Oletteko kokeilleet quorn-sieniproteiinirouhetta tai -kuutioita?
Vanhaa Maku-lehteä selaimen ja löytyi pari kivan oloista reseptiä noihin liittyen. Onko kukaan ostanut? Suositteletteko? Löytyy lehden mukaan pakastealtaasta.
Kommentit (14)
Ollaan syöty jo vuosia. Se jauhe on kuin jauhelihaa mutta imee nestettä enemmän kuin tavallinen jauheliha, eli kannattaa paistaa öljyssä ja ihan viime tingassa vasta lisätä kastike jos tekee bolognesea tms. ettei "vesity". Itse tykkään myös Quorn pihveistä hampurilaisiin. Niin, eikä olla siis vegeperhe vaan syödään muuten vaan.
Hei loistoketju! Minäkään en ole varsinainen kasvissyöjä, mutta en oikein tykkää lihasta. Soija kyllästyttää. En ole koskaan kokeillut tuota quornia ja olen jotenkin unohtanut sen olemassaolon. Tämän ketjun innoittamana ostan sitä huomenna. Kiitos eritoten tuosta vesittymisvinkistä! :)
En ole testannut rouhetta tai kuutioita, mutta syönyt Quorn-nugetteja ja pihvejä ja ulkomailla kaikenlaisia Quorn-valmisaterioita. Tykkään.
Olen kyllä lukenut, että voi aiheuttaa joillekin pahoja allergisia reaktioita, mutta sama pätee moniin peruselintarvikkeisiin. Vinkiksi vaan siltä varalta, että tulee jotain epämääräisiä oireita syömisen jälkeen. Tuskin kuitenkaan.
Quorn-kuutioita olen joskus käyttänyt. Soijaproteiinivalmisteisiin verrattuna pehmeämpiä, muistuttavat suutuntumaltaan enemmän kananlihaa. Kuten soijapaloja, myös Quornia kannattaa käyttää esim. kastikkeisiin tai muihin sellaisiin ruokiin, joista siihen imeytyy makua (tai marinoida ensin hyvin). Quorn on ihan jees lisä kauppojen valikoimiin, vielä kun saataisiin seitanista samalainen tuotesarja niin kyllä kelpaisi.
On tosi hyvää, varsinkin kuutiot! Ilman minkäänlaista kastiketta eivät ole mitenkään erityisen hyviä, mutta jonkun hyvän kastikkeen seassa mainioita. :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:10"]
Miksi syötte punahometta??
[/quote]
Eilen söin viherhomejuustoa. :> Maun takia syön eri värisiä homeita.
Töissä tehtiin kerran currylla maustettu quornkeitto ruoaksi, moni luuli sitä kanaksi. Mutta juu, ihan kivalle maistuu vaikka lihansyöjä olen.:)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:10"]
Miksi syötte punahometta??
[/quote]
Syömmehän homejuustoa ja viiliäkin!
Tuoreena kasvissyöjänä sanon, että hyvin lähellä kanan makua ja koostumusta! Suosittelen. :)
Ne nuggetit ovat kyllä aivan taivaallisen hyviä!
Homejuustoa, viiliä, jogurttia, leipää (hiiva on sieni, jos ei sitä joku tajunnut)... Sienet on monipuolinen ja terveellinen eliöryhmä, hienoa, että sitä osataan nyt hyödyntää myös "lihankorvikkeena".
Taannoin oli telkussa joku kuningaskuluttajatesti,jossa olivat ihan tyytyväisiä tuotteeseen. Itselläni ei vielä kokemusta.
Tykkään kaikista muista tuotteista paitsi fileistä, niissä on jotenkin erikoinen maku (vaikka samaa tavaraa ovatkin). Roskaruokaa rakastava mieheni tykkää noista nugeteista enemmän kuin pikaruokaloiden vastaavista. Quorn on oikein hyvää "feikkilihaa", eikä siinä ole soijasta tuttua makua, jota moni sekasyöjä vierastaa.