Kun tulette Särkänniemeen niin...
Voisinko tätä kautta pyytää, että veisitte autonne esim Parkkitaloon? On nimittäin aika rasittavaa asua huvipuiston lähellä ja etsiä parkkipaikkaa itselleen kadun varresta päästäkseen kotiin. Tunnelityömaan vuoksi yks iso parkkipaikka on pois käytöstä, mutta esim Hämpin parkissa (parkkihalli) oli joku Särkänniemi tarjous.
Mun mielestä kadunvarteen pysäköiminen kerrostaloalueella on aika ajattelematonta, koska läheskään kaikilla asukkailla ei ole hallipaikkaa tai nimettyä ruutua ja niissä taloissa kuitenkin asuu ihmisiä, jotka ei halua kantaa kauppakassiaan jostain hevonkuusesta! T. Yks niistä
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:05"]Siis onko ne kadunvieruspaikat varattu lähitalojen asukkaille? Ei siellä ainakaan tiistaina mitään kilpiä ollut, että täytyy asua samalla kadulla, mihin auton jättää. Ja eiköhön ne parkkitalot ole tamperelaisillekin avoinna, vie autosi sinne, jos kerran on varaa asua Särkänniemen vieressä.
[/quote]
:) Just niin! Tää ei ole edes kovin lähellä Särkänniemeä. Vanha taloyhtiö, ostettu halvalla 2000 luvun alussa. Sen takia ihmettelen, että miksi auto pitää tänne sivuun tuoda kun joutuu aikalailla käveleen.
[/quote]
Se piti vielä tähän sanoa, että munko pitää sitten kauppakassien kanssa kävellä parkkitalosta kotiin, että teidän perhe voi pysäköidä ilmaiseksi?
Tehkää kaupungille aloite, että kadullenne tulisi jonkinlainen asukaspysäköintisysteemi. Siis sellainen, jossa auton saa pysäköidä kadulle vain lyhyeksi aikaa ilman kaupungilta lunastettavaa asukaspysäköintitunnusta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:05"]Siis onko ne kadunvieruspaikat varattu lähitalojen asukkaille? Ei siellä ainakaan tiistaina mitään kilpiä ollut, että täytyy asua samalla kadulla, mihin auton jättää. Ja eiköhön ne parkkitalot ole tamperelaisillekin avoinna, vie autosi sinne, jos kerran on varaa asua Särkänniemen vieressä.
[/quote]
:) Just niin! Tää ei ole edes kovin lähellä Särkänniemeä. Vanha taloyhtiö, ostettu halvalla 2000 luvun alussa. Sen takia ihmettelen, että miksi auto pitää tänne sivuun tuoda kun joutuu aikalailla käveleen.
[/quote]
Se piti vielä tähän sanoa, että munko pitää sitten kauppakassien kanssa kävellä parkkitalosta kotiin, että teidän perhe voi pysäköidä ilmaiseksi?
[/quote]
Kulje bussilla, eikös sieltä hämpistä tule särkänniemeen se ilmainen bussi, johon voit hyvin hypätä ostoksinesi ja kävellä siitä särkänniemeltä kotiin :) Ja kas ongelma ratkaistu :)
Ihmeen itsekkäitä nuo tamperelaiset, ei oikein osaa ajatella muita yhtään....
"Kun jotkut ihmiset tykkää asua kaupungissa. Eikä meillä käy niin paljoa vieraita, että asuntoa ostaessani olisin miettinyt vieraspysäköintiä pätkän vertaa. Olen ollut autohallijonossa vuodesta 2008. Tämä ongelma nyt korostuu näin kesäisin kun tuo huvipuisto on auki."
Me asutaan kaupungissa myös, 1,5 km ydinkeskustasta eli käytännössä keskustassa. Ja meidän taloyhtiössä on parkkipaikkoja niin itselle kuin vieraillekin. Naapuritaloyhtiössä sitten ei ole. Ja asuvat ihan yhtä keskellä kaupunkia. Arvatkaapa, missä naapuritalon asukkaat aikovat säilyttää ne autonsa, joille ei riitä paikkaa omasta pihasta? Arvatkaapa minne ohjaavat vieraansa? Ei se, että haluaa asua keskustassa tarkoita, etteikö voisi valita asuntoaan niin, että autopaikkoja on riittävästi.
En edelleenkään ymmärrä, miksi jotkut ehdoin tahdoin valitsevat taloyhtiön, jossa on suunniteltu pysäköintiasiat huonosti.
Hommaapa kuule ihan ikioma parkkipaikka koslallesi. Maksaa noin kympin kuussa. En minä kehtaisi valittaa jos nyt kohta Jyväskylän rallien aikaan tienvarsipaikat Kuokkalassa olisivat täynnä. Ei tarvitse kun pysäköin ikiomalle tolppapaikalleni.
Ap, jos tulet joskus vaikka Korkeasaareen, niin kumman valitsisit, ilmaisen vai maksullisen parkkipaikan? Tosin Helsingissä ei juuri ilmaispaikkoja ole..
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:34"]Ap, jos tulet joskus vaikka Korkeasaareen, niin kumman valitsisit, ilmaisen vai maksullisen parkkipaikan? Tosin Helsingissä ei juuri ilmaispaikkoja ole..
[/quote]
Mä lähden siitä, että jos mä johonkin Korkeasaareen/Linnanmäelle tms meen, niin olen valmis maksaan pysäköinnistä. Jos sitten on jokin muu parkkipaikka, josta suht helposti pääsee kohteeseen, niin voin toki käyttää sen hyödyksi.
Pääkaupunkiseudulla turistina ollessani oon jättäny autoni vaikka mihin ja liikkunut julkisilla keskustaan. Onhan se hieno kokemus mennä metrolla tai raitiovaunulla kun täällä ei sellasia ole!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:16"]Tehkää kaupungille aloite, että kadullenne tulisi jonkinlainen asukaspysäköintisysteemi. Siis sellainen, jossa auton saa pysäköidä kadulle vain lyhyeksi aikaa ilman kaupungilta lunastettavaa asukaspysäköintitunnusta.
[/quote]
Tätä on ehdotettu pari vuotta sitten, vaan ei menny läpi.
Nii ja Ap oli sit viestit 29 ja 30
Minä jätän -lailliselle paikalle siis- ihan minne lystään. Nyt ja tulevaisuudessa.