Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Useimmat naisten vaatteet on mielestäni nöyryyttäviä

Vierailija
25.07.2014 |

Varsinkin kesävaatteet, mutta on ne nyt muutenkin. Hihat on lyhyitä ja kiristää hauiksia. Löysiä hihoja ei ole, eikä sellaisia, jotka yltäisi olkavarren puoleenväliin saakka. Hartianseudun pyöreys korostuu sellaisissa paidoissa, ja jos käsivarret ei ole siron kapeat, niin taas kiristää ja ne käsivarret korostuu (mulla on lihaksikkaat orankihauikset, mutta oli ne hihat epämukavia ennenkin). Hihat kaivautuu kainaloihin. Shortsit on älyttömän lyhyitä. Housut puristaa, eikä niissä voi liikkua vapaasti, ellei ota liian isoja. Pillifarkkumuoti on tehnyt housuista vielä kamalampia. Muutenkin suuri osa vaatteista tuntuu ainakin musta todella nöyryyttäviltä. Ihmeen laskoksia, hörhelöitä ja säkittäviä osia väärissä kohdissa. Isoja hihanaukkoja (taas ne hihat, joo..), jotka paljastaa rintaliivien aiheuttamat poimut. Tuntuu, että vaatteiden suunnittelijat oikein yrittävät saada naiset tuntemaan olonsa huonoksi kun vaatteet korostava alleja, selluliitteja ja pyöreitä hartioita ja kiristävät. Ei se ole ihme, kun niin moni tuntee olonsa nöyryytetyksi sovituskopissa.

Onko joku samaa mieltä? Mä nyt olen tällainen miehekäs siilitukka, joka käyttää muutenkin miesten vaatteita ja varmaan aika moni luuleekin mua mieheksi kun liikuskelen ulkona, että ei kannata ottaa mua liian vakavasti, jos noista vaatteista tykkäätte. On niitä kuitenkin joskus kiva katsella muiden päällä noin lopulta. Jos näyttävät pahalta jollain muulla, niin en edes huomaa oikeastaan. Kaikilla on kuitenkin vapaus pukeutua miten tykkää. Tuntuvat vain itsestä hirveiltä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyrsiintynyt näihin "vikoihin" naisten vaatteissa:

- Lyhyet helmat mekoissa ja hameissa. Kaikkien kivojen mekkojen ja hameiden helmat ulottuvat juuri ja juuri puolireiteen saakka

- 'Ladyfit'-malli paidoissa = vartaloa nuoleva ja lyhyt (!!) kippana paita, kainaloihin kaivautuvat hihat

- Lyhythelmaisten mekkojen lisäksi kaupasta tuntuu löytyvän vain vartaloa nuolevia trikooputkimekkoja

- Luulet löytäneesi kivan vaatteen, mutta materiaalilapussa seisookin '100% polyesteria'

- Kaikki hienot shortsit ovat pikkuhousujen kokoisia

- Push up-liivejä löytyy kyllä rivitolkulla jos minkälaisissa kuoseissa ja väreissä, mutta normaaleja t-paitaliivejä löytyy vain yksivärisinä mikrokuituliiveinä

Vierailija
22/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina olut poikatyttö, ja viihtynyt pahaiten farkuissa. Jo lapsena minua ällöttivät prinsessamekot ja hörhelöt. Olen kuitenkin umpihetero. Nyt aikuisiälläkin pukeudun mieluiten farkkuihin tai suoriin housuihin. Hameessa tunnen oloni vieraaksi; se ei vaan ole mun juttu. Kuitenkin mulla on pitkät hiukset, nätti naama (sanovat) ja naiselliset muodot. En vaan tykkää naisten hepenistä. Myöskään kynsienpidennykset, hispidennykset (no, en niitä tarvitsisikaan) yms eivät nappaa. 

Muotimaailma sekin ällöttää. Homosuunnitellijat tekevät vaatteita anorektisen laihoille malleille, eli käytännössä pojanvartaloille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:34"]

Itse olen kyrsiintynyt näihin "vikoihin" naisten vaatteissa:

- Lyhyet helmat mekoissa ja hameissa. Kaikkien kivojen mekkojen ja hameiden helmat ulottuvat juuri ja juuri puolireiteen saakka

- 'Ladyfit'-malli paidoissa = vartaloa nuoleva ja lyhyt (!!) kippana paita, kainaloihin kaivautuvat hihat

- Lyhythelmaisten mekkojen lisäksi kaupasta tuntuu löytyvän vain vartaloa nuolevia trikooputkimekkoja

- Luulet löytäneesi kivan vaatteen, mutta materiaalilapussa seisookin '100% polyesteria'

- Kaikki hienot shortsit ovat pikkuhousujen kokoisia

- Push up-liivejä löytyy kyllä rivitolkulla jos minkälaisissa kuoseissa ja väreissä, mutta normaaleja t-paitaliivejä löytyy vain yksivärisinä mikrokuituliiveinä

[/quote]

+ Suurin osa farkuista on mallia super hyper skinny extra super duber low

Vierailija
24/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös, että "naisellinen pukeutuminen" ei ole synonyymi millekään pikkupikkunarutopeille ja minishortseille.

Minä kirjoitin tuossa ylempänä, että teen itse vaatteeni. Pukeudun itse asiassa aika naisellisesti. Tykkään hempeistä väreistä, mekoista, yms. Mutta en pidä piukoista ja paljastavista vaatteista. Tällaiseen makuun ei varsinkaan kesävaatteita myydä oikein missään.

Ap:llä oli hyvä pointti tuossa väljistä ja liehuvista kesävaatteista. Sellaisista minäkin eniten pidän, tunnen oloni niissä mukavaksi - ja jopa naiselliseksi, uskokaa tai älkää!

Vierailija
25/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisten kollegehousut ja hupparitkin epämukavia?

Vierailija
26/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, naisellisuutta on monenlaista. Itse olen todellakin aika miehekäs (ties vaikka pitäytyisin niissä miesten vaatteissa sitten joka tapauksessa kuitenkin...), mutta naisten vaatteet voisi myös olla ryhdikkäämpiä tai kesällä justiinsa väljempiä ja mieluummin liehuvia kuin nuolevia.

En siis todellakaan halu syytellä ketään sellaista, joka sattuu nykyisestä vaatemuodista tykkäämään. Itsestä ei vain tosiaan tunnu hyvältä.

ap

Vierailija
27/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:41"]

Onko naisten kollegehousut ja hupparitkin epämukavia?

[/quote]

Niitä mulla on jonkin verran, mutta ainakaan nuo collegehousut eivät oikein sovi, jos pitää olla jotenkin vakavastiotettava. Hupparia voi pitää vielä jossain yhteydessä vaikka farkkujen kanssa, ja se on hyvä. Pidän huppareista kyllä muutenkin. Niissä on ainakin näille orankikäsille tilaa.

ap

Vierailija
28/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset collegehousut ja hupparit ovat myös kesällä hemmetin kuumia. Onneksi on sentään viskoosista tehtyjä haaremihousuja, mmmmmhhh.

Vierailija
29/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kivat mekot ovat aivan liian lyhyitä! Olen 170 cm ja isopyllyinen, enkä halua näyttää rivolta :(

Vierailija
30/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap. Vaatteet on joko järkyttäviä tunikasäkkejä tai sitten niukanniukkoja paitoja joissa hehtaarikaula-aukot ja kiristävät hihat. Olen "ratkaissut" vaateongelman onneksi jo viime vuosina. Onneksi tajusin 1-3 vuotta sitten ostaa klassisia paitoja ja hameita enemmänkin, jotka ihanat käyttää. Nythän näitä ei saa enää yhtään mistään. Just tänään ihmettelin kun n. 25 vuotias käveli edessäni niissä lyhyenlyhyissä shortseissa, paksut reidet ja selluliittikuoppia...

Ja vaikka se ei määritä pukeutumista, niin onhan yllätys ja hauskaakin nähdä, että miehet katsoo, nuoret ja keski-ikäiset. Ehkä ne on sitten kyllästyneitä itsekritiikittömien pulleroiden nirunaruihin. Kyllähän pyöreä saa olla, mutta pitäisi olla sitten tyylikkyyttäkin. Tyylikyyttä tietty muillekin.

Vierailija
31/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan paidoista sellaisia melko ohuita ja löysiä päällä olevia. Talvella pään yli vedettäviä, tosi mukavia. Pillifarkut on, mutta ne on jotenkin mukavat löysän paidan kanssa. Kesällä esim. läpikuultava toppi, alle rintsikat + bandeau-toppi, löysät lyhyet shortsit. Ei tule kuuma. Jalkineina tennarit. Pystyy ihan helposti pukeutumaan miesmäisen mukavasti, mutta naismaiseen tapaan.

Vierailija
32/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa vaatteissa esim. tunkat ja mekot liian kapea vyötärö. En ole persevä enkä reitevä enkä mahakas, mutta ottaa monesti kiinni jo pukiessa oikeaa kokoa. Toinen on hartiat eli kiristää selästä tai rinnoista, vaikka olisi oikea koko. En haluiais ihan telttaankaan pukeutua kun en ole tasapaksu enkä lihava.

Vierailija
33/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ovat nykyään ihan hassun mallisia. Itse olen lihava plösö ja saatan joskus löytää sopivat housut, mutta tyttärilleni on todella vaikea löytää sopivia farkkuja. He ovat hyvin laihoja, mutta kuitenkin melko lihaksikkaita (juoksijoita, ei bodareita). Pillifarkut, suoerskinnyt yms. farkut on sellaisia, että reidestä jopa vähän puristaa, mutta vyötärön kohdalla on jopa 20 senttiä tyhjää. Siis millaisille ihmiselle noi farkut oikeen on tarkoitettu?!? Niille, joilla on läskimaha, mutta ohuttakin ohuemmat jalat...?

Näin lihavana ärsyttää myös kauppojen "isojen tyttöjen mallistot". Ne vasta nöyryyttäviä ovat! Hirveät isot kaula-aukot ja timanttikoristeisia pääkallokuvioita... Tai jotain tiikeri/leopardikuvioita... 

Vierailija
34/34 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:00"]

Monissa vaatteissa esim. tunkat ja mekot liian kapea vyötärö. En ole persevä enkä reitevä enkä mahakas, mutta ottaa monesti kiinni jo pukiessa oikeaa kokoa. Toinen on hartiat eli kiristää selästä tai rinnoista, vaikka olisi oikea koko. En haluiais ihan telttaankaan pukeutua kun en ole tasapaksu enkä lihava.

[/quote]

Siis kun pukee esim. mekkoa päälle, jota ei saa kokonana auki niin vyötärö ottaa kiinni lantiossa ennen kapeaa vyötäröäni enkä saa päälle tai sitten ottaa kiinni hartioista.