Yhdynnän aikana alkanut kova vatsakipu
Mikähän mua vaivaa :( Yhdynnän aikana alkoi sattua joka työnnöllä oikealle puolelle vatsaa. 10 min sen jälkeen on polttavat vatsakivut alavatsalla, hieman säteilee selkään ja tuntuu että pimppiinkin sattuu vähän.
Sukupuolitaudit on poissuljettuja (testistä ei kovin pitkä aika). Yritämme lasta, nyt on kp 22/26-30 eli oviskaan ei pitäisi olla. Kivut on suuremmat kuin ovulaatiokivut ikinä.
Onkohan jotain vakavaa :(
Kommentit (15)
Voisko olla kohdunulkoinen raskaus? Ainakin se voi tuollaista aiheuttaa ja vaatiikin lääkärikäynnin. Kannattaa varmaan muutenkin käydä lääkärissä jos kipu jatkuu..
Voisko olla kohdunulkoinen raskaus? Ainakin se voi tuollaista aiheuttaa ja vaatiikin lääkärikäynnin. Kannattaa varmaan muutenkin käydä lääkärissä jos kipu jatkuu..
Joskus varsinkin takaapäin seksiä harrastaessa penis osuu kohdunsuulle joka voi aiheuttaa kovaakin kipua. Mutta on vaaratonta.
Toivotaan, että kyseessä ei ole mitään vakavaa! Pärjäile!
Kohdun ulkoinen ei tunnnu noin pienenä kipuna vaan ihminen on oikeasti jatkuvissa suurissa kivuissa.
Kotiarvioni on kysta. Tulehduskin voi olla mahdollinen oletko käynyt milloin gynellä ja tehnyt papan?
Mulla oli joskus sama!!!!! Tosi kova ja hirveä kipi!! Meni kyllä ohitse parissa päivässä. En tiedä mistä johtui mutta ei ole mitään ongelmia ollut sen jälkeen.
Aiheuttaako kohdun ulkoinen oireita jo näin aikaisessa vaiheessa, siis ennenkuin menkkojen edes pitäisi alkaa?
Gynellä käyty joulukuussa, papa ok. Sukupuolitaudit testattiin muistaakseni maalis-huhtikuussa. Ja kaikki ollut ok.
Virtsatulehduksen (tai oikeastaan minkään muunkaan) oireita ei ole ollut, kipu alkoi todella yhtäkkiä täysin hyvästä voinnista (tulin juuri hetkeä aiemmin lenkiltä).
Jos olet raskaana. Minulla on alkuraskaudessa juuri kuukautisten alkamista edeltävänä aikana ja kuukautisten oletettuun aikaan ollut raskauksissa mitäihmeellisimpiä kipuja. Yhden lapsen kohdalla kivut olivat niin kovat etten pystynyt kunnolla kävelemään, vaan piti istua välillä. Jotenkin minulla se on liittynyt raskauksiin. Sellaisia kramppeja
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 00:38"]
Aiheuttaako kohdun ulkoinen oireita jo näin aikaisessa vaiheessa, siis ennenkuin menkkojen edes pitäisi alkaa?
Gynellä käyty joulukuussa, papa ok. Sukupuolitaudit testattiin muistaakseni maalis-huhtikuussa. Ja kaikki ollut ok.
Virtsatulehduksen (tai oikeastaan minkään muunkaan) oireita ei ole ollut, kipu alkoi todella yhtäkkiä täysin hyvästä voinnista (tulin juuri hetkeä aiemmin lenkiltä).
[/quote]
No eihän nyt puhuta kuin siitä että JOS olet raskaana niin munasolu on kiinnittynyt väärään paikkaan ja se voi sitä olla. Raskautesi voi olla pidemmällä kuin välttämättä tiedätkään. Ovulaatio on sattanut olla aikaisemmin ja kierto pidemmällä?
Mutta kysta voi olla myös joka sattuu.http://fi.wikipedia.org/wiki/Kysta
Eikä virtsatie ole ainoa joka sukupuolielimien kohdalla tulehtuu vaan siellä saattaa olla tulehdus vaikkapa seksin tuomisena?
Vesikysta varmaankin. Mulla on se puhjennut pari kertaa elämäni aikana, kivut olivat aivan hirveät. Ja siis sattui yhdynnän aikana joka työnnöllä, mutta viimein kun itse laukesin niin myös se kipu "laukesi". Mulla on kyllä noi sattunut hormonikierukan aikana, se kuulemma helposti aiheuttaa vesikystia.
Mitenköhän pitäis sitten toimia jos kivut jatkuu läpi yön, olenko liian hätäinen jos soitan heti huomenna lääkäriin? Vai pitäiskö katsella viikonlopun yli?
Taidan ainakin jättää mökkireissun väliin kun sieltä on yli tunnin matka lähimpään päivystykseen. Jos on kuitenkin jotain akuuttia.
Minunkin veikkaus on kysta. Itsellä oli melkoisen iso munasarjakysta joka aiheutti välillä pahojakin kipuja. Toisinaan kivut tuli yhdynnässä, toisinaan riitti kun itse teki jonkin väärän liikkeen. Kivut loppui kyllä aikanaan (alle 24h kuluessa) mutta lääkärille mars.
Ei tartte perua mökkireissua. Ihan lähellähän sun mökki on jos tunnin matka. Ei ne teholle sua laita! :D
Ota iisisti, jos sattuu kovaa jatkuvasti niin voihan sitä ulkopuolista raskautta epäillä mutten usko että sää lähtisit mökille jos se on tilanne.. Se kipu on kuulemma helvetillinen.
Umpparikin voi tietty olla. Eikä kystakaan ole mikään tehohoitoa vaativa tila. Enempi siellä mökillä voi tapahtua asioita jotka vaatii hoitoa.. Jos istut koneella ja pelkäät etukäteen ja jossittelet niin en usko että tilasi on kovin kummoinen.
Joo juuri tällä hetkellä kipu ei ole aivan järjettömän paha. Seksin jälkeen oli ehkä 5-10min todella paha, sitten helpotti vähän nyt pystyn jo olemaan irvistelemättä. Sängyssä kuitenkin makaan kippurassa. Ehkä kuitenkin hieman alkaa palautua usko siihen etten taidakaan kuolla niin että vatsa räjähtää ja sisälmykset lentää pitkin makkaria.
Mulla myös kerran seksin aikana/ jälkeen alkoi ihan törkeän paljon sattua johonkin kohdun tietämille. Just niinkuin kuvailit, menkkakivut potenssiin sata! Piti olla kippurassa ihan paikallaan ja kylmä hiki kohosi päälle, meinasin jo soittaa ambulanssia. Mutta sitten se meni parissa tunnissa ohi, eikä ole toistunut.
Mikä lie työntö ollut kyseessä.