Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En olisi ikinä uskonut, että 30 kilon ylipainon kerääminen on näin helppoa

Vierailija
22.05.2025 |

Vielä joskus ihmettelin, miten ihmisistä tulee lihavia, mutta tässä sitä ollaan nyt itse.

Matka 60 kilosta 90 kiloon on ollut erittäin suoraviivainen.

Olen nimittäin lihonut 3 kiloa vuodessa 10 vuoden ajan. Kolme kiloa on erittäin helppo saada ja jossain vaiheessa painoon vaan turtuu.

Laihdutusyrityksiä on ollut yhtä paljon kuin epäonnistumisia, ja olen laihduttanut tuon lihomani määrän moninkertaisesti tässä vuosien aikana. Koskaan en vaan ole päässyt alkua pidemmälle.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kova työ opetella syömään terveellisesti, monipuolisesti ja tarpeeksi vähän. Nyt kuusissakymmenissä alan vasta oppia ja tottua. Painoa tullut nyt vajaa parikymmentäkiloa alaspäin 9 kk:ssa. Toiset parikymmentä jäljellä eli puolessa välissä ollaan. 

Vierailija
2/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 10 Vuodessa 45 kilosta 85 kiloon. Eihän tuo ole kuin 4 kg/vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda laihduttaminen ja dieetit. Ainoa toimiva keino on elämäntapamuutos.

Vierailija
4/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia minulla on painoraja. Jos menee kilon sen yli niin korjaan heti syömisiä ja liikun vähän enemmän. Saan kuulla tästä paljon naljailua ja ihmettelyä, mutta kun tiedän miten helposti lipsahtaa, ja miten paljon vaikeampaa laihdutus on, niin taatusti jatkan tällä linjalla. 

Vierailija
5/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä huomaa 3-4kg lihomista vuosittain, jos ostaa kokoaja uusia vaatteita. Nyt olen huomannut, että kun kulkee samoissa vaatteissa pitkään, jossain kohtaa havahtuu että housun nappi kirraa. Siinä kohtaa on helppo tehdä korjausliike, ja katsoa tarkemmin mitä syö ja miten liikkuu. Näin ei pääse kilot kertymään.

Vierailija
6/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on helppo lihoa, vaikeampi laihtua.

Vierailija
7/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa muuttaa suuntaa, koska muuten painat seuraavan 10 vuoden päästä 120 kiloa. 

Vierailija
8/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihoin 10 Vuodessa 45 kilosta 85 kiloon. Eihän tuo ole kuin 4 kg/vuosi.

Eikä siihen tarvita kuin 0,3 kiloa kuukaudessa, ja tuon verran lihoo helposti esim. muutamalla ylimääräisellä voileivällä ja suklaapatukalla viikossa.

Vierailija
9/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Unohda laihduttaminen ja dieetit. Ainoa toimiva keino on elämäntapamuutos.

Tämä!! Jojoilu loppu nyt heti ja pysyviä muutoksia kehiin, jos haluat olla seuraavanlainen 10 vuoden päästä taas 60- eikä 100-kiloinen.

Vierailija
10/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on yllättävän helppoa. Yleensä totuus iskee vasta kun painoa on jo merkittävästi. 

Vierailija
11/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa just tuo, että harvoin ostan uusia vaatteita . Heti huomaan, jos parikin ylimääräistä kiloa tulee, ja silloin on vielä suhteellisen helppoa saada ne pois. 

Vierailija
12/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä huomaa 3-4kg lihomista vuosittain, jos ostaa kokoaja uusia vaatteita. Nyt olen huomannut, että kun kulkee samoissa vaatteissa pitkään, jossain kohtaa havahtuu että housun nappi kirraa. Siinä kohtaa on helppo tehdä korjausliike, ja katsoa tarkemmin mitä syö ja miten liikkuu. Näin ei pääse kilot kertymään.

Mun vaatteissa on enemmän mekkoja kuin housuja. Ne vasta petollisia vaatekappaleita ovat! Joulukuussa tuli kuukaudessa 10 kiloa lisää. Ihanat esivaihtarit!

Vierailija
13/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pysyy ämmäijät kaukana.

Vierailija
14/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia minulla on painoraja. Jos menee kilon sen yli niin korjaan heti syömisiä ja liikun vähän enemmän. Saan kuulla tästä paljon naljailua ja ihmettelyä, mutta kun tiedän miten helposti lipsahtaa, ja miten paljon vaikeampaa laihdutus on, niin taatusti jatkan tällä linjalla. 

Mulla sama homma. Löytyy maailman huonoin itsekuri, en pystyisi varmasti ikinä laihduttamaan. Tuolla periaatteella voi korjata asian ihan muutamassa päivässä, eikä muutamassa vuodessa. Vanhempana toki pitää varmaan tuota rajaa vähän rukata. 

Vierailija
15/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on jo muutaman vuoden olleet sellaisia oversize telttoja että niiden suojissa on helppo lihoa huomaamattomasti.

Vierailija
16/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama homma. Löytyy maailman huonoin itsekuri, en pystyisi varmasti ikinä laihduttamaan. Tuolla periaatteella voi korjata asian ihan muutamassa päivässä, eikä muutamassa vuodessa. Vanhempana toki pitää varmaan tuota rajaa vähän rukata. 

Ei siihen mitään itsekuria tarvita, jos osaa syödä oikein.

Mutta löytyyhän näitä selityksiä aina lihavilta :)

Vierailija
17/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kulon lihominen vuodessa vaatii 62 ylimääräistä kilokaloria päivässä. Tuonhan saa jo siitä että haistaa ruokaa!

Kiitos että teit tämän aloituksen. NYT on munkin tehtävä se korjausliike.

Vierailija
18/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään itsekuria tarvita, jos osaa syödä oikein.

Mutta löytyyhän näitä selityksiä aina lihavilta :)

En ole koskaan ollut lihava tällä periaatteella, niin en nyt ymmärrä mitä tölvit siellä. Mutta olettaisin itsestäänselvästi, että siihen vaaditaan itsekuria, jos pitää muuttaa merkittävästi elintapoja, jotka ovat olleet vallalla vaikkapa juuri tuon vuosikymmenen, kun ap:n paino on hiipinyt pikkuhiljaa ylös.

Vierailija
19/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tuo on. Ruokaohjeissa laitetaan kermaa, smetanaa ja koskenlaskijajuustoa samaan ruokaan. Voinokareet tietysti päälle. 

Vierailija
20/60 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittavat keskustelut joissa haetaan epätoivoisesti jotain ihmeellistä juurisyytä lihomiseen. Monien ihmisten tuntuu olevan mahdottoman vaikea hyväksyä se että painon nousu johtuu ihan vain liiasta energian saannista. Minulla riitti se kun lapsen päiväkodin aloituksen myötä kävely vaihtui autolla ajoon. Söin samoin kuin ennenkin vaikka kulutus laski selvästi. Tulos 30 kiloa lisää seitsemässä vuodessa. Nyt olen alkanut taas kävelemään, tänään jo yli 12000 askelta. Pari kiloakin on jo lähtenyt.