Mistä nämä mustelmat voivat johtua? (kuva)
Haaleita, pieniä mustelmarykelmiä pari jaloissa ja käsissä. Syytä en keksi. Olen mustelma-altis, mutta yleensä tulee sitten isoja jos kolahtaa.
Voiko olla jonkun vitamiinin puutosta vai samantien jotain vakavampaa? :(
Kommentit (14)
Soita päivystykseen.
Meillä etelä suomessa ainaskin paarmat puree niin kovaa että mulle jää mustelmia
Itsellä samanlaisia. En tiedä, tuleeko kuumalla herkemmin, talvella en muist tuollaisia omanneeni. Ehkä reilu 10 kg:n painonpudotuksella voi olla jotain vaikutusta yhdessä lämmön kanssa, en tiedä... Googlettamalla en tähän löytänyt vastausta, mutta sen sijaan tiedon, että mikäli mustelmat ovat halkaisijaltaan alle 3 cm:ä, mistään vakavammasta ei liene kyse.
Mikään ei ole purrut, tulleet parissa-kolmessa päivässä. Näyttää jotenkin pinnallisilta, ei kipua vaikka kunnolla runnois.
Säärissä ei mitään, mutta kolme rykelmää oikeassa kädessä ja molemmissa jaloissa.
Onko joku rankka puutostila vitamiineissa mikään mahdollinen syy tällaisiin pikku mustelmakasoihin?
Ap
Onko koira voinut hypätä sua vasten? Oletko ollut pikkulasten kanssa tekemisissä?
Mun jalat näyttää aina tolta :D
Mulla on samanlaisia vähän väliä, ovat sellaisissa rykelmissä, että olen ajatellut olevan sormenjälkiä. Siis että mies tai minä itse puristanut hellästi, ja mustelmat tullut siiitä, kun muutenkin tulee niin helposti. Noita on tosiaan nyt pari kuukautta ollu eri puolilla kroppaa, reisissä, käsissä jne, ja sina sellaisissa monen porukoissa.. Empä tiedä mitä ovat
Okei no en hautaa vielä itseäni. Voihan se olla sitten kai tää kesäkin, jos kerran on muillakin samaa.
Itse tiputtanut painoa 3 kg kahdessa viikossa, eli en mitenkään rajusti.
Ap
itelläni oli jalat ja kädet täys tommoisia kun olin siivonnut meidän varastoa. Nostelin laatikoita jne.
KIITOS! Lopetan sitten murehtimisen. :) :)
Ap
Sukulaisillani oli yhä lisääntyvästi mustelmia. Meni kerran sitten terveyskeskukseen. Sieltä lähetettiin heti sairaalaan. Oli leukemia.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:46"]Sukulaisillani oli yhä lisääntyvästi mustelmia. Meni kerran sitten terveyskeskukseen. Sieltä lähetettiin heti sairaalaan. Oli leukemia.
[/quote]
Millaisia ne mustelmat oli?
Kauhea juttu, toi kai se suurin pelko näissä onkin. :(
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:46"]Sukulaisillani oli yhä lisääntyvästi mustelmia. Meni kerran sitten terveyskeskukseen. Sieltä lähetettiin heti sairaalaan. Oli leukemia.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:50"]
[/quote]
[/quote]
Leukemiaan liittyy muitakin oireita, kuten voimakasta väsymystä, laihtumista (vaikka ei laihduttaisi). Kannattaisi silti selvittää mikä on kyseessä, vaikka tuskin on leukemia jos muita oireita ei ole kuin mustelmat.
En tiedä, mutta mulla tulee kesäisin tosi helposti. Ei tarvi edes kolahdella mihinkään. Talvella harvemmin on mustelmia, mutta kesällä sitten senkin edestä.