Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsinauhojen hoito ja appelsiinipuutikku

Vierailija
24.07.2014 |

Kaikissa ohjeissa neuvotaan työntämään kynsinauhoja appelsiinipuutikulla. Mistä tuollainen appelsiinipuutikku on keksitty - sama kai se, millä niitä tuuppii?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 03:48"]

En tiedä, onko sillä väliä, että kyseessä on juuri appelsiinipuu, mutta nuo puiset kynsinauhatikut ovat yleensä sellaisia, että toinen pää niissä on terävä ja toinen viistosti tylppä: http://image.dhgate.com/albu_268114719_00-1.0x0/ab054-100-x-orange-wood-stick-cuticle-pusher.jpg

Mä ajattelisin, että kaikki (kynsiharrastajat) tajuaa että tuollaista tikkua tarkoitetaan kun puhutaan appelsiinipuutikusta ja nimitys on jotenkin vakiintunut.

[/quote]

Ei, noita työntimiä tehdään hemmetti soikoon metallistakin, joten miksi kynsiharrastajan tarkoittaisivat appelsiinipuutikulla kaikkia yleisesti? Jossain Trindin kynsienhoitosetissäkin niitä tulee. Mutta en käyttäisi niitä muuhun kuin koristeluun. :)

Vierailija
2/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 03:23"]

Järkyttävää turhamaisuutta nämä samoin joku ökykallis merkin puuteripaperi lol, olen ulkonäkökeskeinen ihminen, mutta joku roti sentään.

[/quote]

Ööh tää meni ohi multa, eli onko joku halpa puuteripaperi mielestäsi vähemmän turhamainen vai mitä hemmettiä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:42"]

Olen miettinyt koko ikäni samaa. Mitä hemmettiä oikeasti?

[/quote]

minä vasta 2,5 vuotta

Vierailija
4/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:45"]

Miksi niitä kynsinauhoja ylipäätään pitää tökkiä tikulla? Luulisi niiden vain ärtyvän siitä. En ole ikinä tökkinyt kynsinauhojani ja ne ovat oikein nätit.

[/quote]

Kynsinauhan tulisi olla irti kynnestä, eikä kasvaa kynnen pinnassa kiinni. Monella kynsinauha on luonnostaan kiinni kynnessä, joten irroittaminen on tarpeen.

[/quote]

Tuolle kynsinauhojen irrottelemiselle ja työntelylle ei ole mitään muuta syytä, kuin että kynsilakan saa siistimmin levitettyä, jos koko kynsi on paljas. Minusta se näyttääkin suorastaan oudolta, jos kynnessä ei ole näkyvää kynsinauhaa ollenkaan, vaan kynsi kasvaa suoraan sormen ihosta. Ei ihmekään, että tarvitsee levitellä kaikenlaisia kynsinauhavoiteita ja -öljyjä, kun niitä kynsinauhoja ärsyttää koko ajan. Mulla pysyy ihan nättinä ja terveenä ilman mitään käsivoiteita edes, jos vaan en lakkaile yhtenään.

Naiset sitten jaksaa aiheuttaa itselleen kaikenmaailman ongelmia, joiden hoitoon pitää ostaa kymmentä eri tuotetta.

Vierailija
5/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä voin tulla tuuppiin sua

Vierailija
6/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiota, että olette heränneet tässäkin asiassa. Kynsinauhoja ei saa missään nimessä työntää, vaan kynsinauhan kuluu toimia tiivisteenä ihon ja kynnen välillä.

Jos kynsinauhat ovat rösöiset, tulehtuneet, halkeilevat niin paras hoito on rasvaus.

Vierailija
7/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää turhamaisuutta nämä samoin joku ökykallis merkin puuteripaperi lol, olen ulkonäkökeskeinen ihminen, mutta joku roti sentään.

Vierailija
8/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko sillä väliä, että kyseessä on juuri appelsiinipuu, mutta nuo puiset kynsinauhatikut ovat yleensä sellaisia, että toinen pää niissä on terävä ja toinen viistosti tylppä: http://image.dhgate.com/albu_268114719_00-1.0x0/ab054-100-x-orange-wood-stick-cuticle-pusher.jpg

Mä ajattelisin, että kaikki (kynsiharrastajat) tajuaa että tuollaista tikkua tarkoitetaan kun puhutaan appelsiinipuutikusta ja nimitys on jotenkin vakiintunut.

Vierailija
9/17 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:46"]

Kynsinauhan tulisi olla irti kynnestä, eikä kasvaa kynnen pinnassa kiinni. Monella kynsinauha on luonnostaan kiinni kynnessä, joten irroittaminen on tarpeen.

[/quote]

Ei.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00255

"Koskaan ei kynsinauhoja saisi irrottaa kynsistä, vaikka naistenlehdet niin kehottavat tekemäänkin."

Ja jos haluaisinkin työnnellä niitä taaksepäin, en koskaan tekisi sitä millään niin kovalla, kuin puutikku. Siihen tarkoitukseen on pehmeämpiä, silikonipäisiä työntimiäkin. Kynnen kasvu voi häiriintyä tai koko kynsi pysyvästi vaurioitua, mikäli kynsinauha tai tai sormenpää vähänkään vioittuu. Joillakin ihmisillä osa kynsistä ei kasva yhtä hyvin kuin muut tai liuskoittuu aina, ja tämä voi juuri johtua kynsivallin vaurioitumisesta.

Ylimääräinen ihosolukko kynsinauhoista poistetaan yleensä cuticle removerilla, sellaisella siihen tarkoitetulla aineella.

Vierailija
10/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä pointti siinä on että sen pitää olla just APPELSIINIPUUtikku? Onks koivu tai mänty tai vaikka kataja epäkorrekti materiaali tähän tarkoitukseen?

(Mä tökin jskus kynsinauhoja ihan vaan toisen käden sormien kynsillä)

Vierailija
11/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Ehkä siinä on joku ideaali kovuus tai jotain.

Vierailija
12/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt koko ikäni samaa. Mitä hemmettiä oikeasti?

Vierailija
13/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:38"]

Ja mikä pointti siinä on että sen pitää olla just APPELSIINIPUUtikku? Onks koivu tai mänty tai vaikka kataja epäkorrekti materiaali tähän tarkoitukseen?

(Mä tökin jskus kynsinauhoja ihan vaan toisen käden sormien kynsillä)

[/quote]

Appelsiinipuutikusta ei lähde tikkuja.

Vierailija
14/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kynsinauhoja ylipäätään pitää tökkiä tikulla? Luulisi niiden vain ärtyvän siitä. En ole ikinä tökkinyt kynsinauhojani ja ne ovat oikein nätit.

Vierailija
15/17 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Vierailija
16/17 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kaataa appelsiinipuun ja tekee siitä tikkuja, joilla ihmiset tökkivät kynsiään? Mistä sitten appelsiineja saadaan? 

Vierailija
17/17 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Äidilläni on joku 60-70-lukujen vaihteen kauneudenhoito-opas, jossa käytetään appelsiinipuista puikkoa kynsinauhojen hoidossa. :D Tulipa nostalgiapölähdys tästä ketjusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi