Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaninen koronarokote

Vierailija
19.07.2021 |

Onko missään tarjolla vegaanista koronarokotetta? Tarkoitan siis sellaista rokotetta, jossa ei ole eläinperäisiä aineosia tai ei olisi testattu eläimillä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako että on testattu ihmisillä? Ihmisethän on myös eläimiä.

Kaikki ihmisille tarkoitetut rokotteet on testattu ihmisillä.

Vierailija
2/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa rokotteessa on vähän sianlihaa mukana, tosi kiva muslimeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä taas.

Vierailija
4/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän eläimillä testattuja tuotteita muutenkin, niin mietin vaan, että voinko ottaa koronarokotteen, jos se on testattu eläimillä. Siksi kysyin, jos joku tietäisi, onko joku rokote sellainen, jota ei ole testattu eläimillä vaan esimerkiksi soluviljelmillä ja tietokonemallinnuksilla.

Vierailija
5/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehan on vegaaninen sisällöltään. Itsekin tietysti vastustan eläimillä testaamista mutta mielestäni lääkkeiden ja rokotteiden kehittämisessä eläinkokeet ovat perustellumpia kuin esimerkiksi kosmetiikassa yms. Siksi aion itse ottaa rokotteen veganismista huolimatta.

Vierailija
6/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotehan on vegaaninen sisällöltään. Itsekin tietysti vastustan eläimillä testaamista mutta mielestäni lääkkeiden ja rokotteiden kehittämisessä eläinkokeet ovat perustellumpia kuin esimerkiksi kosmetiikassa yms. Siksi aion itse ottaa rokotteen veganismista huolimatta.

Tuota juuri mietin. Onhan hunajakin periaatteessa tuotteena vegaaninen, mutta koska siinä riistetään mehiläisiltä niiden keräämä ravinto, en käytä hunajaa. Olen kahden vaihella tän rokotteen kanssa, että pystynkö elämään, jos tiedän, että esim. apinoita on kuollut sen takia, että rokotetta on testattu niillä.

Vierailija
7/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan raikas vegaaniviha-aloitus, vielä täällä monta kertaa aiemmin nähtynä.

Vierailija
8/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on harjoitettava eettistä pohdintaa myös tällaisen asian kohdalla.

Vierailija
9/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pyrkinyt myös lääkkeiden ja esim. vitamiinien kohdalla sellaisia valmisteita välttämään, jotka eivät ole tuotannosta lähtien vegaanisia. Jos välttelen E120 väriainetta, joka uutetaan hyöteisistä, miten voisin ottaa rokotteen, jota on testattu reesusapinoilla. Siksi tämä rokoteasia onkin eettisesti itselleni ongelmallinen, koska haluan suojata itseäni ja erityisesti muita,  mutta toisaalta tiedän, että sen tuottaminen on aiheuttanut kärsimystä eläimille. Yritän miettiä, miten voin oikeuttaa sellaisen itsekkyyden itselleni. Siksi olisi helpompaa, jos olisi valmiste, jota ei ole enää testattu eläimillä.

Vierailija
10/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on kyllä umpihullua porukkaa. Vissiin aivotkin muuttuneet kasvisperäisiksi.

Vierailija
11/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan raikas vegaaniviha-aloitus, vielä täällä monta kertaa aiemmin nähtynä.

Ei mikään toimi niin, että rusinat pullasta. Jos itse päättää, milloin lipsuu, on ymmärrettävä erittäin hyvin myös muiden ihmisten ratkaisuja.

Vierailija
12/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Mutta mua nauratti tämä.

Vierailija
13/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit on kyllä umpihullua porukkaa. Vissiin aivotkin muuttuneet kasvisperäisiksi.

Pyrin elämässäni siihen, että en toimillani vaikeuta tai vahingoita elollista maalimaa. Jos elämän kunnioittaminen on hullua, olen sitten varmaan ylpeä hulluudestani.

Vierailija
14/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojellaan virusta. Uhanalainen laji.

Vierailija
15/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei ikävä kyllä ole vegaaninen eli sitä ei ole tehty kasviksista. Se on tietenkin hankalaa veganismia noudattaville, idean mukaan eivoi käyttää hyödykseen mitään eläinperäisiä (eli myöskään bakteeri/solu/virus/kudospohjaisia) valmisteita. Olet siis valinnan edessä. Oletko kuitenkaan koskaan ajatellut, että myös kasveilla on nykyisin havaittu olevan aistimuksia sekä reaktioita niihin? Ne ovat siis yhtälailla elollisia olentoja kuin muukin elävä. Miten oikeutat niiden riistämisen? Jos haluat elää oikeasti eettisesti, et voi syödä myöskään kasveja.

16/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa ap ja kunnioitan arvojasi.

Outoa, että tälläkin palstalla ja vielä nykyään, suorastaan vihataan ja pilkataan vegaaneja.

Mitä moitittavaa siinä on, jos tuntee myötätuntoa ja sääliä rääkättyjä eläimiä kohtaan ?

Kovasydämisiä ovat arvostelijat.

Kohta heidän mielestään ei tarvita enää edes ladtensuojeluakaan.

Kovat ovat arvot nykymaailmassa.

Vierailija
17/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin elämässäni siihen, että en toimillani vaikeuta tai vahingoita elollista maalimaa. Jos elämän kunnioittaminen on hullua, olen sitten varmaan ylpeä hulluudestani.

Eikö juuri rokotteen ottamatta jättäminen voi vahingoittaa elollista maailmaa, koska silloin saatat paljon todennäköisemmin saada viruksen ja sairastuttaa muita. Elämää kunnioitat parhaiten sillä että olet asianmukaisesti suojattu.

Vierailija
18/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on mennyt niin kummalliseksi (kuten aloittaja osoittaa), ettei täällä perversioittien ja muiden outouksien keskellä enää jaksa normaali. Perverssit ovat nykyään normaaleja. Hyi olkoon.

Vierailija
19/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri rokotteen ottamatta jättäminen voi vahingoittaa elollista maailmaa, koska silloin saatat paljon todennäköisemmin saada viruksen ja sairastuttaa muita. Elämää kunnioitat parhaiten sillä että olet asianmukaisesti suojattu.

Ajattelen elollista maailmaa vähän laajemmin kuin pelkästään ihmiset. Voin suojautua virukselta myös muilla toimilla kuin rokotteella (niinhän me kaikki teimme koko vuoden 2020), mutta reesusapinat ja rotat ovat asiassa täysin ihmisen toimien armoilla.

20/50 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus ei ole vegaaninen. Virus on eläin enemmän kuin kasvi. Törkeää, eikö?

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi