Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä lailla otat ilmansuunnat huomioon kun valitset sisustusvärejä?

Vierailija
19.07.2021 |

Pohdin kun pitäisi valita tapetti pieneen huoneeseen jossa on iso ikkuna lännen suuntaan. On tosi valoisa siis. Katselemani tapetti olisi keltasävyinen (pihlgren&ritolan niittyleinikki tai rantakukka) mutta olisikohan joku viileäsävyinen parempi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä tuollaista koskaan hoksannut miettiä, en oikeastaan edes ole valinnut sisustusvärejä. :O

Vierailija
2/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin juuri saman värimaailman. Ilta-aurinko ”kultaa” huoneen, joten kylmempi väri voisi hyppiä silmille. Toki jokaisella on omat mieltymyksensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät vaaleat, ihan sama  mikä ilmansuunta. Huonekaluilla ja sisustustarvikkeilla sitten väriä huoneeseen. Näin valo on maksimaalinen. En asuisi talossa, jossa on tummia tai mustia seiniä ja mustia lattioita/ keittiö

Vierailija
4/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin juuri saman värimaailman. Ilta-aurinko ”kultaa” huoneen, joten kylmempi väri voisi hyppiä silmille. Toki jokaisella on omat mieltymyksensä.

Joskus luin että lännen puoleiseen huoneeseen kannattaa valita viileämpisävyinen sisustus, sinne pohjoisen puolelle lämpöisempiä sävyjä. Ap

Vierailija
5/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Seinät vaaleat, ihan sama  mikä ilmansuunta. Huonekaluilla ja sisustustarvikkeilla sitten väriä huoneeseen. Näin valo on maksimaalinen. En asuisi talossa, jossa on tummia tai mustia seiniä ja mustia lattioita/ keittiö

Mä tykkään kyllä että seinissä saa olla väriä, valkoiset tai ihan vaaleat seinät on vähän kolkkoja mielestäni, varsinkin talvella. Ap

Vierailija
6/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin että lännen puoleiseen huoneeseen kannattaa valita viileämpisävyinen sisustus, sinne pohjoisen puolelle lämpöisempiä sävyjä. Ap

Kerro mikä sanottiin syyksi tähän neuvoon. 

Vierailija
7/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙃

Vierailija
8/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mikä sanottiin syyksi tähän neuvoon. 

Olisikohan ollut valon värisävy joka muuttaa sitten huoneessa olevia sävyjä. Pohjoisen/idän puolella lämmintä ja vaaleampaa koska pohjoisen puolen valo sinisempää/kylmempää. Jotenkin noin. Ap

Vierailija
9/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt aika viileä väritys kaikissa huoneissa, mutta täällä on todella valoisaa joka puolella. Ennen oli itäpuolella keittiössä keltaista ja tykkäsin kyllä siitäkin. Makuuhuoneessa on tummaa ja sen ikkuna on kaakkoon.

Vierailija
10/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään. enpä tullut edes ajatelleeksi ja jotkut vielä pohtivat tätä näemmä tarkkaankin. 

Vierailija
11/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vinkkiä Feng Shuin opeista. Idässä ja kaakossa vihreää, lännessä ja lounaassa maan värejä, pohjoisessa sinisen sävyjä ja etelässä punaista tai oranssia. En kyllä orjallisesti tuota noudata, mutta olen havainnut nuo aika järkeenkäyväksi neuvoiksi.

Vierailija
12/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vinkkiä Feng Shuin opeista. Idässä ja kaakossa vihreää, lännessä ja lounaassa maan värejä, pohjoisessa sinisen sävyjä ja etelässä punaista tai oranssia. En kyllä orjallisesti tuota noudata, mutta olen havainnut nuo aika järkeenkäyväksi neuvoiksi.

Tuon mukaan taas ihan päin vastoin mitä itse olen kuullut :D meillä on makkarit pohjoiseen päin ja toinen on tummahko vihreä ja toinen tummansininen. Tuolloin ei tullut niin ajatelleeksi noita ilmansuuntia. Ap

Vierailija
13/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
14/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut ilmansuunnilla mitään väliä sisustuksen kanssa. Itse pyrin valitsemaan aina neutraalin sävyiset värit isoihin pintoihin ja kalusteisiin jne. Niihin käy sitten sekä lämpimän että kylmän sävyiset tekstiilit, eivätkä ne riitele keskenään.

Yksi paljon vaikuttava asia on myös lattian sävy. Jos lattia on lämpimän sävyinen, ei siihen sovi kylmän sävyinen seinä ja päinvastoin. En myöskään oikein pidä siitä, että huoneissa, jotka sidottu toisiinsa (suora näkyvyys siis esim keittiö ja olohuoneen välillä) olisi ihan erilaiset sävymaailmat.

Vierailija
15/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut ilmansuunnilla mitään väliä sisustuksen kanssa. Itse pyrin valitsemaan aina neutraalin sävyiset värit isoihin pintoihin ja kalusteisiin jne. Niihin käy sitten sekä lämpimän että kylmän sävyiset tekstiilit, eivätkä ne riitele keskenään.

Yksi paljon vaikuttava asia on myös lattian sävy. Jos lattia on lämpimän sävyinen, ei siihen sovi kylmän sävyinen seinä ja päinvastoin. En myöskään oikein pidä siitä, että huoneissa, jotka sidottu toisiinsa (suora näkyvyys siis esim keittiö ja olohuoneen välillä) olisi ihan erilaiset sävymaailmat.

Lattia on aika neutraali, harmaasävyinen. Meillä on ihan eri sisustusfilosofiat, mä tykkään että huoneilla on oma värinsä :)

Löytyi kolmaskin ihana keltainen tapetti tuolta p&r:lta, kirsikkapuu. Se on aika ”nähty” sisustuslehdissä yms mutta tuo väri taitaa olla uusi. Mitäs tykkäätte? https://images.app.goo.gl/qqPW6RUa51nNXwFP8

Ap

Vierailija
16/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
17/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut edes mieleen tuollainen.

Vierailija
18/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin tuosta lukenut, että huoneet, joiden ikkunat on pohjoiseen tai itään, tulisi sisustaa lämpimin värein, ettei tule liian viileä tunnelma. Jättäisin moiset "asiantuntijaneuvot" omaan arvoonsa ja valkkaisin omaan kotiini just semmoset värit kun haluan. Edellisessä kämpässä oli sininen makuuhuone idän suuntaan ja ihan hyvä siinä oli nukkua.

Luultavasti nuo keltaiset tapetit alkavat oikein hehkumaan ilta-auringossa, tosin saattavat riidellä harmaansävyisen lattian kanssa. Itse hankkiutuisin varmaan ekana eroon juuri tuosta lattiasta.

Vierailija
19/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mäkin tuosta lukenut, että huoneet, joiden ikkunat on pohjoiseen tai itään, tulisi sisustaa lämpimin värein, ettei tule liian viileä tunnelma. Jättäisin moiset "asiantuntijaneuvot" omaan arvoonsa ja valkkaisin omaan kotiini just semmoset värit kun haluan. Edellisessä kämpässä oli sininen makuuhuone idän suuntaan ja ihan hyvä siinä oli nukkua.

Luultavasti nuo keltaiset tapetit alkavat oikein hehkumaan ilta-auringossa, tosin saattavat riidellä harmaansävyisen lattian kanssa. Itse hankkiutuisin varmaan ekana eroon juuri tuosta lattiasta.

Se on vastikään laitettu! Miksi hankkiutuisit eroon? Ap

Vierailija
20/22 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä värit on ihan erinäköiset riippuen siitä miten valo tulee huoneeseen. Meillä on yksi omituinen huone jossa mikään ei näytä hyvältä paitsi valkoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme