Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä työpaikka mikään lastentarha ole!

Vierailija
24.07.2014 |

Ärsyttää kun ihmiset (naiset) tuovat tänne töihin kakaransa kun eivät halua / viitsi järjestää heille kesäksi hoitopaikkaa. Kunnissa on aina vähintään yksi päiväkoti toiminnassa, johon muiden päikkyjen kesähoitoa tarvitsevat lapset menevät. Niin meidänkin lapset. Mutta monet säästävät eivätkä vie koko kesänä hoitoon, jolloin sekä isovanhemmat että työkaverit saavat siitä osansa.

Toimistomme on nyt muuttunut lastentarhaksi. Aadat ja iidat ja jarot ja jimit juoksee täällä pitkin käytäviä ja äitinsä kiljuu ja kulkee perässä. Mitähän noidenkin äitien työpäivästä tulee? Ei mitään. Ja sitten kuljetetaan niitä kersoja muiden "ihasteltavina" ja selitetään kun meidän iida-aada osaa sitä ja tätä ja tota. Huoh.

Pitäkää palkatonta vapaata / hankkikaa kersoille hoitopaikka, kiitos.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärangaton pomo, jos sallii tuollaisen.

Vierailija
2/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin tosta heti lopun. Uskomatonta. Hätätilanteet on erikseen - olen itsekin piirtänyt esitelmää pitävän alaiseni lasten kanssa kaksi tuntia lumiukkoja. Mutta muuten ei, ei ja ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pomot ovat lomalla, ei täällä ole yhtään johtajaa paikalla. Ja hehän ovat autuaan tietämättömiä mitä täällä tapahtuu.

ap

Vierailija
4/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne meillä Työpaikalla 100 työntekijää, joista nyt lomalla noin 85 ja loput yrittää tehdä töitä siinä metelissä, minkä kahden työntekijän lapset saa aikaan. Toisella on mukana eskarilainen ja 8v, toisella 4v. Kaikki vetoaa siihen, että ei ole hoitopaikkaa. Se 4v sentään menee isän työpaikalle iltapäiväksi, nuo toiset on täällä koko päivän ja remuaa. Taidan itse tuoda huomenna dementtikkomummoni touhuilemaan omiaan.

Vierailija
5/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:37"]

Kaikki pomot ovat lomalla, ei täällä ole yhtään johtajaa paikalla. Ja hehän ovat autuaan tietämättömiä mitä täällä tapahtuu.

ap

[/quote]

Olisiko syytä ottaa heihin sitten yhteyttä?! Itse olen saanu ikuisen vihamiehen alaisestani, kun en antanut kuin kaksi vaihtoehtoa, joko palkattomalle vapaalle tai lapset johonkin muualle hoitoon. Mutta toisaalta tämä on työpaikka, ei kaverikerho.

Vierailija
6/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuossa tilanteessa tasan tarkkaan häiritsisin pomoani asialla, oli lomalla tai ei. Jokaisella on oikeus tehdä työnsä rauhallisessa ympäristössä, ilman että täytyy varoa että jonkun lapsi parahtaa itkuun/oksentaa/tahmaa käsillään työpaperit/pissaa housuun/tappelee toisten lasten kanssa...

Tietysti otat yhteyttä pomoosi. Hän hoitaa asian, ja sillä sipuli.

Vierailija
7/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:40"]

Sama tilanne meillä Työpaikalla 100 työntekijää, joista nyt lomalla noin 85 ja loput yrittää tehdä töitä siinä metelissä, minkä kahden työntekijän lapset saa aikaan. Toisella on mukana eskarilainen ja 8v, toisella 4v. Kaikki vetoaa siihen, että ei ole hoitopaikkaa. Se 4v sentään menee isän työpaikalle iltapäiväksi, nuo toiset on täällä koko päivän ja remuaa. Taidan itse tuoda huomenna dementtikkomummoni touhuilemaan omiaan.

[/quote]

Ei koiraa olisi?! Kollega toi kolme koiraansa...Nää on ihan kilttejä ja pysyy paikoillaan jne. Voit vaan kuvitella...yksi oksensi, yksi kusi jne...

Pomolle lähti soitto ja ei menny aikaakaan, kun karavaani oli ulkona. Joten ap. puhelin käteen, laita edes viesti

Vierailija
8/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:42"]

Minä tuossa tilanteessa tasan tarkkaan häiritsisin pomoani asialla, oli lomalla tai ei. Jokaisella on oikeus tehdä työnsä rauhallisessa ympäristössä, ilman että täytyy varoa että jonkun lapsi parahtaa itkuun/oksentaa/tahmaa käsillään työpaperit/pissaa housuun/tappelee toisten lasten kanssa...

Tietysti otat yhteyttä pomoosi. Hän hoitaa asian, ja sillä sipuli.

[/quote]

Minä olen töissä siinä 100 hengen työpaikassa ja pomon vastaus oli "ei niistä nyt voi näin hiljaiseen aikaan isoa ongelmaa olla, antaa lasten olla siellä ja käske olemaan hiljaa, jos metelöivät".

Huomenna tuon naapurin koirat tänne.

Vierailija
9/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekaluokkalaisena kesällä vanhenpieni työpaikalla silloin tällöin. En muista olinko kotona yksin ollenkaan, vaan olinko työpaikalla/sukulaisilla koko ajan.

Tosin olin ujo ja hiljainen lapsi. Saatoin viihtyä tuntitolkulla yksinään esimerkiksi piirtämässä, joten tuskin minusta oli vaivaa.

Vierailija
10/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko siis useamman päivän vai vaan yksi tai kaksi päivää?

Itse kysyin esimieheltäni luvan tuoda lapseni töihin kerran, kun meillä oli iltapäivästä juhlat ja pääesiintyjä oli taikuri. Esimies piti ajatusta ihan hyvänä, kunhna lapsi ei häiritsisi ketään (itselläni ei olllut asiakkaita aamupäivällä). Muut työntekijät sitten suuttuivat minulle, kun olisivathan hekin voineet ottaa ne lapset mukaan. Hiljenivät kyllä nopeasti, kun sanoin, että olen luvan kysynyt ja siitä vaan itse kysymään lupaa.

En itsekään pidä mielekkäänä tuoda lapsia työpaikalle, mutta jokin poikkeuspäivä on mielestäni ihan ok.

Vierailija
11/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:18"]

Ovatko siis useamman päivän vai vaan yksi tai kaksi päivää?

Itse kysyin esimieheltäni luvan tuoda lapseni töihin kerran, kun meillä oli iltapäivästä juhlat ja pääesiintyjä oli taikuri. Esimies piti ajatusta ihan hyvänä, kunhna lapsi ei häiritsisi ketään (itselläni ei olllut asiakkaita aamupäivällä). Muut työntekijät sitten suuttuivat minulle, kun olisivathan hekin voineet ottaa ne lapset mukaan. Hiljenivät kyllä nopeasti, kun sanoin, että olen luvan kysynyt ja siitä vaan itse kysymään lupaa.

En itsekään pidä mielekkäänä tuoda lapsia työpaikalle, mutta jokin poikkeuspäivä on mielestäni ihan ok.

[/quote]

Siis työpaikalla oli juhlat ja siellä taikuri ja sinä otit siksi lapsen mukaan? Meillä olisi onneksi kielletty.

Vierailija
12/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin iso organisaatio, että en edes tiedä noiden henkilöiden nimiä enkä ketkä heidän esimiehiään ovat. Jotenkin tuntuisi hullulta mennä soittelemaan jollekin oudolle esimiehelle, että alaisensa toi lapset töihin... :/ Ison organisaation ongelmia.

ap

Vierailija
13/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:23"]

Pitäkää palkatonta vapaata / hankkikaa kersoille hoitopaikka, kiitos.

[/quote]

Mahtaisiko ne kaikki saada palkatonta vapaata? Ja sujuisiko työt, jos ne kaikki olisi palkattomalla?

Vierailija
14/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt kenenkään lapsia työpaikalla kuin käymässä vajaan päivän ja yleensä kyseinen henkilö on silloin tullut kesken lomaansa hoitamaan jonkun jutun.

Olen ollut töissä 7 eri paikassa, enimmäkseen suurissa työpaikoissa.

Vierailija
15/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pomoni kysyi ihan positiivisessa mielessä, aionko ottaa lapsen mukaan töihin, kun kuuli, että 9 v joutuu ehkä olemaan muutaman päivän itsekseen kotona. Vaikutti vähän pettyneeltä, kun ei sitten tarvinnutkaan. Monessa paikassa on heinäkuussa hiljaista, suurin osa ihmisistä lomalla, eivätkä lapset häiritse, jos osaavat olla rauhassa.

Vierailija
16/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se on pomo, joka tuo aika ajoin kaksi alle kouluikäistä kakrua töihin. Siis silloin kun heidän yksityinen kotiin palkattu lastenhoitaja on lomalla/vapaapäivällä/kipeänä. Ja näitä päiviä riittää. Yritä siinä sitten palaverissa keskittyä, kun taapero konttaa neukkarin pöytien alla ja vetelee sähköjohtoja ja isompi 5v ajaa autoilla ja juoksee maisemakonttorin käytävillä.

Ainiin, pomo sanoi, että hän on kysynyt suurelta johtajalta luvan ja sopii suurelle johtajalle. Ja tosi usein sopiikin. Pitäisi pomo etäpäivää, liukumavapaata ja kertyneitä lomapäiviä silloin kun ei lapsenhoitaja ole käytössä. Jonkun akuutin päivän vuodessa ymmärrän, mutta jatkuvasti...

Tää on siis jo ihan vitsi alaisten keskuudessa ja pomolle nauretaan sen selän takana ja ihmetellään, että koskahan ne kullannuput taas tulee konttorille.

Vierailija
17/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:03"]

Minun pomoni kysyi ihan positiivisessa mielessä, aionko ottaa lapsen mukaan töihin, kun kuuli, että 9 v joutuu ehkä olemaan muutaman päivän itsekseen kotona. Vaikutti vähän pettyneeltä, kun ei sitten tarvinnutkaan. Monessa paikassa on heinäkuussa hiljaista, suurin osa ihmisistä lomalla, eivätkä lapset häiritse, jos osaavat olla rauhassa.

[/quote] Koirakin täällä oli äskettäin yhden päivän, enkä ole kuullut kenenkään olleen siitä muuta kuin ilahtunut. Onko meillä nyt ihan järkyttävän sopimatonta menoa? Sama 

Vierailija
18/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuonut sairaan lapsen toimistolle, että ole saanut työt tehdyksi loppuun ja sitten menty kotiin. Näin siis kahdesti. Nyt enää yksi alle 10vuotias, toivottavasti näitä ylläreitä ei enää tule.

Ekalla kertaa hammaslääkäri määräsi 9v pojan kotiin maitohampaan poiston jälkeen aikuisen valvonnassa. Toisella kertaa 4v tuli päiväkodin portaat alas, kävi lääkärissä ja vaati tarkkailua loppu päivän.

Vierailija
19/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yksi työkaveri tuo jatkuvasti poikansa töihin. Ei näe siinä mitään väärää. 

Vierailija
20/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen on nykyään harvinaista. Muistelen lukeneen joskus aiheesta kolumnin, jossa muisteltiin 70-lukua, jolloin lapsille oli tavallista käydä vanhempieni työpaikalla. Itsekin olin. Nykylapset eivät usein saa minkäänlaista käsitystä vanhempiensa työstä (eivät meidänkään lapset ole olleet työpaikoillamme). En käsitä, miksi lapsi työpaikalla olisi jotain hirveää. Kysehän on vain siitä, häiritseekö juuri kyseinen lapsi vai ei, veikkaan että useimmiten ei.