Kirsi Salo ja onnelisten kylä
Kirsillä taas uudet ideat. Viimeksi hukkasi rahansa Kolumbiassa ja ihanasta Avokadomaa yhteisöstä varastettiin avokadotkin ja hörhöyhteisö oli yhtä suurta fantasiaa.... Jään seuraamaan, miten Juvalla menee.
https://www.seiska.fi/kotimaa/kirsi-salon-perustamaan-onnellisten-kylaa…
Kommentit (28)
No möikö se sen avocadoplantaasin pois vai tuottaako lisää pöllittäväksi? Senhän piti olla niin ihana maa. Mikä se nyt oli. Joku Keski-Amerikan puolirikollinen maa.
Jos minulla olisi pesämuna ja haluaisin muuttaa maalle, miksi ihmeessä menisin jonkun hörhöttären yhteisöön? Ostaisin tietysti oman tilan ja asuisin siellä.
Vähän tulee tuosta kylästä mieleen E-Afrikan valkoisten afrikaanerien Orania. Myös sinne on tarkat valintakriteerit asukkaaksi haluaville ja muistaakseni jonkinlainen loppukoekin ennen asukkaaksi hyväksymistä. Eikä siis tosiaan riitä pelkästään se, että on valkoihoinen ja puhuu äidinkielenään afrikaansia.
Vierailija kirjoitti:
No möikö se sen avocadoplantaasin pois vai tuottaako lisää pöllittäväksi? Senhän piti olla niin ihana maa. Mikä se nyt oli. Joku Keski-Amerikan puolirikollinen maa.
Eiköhän se sen myynyt. Ainakin hän on tehnyt lupauksen, ettei lennä enää koskaan.
Ei kuulosta minun korvaani Onnellisten kylältä. Alkoholia ei saa käyttää ollenkaan ja tuskin makkaran paistokaan on luvallista. Rahaa vissiin ois syytä kyllä olla?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan joltain kärpästen herran alkutahdilta... ollaan niin onnellisia, omavaraisia ja luonnonmukaisia, että hampaat kirskuu ja nuttura natisee...
😂😂 Mulle tuli mieleen se kauhuleffa jossa ne hiippailee kaavut päällä metsässä. Sekin taisi alkaa tuollaisesta ideasta että vetäydytään rappiollisesta yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sen myynyt. Ainakin hän on tehnyt lupauksen, ettei lennä enää koskaan.
Okei. No plantaasin myyminen ei kyllä yllätä. Niin ja olihan se maa tuossa yllä, Kolumbia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta minun korvaani Onnellisten kylältä. Alkoholia ei saa käyttää ollenkaan ja tuskin makkaran paistokaan on luvallista. Rahaa vissiin ois syytä kyllä olla?
Missä se vapaus, jota jutussa peräänkuulutetaan monta kertaa? Tuohan on vaan sitä että Kirsi Salo sanelee ehdot sun elämälle ja olemiselle. Mitä vapautta se semmoinen on?
Kuulostaa aika kontrolloidulta alukta yhteisölle. Ristiriitaa tulossa tulevaisuudessa! Onkohan Salo tutustunut muihin yhteisöihin, ja mikä on niiden pitkäikäisyyden ja ihmisten viihtymisen salaisuus?
Kuulostaa ahdistavalta ja pelottavaltakin. Kuinkahan nonta lapsperhettä sinne lopulta muuttaa? Saako sieltä muuttaa edes pois, jos ei viihdy tai ole onnellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se vapaus, jota jutussa peräänkuulutetaan monta kertaa? Tuohan on vaan sitä että Kirsi Salo sanelee ehdot sun elämälle ja olemiselle. Mitä vapautta se semmoinen on?
Kauanko kestää, ennen kuin tulee riitoja, ja millähän ehdoilla sen pesämunansa saa pois? Mutta kiva kun Kirsi järjestää meille taas viihdykettä.
Mun mielestä sinänsä ihana idea. Itse en ole yhteisöhenkinen, mutta jos olisin tarpeeksi sosiaalinen, niin voisin mennäkin johonkin tuollaiseen asumaan.
Ja kukaan ei tee mitään töitä tuolla vaan elellään kuka milläkin, sosstuill, koroilla, perinnöillä mutta töitä kukaan ei tee koska olllaan ONNELLISIA. Joku muu saa tehdä työt
Ei tarkoita sosiaalis tuilla elämistä. Tarkoitus on elää omavaraisesti luonnon ehdoilla. Sekä yhteisöllisesti välitetään toisistamme. Nythän me eletään jokainen omassa luukussamme. Eipa paljo naapureita tunneta eikä paljon kiinnosta mitä naapurille kuuluu. Onko ees elossa no haju rappukäytävään paljastaa sen. Viranomaiset hoitakoot. Näin me ajattelemme juoksemme rahan perässä. On pakko painaa kun on 300.000 euron talo velka tai osake-velka perässä seuraavat 35 vuotta. Se onkin ihanaa elämää se
Surullista kirjoitti:
Ei tarkoita sosiaalis tuilla elämistä. Tarkoitus on elää omavaraisesti luonnon ehdoilla. Sekä yhteisöllisesti välitetään toisistamme. Nythän me eletään jokainen omassa luukussamme. Eipa paljo naapureita tunneta eikä paljon kiinnosta mitä naapurille kuuluu. Onko ees elossa no haju rappukäytävään paljastaa sen. Viranomaiset hoitakoot. Näin me ajattelemme juoksemme rahan perässä. On pakko painaa kun on 300.000 euron talo velka tai osake-velka perässä seuraavat 35 vuotta. Se onkin ihanaa elämää se
Paljonko arvelet maksavan ok-talon rakentamisen Juvalle?
Kyllähän Kirsin retkahtaminen kristallipuolelle oli selvää jo siinä vaiheessa kun oli kriitikoiden mielenosoituksessa huutelemassa salaliitoista.
Kolumbian juttu oli tuhoon tuomittu jo alusta lähtien, kun tämä daami ei edes viitsinyt sitoutua projektiinsa, vaan haahuili lähinnä Suomessa suurimman osan vuodesta. Paikalliset maaorjat kyllästyivät raatamaan ja laittoivat tuitot omaan taskuunsa.
Nimi "Onnellisten kylä" antaa kyllä jo sellaiset ennakko-oletukset, että hirvittää. Jos tuo projekti ottaa kunnolla tuulta alleen, tullaan 10 vuoden päästä näkemään lehdissä juttuja siitä, miten ihmiset tulivat siellä manipuloiduksi ja aivopestyiksi. Kaikki kultin ainekset ovat kasassa.
Tamppoonitkin tehdään itse supikoirista
Kuulostaa ihan joltain kärpästen herran alkutahdilta... ollaan niin onnellisia, omavaraisia ja luonnonmukaisia, että hampaat kirskuu ja nuttura natisee...