Millä konstilla olette nopeimmin saaneet molluskat pois ?
Kohta 4 - vuotiaalla tyttärelläni on pari isompaa ontelosyylää ja n. 40 pientä ympäri kehoa, kurjaa. :( Olen rasvaillut, kokeillut aloe vera geeliä, Remasan kapseleita kuukauden ajan 2 kapselia päivässä ilman apua. Mikä noihin auttaisi ja kauanko kestää, että niitä ei enää tule lisää ja niille tulee vastustuskykyiseksi. Kokemuksia ja hyviä hoitovinkkejä kaipaan..
Kommentit (27)
Meille ihotautilääkäri sanoi ettei missään tapauksessa saa puristaa rikki koska syylästä erittyvä aine tartuttaa ja levittää niitä todella tehokkaasti. Meidän lapsella oli pari vuotta jonkin verran ontelosyyliä, kaikki kotikonstit ja apteekon valikoimat käytii läpi eikä mikään auttanut. yhdessä vaiheessa niitä poistettiin varmaan joku 40 kpl ihotautilääkärin vastaanotolla. Jonkun ajan jälkeen ne tuli uudestaan. Viime syksynä niitä oli yli sata jaloissa ja alavartalossa, jolloin ne kaikki poistettiin polikliinisesti lyhyessä nukutuksessa. Sen jälkeen eivät ole ilmestyneet takaisin. Eli aika sitkeää sorttia olivat. Oltiin myös parin viikon rantalomalla sinä aikana kun lapsella oli syyliä eikä ne muuttuneet auringossa miksikään.
Niin,että saattavat tosiaan olla pitkäkestoisia ja hankalasti poistuvia, voi hitsi :( Kiitos kaikille vastauksista. -ap
Kun molluskassa oli valkoinen pää puristin ne kuin finnit ja sit desinfioin ne. Näin ne lähti n kuukaudessa lapselta.
6-vuotiaalla lapsellani oli n.30 molluskaa. Harmi etten heti mennyt lääkäriin ja pääsivät siten leviämään.
Lääkäri suositti tulehduttamaan molluskat kerralla NoPoxivir nimisellä valmisteella (saa käsittääkseni myös ilman reseptiä) jotta leviäminen saadaan loppumaan. Räjähtäneisiin rakkuloihin kortisonia kutinan ehkäisyyn.
Nyt kolme viikkoa kulunut, ja enää yksi molluska taistelee viimeisiä hetkiään!🥳
Tsemppiä kaikille molluska taisteluun!💪
Lapissa lapsena sain syyliä käteen eikä silloin lääkkeitä ollut noin vaan. Eräs neuvoi minua joka aamu nuolemaan syyliä ennenkuin nielaisin . Ja pois häipyivät. Joku happo aamusyljessä ottaa pois nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kun molluskassa oli valkoinen pää puristin ne kuin finnit ja sit desinfioin ne. Näin ne lähti n kuukaudessa lapselta.
Samoin olen toiminut, ei tullut enää uusia sen jälkeen.
parissa viikossa menivät itsestään pois.