Paljonko vähemmän käteen ositt.hoitovapaalla?
Laittaisitteko ihan joitain lukuja, että paljonko vähemmän on jäänyt käteen osittaisella hoitovapaalla (4pv/vk)?
Palkkahan pienenee 20% mutta Kelalta saa 70e/kk. Veroprosenttikin varmaan pienenee.
Tietty myös säästää bensa- ja hoitokuluissa.
Eli paljonko ollut brutto- ja nettopalkka täydellä työajalla ja paljonko netto kun kelakorvauskin on laskettu mukaan.
Kiitos kaikille, jotka viitsivät kertoa!
Kommentit (4)
Minulla brutto aiemmin 3300 nyt 2650, ja nettotulot ennen 2150 nyt n. 1700 mukana siis myös se osittainen kotihoidontuki.
Minä teen 4-päiväistä työviikkoa, jolloin yhden päivän työmatkakuluissa säästän (kuljen matkat autolla). Samoin lasten päivähoitomaksuissa säästän 4% per poissaolopäivä, eli yhteensä kuussa 16 % päivähoitomaksusta.
Vaikka tämä nyt taloudellisesta on kallista, niin lasten kanssa viettämäni aika on arvokasta, ja lisäksi yhdessä päivässä ehtii kummasti tekemään kotitöitä lisää.
Mun bruttotulot on vähän alle 2900, mutta varmaan jotain 400e sitten tulee lopulta netossa häviämään.
Täällä näkyy olevan ihan uskomattomia tuloja ihmisillä. Itse laskin, että häviäisin rahallisesti vain n. 100e /kk, jos tekisin 4pv/viikko. Bruttotulo vajaa 1800e.
siksi nosta! Jos joku voisi kertoa kokemuksiaan?