Saako kesätyöntekijä...
Niin voiko kesätyöntekijä saada sairaslomaa uupumisen takia, olen ollut töissä 1,5kk ja henkisesti ihan loppu joka alkaa näkymään jo myös fyysisesti.
Työyhteisö on todella kuluttava ja ilkeä.
Tiedän sen johtuvan tästä työstä, koska edellisissä työpaikoissa tätä ongelmaa ei ole ollut.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:09"]Kuinka lukutaidotonta porukkaa täällä pyörii?
AP mainitsi, että on ollut 8-14 päivän työputkia. Kai nyt kuka tahansa voi väsyä, jos painaa kaksi viikkoa putkeen ilman ainuttakaan vapaapäivää, etenkin jos työ on muutenkin raskasta tai samaan syssyyn teetetään päivittäistä ylitöitä. Itsekin olin joskus saikulla ja otin lopulta loparit, kun vastaavanlaisten työputkien lisäksi olin myös henkisesti romuna äärinegatiivisen työyhteisön ja surkean ilmapiirin takia.
Typerää vetää aina laiskuuskortti esiin.
[/quote]
Kiitos mukavista sanoistasi, tuntuu että ihmiset näkee tilanteen vain laiskuuden kannalta mikä ei ole totta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 06:17"]
Niin voiko kesätyöntekijä saada sairaslomaa uupumisen takia, olen ollut töissä 1,5kk ja henkisesti ihan loppu joka alkaa näkymään jo myös fyysisesti.
Tietysti voit saada, mutta onko siinä ihan itua...työnantaja tulee antamaan todistuksen , jossa lukee tasan työspimuksen kesto ja tehtävät. Siitä voi olla haittaa tulevaiisuudessa. Jos nyt vaan rypistät loppuun määräaikaisuutesi, ei kukaan voi tuossa ajaassa oikeasti loppuun palaa. Oikeassa elämässä pitää olla aika pahassa jamassa ennenkuin sairaslomaa tippuu...uupuminen itsessään ei edes ole virallinen sairaus.
Sinä pääset siitä työpaikasta kohta muutenkin pois, ne muut joutuvat jäämään sinne.
Työyhteisö on todella kuluttava ja ilkeä.
Tiedän sen johtuvan tästä työstä, koska edellisissä työpaikoissa tätä ongelmaa ei ole ollut.
[/quote]
Voisiko riippua siitäkin että olet väärällä alalla?
Itse olin viime kesän ravintolassa kesätöissä. Todella raskasta ja itkin tosi usein töiden jälkeen etten halua enää töihin sinne. Ei ollut yhtään mun alaa.
Nyt olen ollut putkifirmassa kesätöissä ja vapaapäivinä haluaisin ennemmin olla töissä kuin maata kotona. Nyt ollut hiljaisempaa töissä joten olen ollut vapaalla ja koko ajan odotan että johtaja soittaisi töihin.
Ei se työnteko aina niin helppoa ole, terv. useammassa tehtaassa yms. kesätöissä aikanaan ollut. Aamuherätykset + työn fyysinen tekeminen yleensä jossain vaiheessa hyydyttää jos ei urheilijan kunto satu olemaan. Se menee ohi. Lepää kunnolla kotona, ota vaikka päiväunet töistä päästyä.
En oikein usko, että 1,5kk kesätyössä voi oikeasti sairastua työuupumukseen. Saatat tietty olla uupunut, ja se johtuu työstä, mutta ei se ole sairaus.
En ota nyt kantaa ap:n tapaukseen sinänsä, ja toivontan vaan ap:lle jaksamista ja tsemppausta kesätöihin. Mutta mua ärsyttää omalla työpaikallani ihan sairaasti nämä työuupuneet, joita on yhteensä 3 kappaletta. Työ on kevyttä, istuma-sisätyötä hyvin ilmastoidussa toimistotilassa. Ei akuutteja kiireellisiä projekteja, ei liian tiukkoja aikataulupaineita. Mutta silti ei jakseta, ahdistutaan, pakko jäädä saikulle, sitten pakko tulla takaisin töihin kun pelätään, että saikkupäiviä tulee liikaa ja palkka alenee. Työteho heillä on ihan älyttömän heikkoa, työt kasaantuu sitten muille työkavereille, jotka tekevät enemmän. Okei, en ole itse kokenut työuupumista, joten en osaa oikein asettua heidän asemaan. Ja pahoittelen, jos tekstini loukkaa jotakuta. Mutta silti mua jurppii, että me eletään niin hyvinvointivaltiossa, että tällainen työuupuminen ja pitkät sairaslomat, kun "ei vaan jaksa" täydellä palkalla on mahdollista. SAmaan aikaan on monia (nuoria) työttöminä, jotka riemusta kiljuen ottaisivat vastaan näiden työuupuneiden työt ja tekisivät ne suurella innolla.