Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyykö helluntalaisuuteen menestysteologian piirteitä, statuksen ihannointia yms.?

Vierailija
18.07.2021 |

Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun en tiedä asiasta sen kummemmin. Aloin vain miettiä otsikon kysymystä, kun tajusin, että kaikki kolme helluntalaista tai helluntalaistaustaista (lapsuudenkoti) tuttavaani korostavat hyvin usein tuntemiensa ihmisten varallisuutta, "name droppailevat" ja ylipäänsä pitävät yhteiskunnallista asemaa, ulkonäköä ja sen tyylisiä asioita arvossaan. Onko tällä mitään tekemistä helluntailaistaustan kanssa vai onko kyseessä puhdas sattuma?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutama ylemmän keskiluokan perhe isossa seurakunnassa merkitsee rahanahneutta, niin olkoon sitten. Itse voin olla vaikka kuinka ahne, mutta ei siitä ole paljon hyötyä. Ei se ahneus mulle rahaa tuo.

Vierailija
122/122 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla näin osalla. Olen käynyt (luterilaisena) helluntaipiireissäkin. Ainakin siellä vahdataan toisia kuin paljon käy seurakunnan tilaisuuksissa. Vapaus puuttuu. Toisaalta olen saanut sieltä hengellistä apua. Vähän ristiriitainen olo. Homoseksuaalisuutta ei tietenkään hyväksytä. Kirkko on vapaampi

Itse soitin pastorille ja kysyin lupaa käydä heidän kokouksessaan. Pastori sanoi että kokouksiin saa ilman sen kummmempia lupia tulla ei-seurakuntalainen. Olen siis siitä lätien käynyt hellareiden kokouksissa kuuntelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi