillaan hellelukemiin.
Vielä kysyt! Tämä on niin mahtavaa! Voi taas elää eikä viettää päivänsä pimeässä huoneessa ilkosillaan maaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos, nyt voi palala jälleen normaalielämään, jossa esim. ulkoilee ja lenkkeilee. Ei sisälläkään tarvitse joka aamu ja ilta tuulettaa hulluna, jotta saa lämpötilan laskemaan ja sen jälkeen olla pimeässä kaihtimet suljettuna. Voi jopa auringon puolelta avata ne kaihtimet päiväksi.
Se, että inhoaa hellettä, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että haluaisi kesän olevan viileä ja sateinen. Sellainen alle 27 asteen lämpötila, tai paremminkin vaihdellen 20-27 asteen välillä oleva olisi vallan mainio. Hetkittäiset hellepäivätkin kestää, jos välillä on vähän vähemmän lämpöä.
Ja luonto kaipaa jo vettä, eli sateitakin saa tulla välillä.
Suomessa helleraja on 25 astetta.
Tiedän. Siksihän sanoin, että hetkittäiset hellepäivät (eli ne 25-27 astetta) kestää, jos välillä on vähemmän lämpöä.
Olen erittäin onnellinen!
Helsinki +17.
En inhoa hellettä mutta tämä viileys on mukavaa välillä. Töissä jaksaa ihan eri tavalla, pystyy syömään, ei tarvitse kastella kukkia koko ajan ja uni on parempaa. Sekä töissä voi pitää vaatetta kunnolla ja siltä osin suojaa paremmin pölyltä ja muulta.
Ihan hirveetä, on kolkkoa ja tuulee= nivelkivut ja silmäsärky.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kysyt! Tämä on niin mahtavaa! Voi taas elää eikä viettää päivänsä pimeässä huoneessa ilkosillaan maaten.
Juuri se ilkosillaan olo pahinta! En tajua yhtään mitä jotkut näkee jossain naturismissa. Kamalan alentavaa joutua pakosta sellaisten pervojen joukkoon!
Kylmää on. Sukat ja pitkät vaatteet piti jo pukea. Kylmä tuuli ja vesikin alkaa ikävästi jäähtyä. Aamuisin on mökissä jo kylmä. Onneksi jo viikonloppuna taas lämpenee ja ensi viikolle jo luvattu hellettä, aurinkoa ja ihanan lämpimiä öitä. Kaipaan erityisesti lämpimiä aamuja ja iltoja.
Suomessa helleraja on 25 astetta.