Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helpottaa lasten koti-ikävää?

Vierailija
24.07.2014 |

Olen itse suomalainen, mutta lasten isä ja vanhimmat lapset ovat syntyneet Englannissa, jossa ollaan sitten vietetty juhlapyhiä ja nyt tänä vuonna töiden salliessa lähes koko kesä. Pian olisi Suomeen paluun aika ja stressi lasten (tai pitäisikö sanoa nuorten) puolesta on minulla kova, kun eivät millään haluaisi mennä takaisin. 13v tytöllä on ollut Suomessa kaveri ongelmia ja koulukiusaamista ja 15v pojalla ongelmia koulussa ja laskee päiviä aina siihen, kun tullaan takaisin tänne "kotiin". Samoilla linjoilla on myös ekaluokan aloittava pikkuveli.

Nyt haluaisin kysellä omakohtaisia kokemuksia kahden maan välissä ravaamisesta ja vaikka tuon ikäiset yleensä osaavat hoitaa ongelmansa itse, olisi kiva yrittää tehdä Suomeen paluusta edes vähän helpompaa?

:-)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kai sitä oikein hirveesti voi tehdä jos

Tuolle tuollaisia syitä... Varaatte lentoliput seuraavaa matkaa varten tai lyötte päivän lukkoon? On jotain mitä odottaa.

Vierailija
2/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapset englantiin ja tule itse yksin takaisin suomeen. Tai sitteen jäätte kaikki sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pameja

Vierailija
4/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 06:50"]Jätä lapset englantiin ja tule itse yksin takaisin suomeen. Tai sitteen jäätte kaikki sinne.

[/quote]

Aikamoista sekin, jos lapset ovat tähän asti käyneet koulua Suomessa, niin vaihtaa Englantiin. Kova se koulumaailma sielläkin on. Lomailumaasta voi niin helposti saada kovin auvoisen kuvan. Tsemppiä tilanteeseen, ja varmaan erilaisia vaihtoehtoja kannattaa harkita, jos ei nyt kerrasta, niin ehkäpä vähitellen tehdä muutoksia.

Vierailija
5/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttaa se kun päätetään yhdessä seuraavan matkan ajankohta (ja siitä kans pidetään kiinni). Lapset laskevat kuukausia ja päiviä,

Sekin auttaa vähän kun koulu ym oikeasti alkaa, näkee kavereita ym. Loman loppu on tylsin kun jotain loppuu mutta uusi ei oo vielä alkanut. Symppaan sua, tuntuu tosi kurjalta seurata lasten ikävää ja surua.

Vierailija
6/7 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin ehdottoman tärkeää lasten tulla takas suomeen? Eikö ne voisi jäädä sinne? Tai miksi ette kaikki jää? Miksi kiusaa lapsia pakottamalla ne takaisin suomeen jos ne kerran tahtoisin jäädä?

Vierailija
7/7 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän