Meillä on 31 astetta sisällä, kamala yö tulossa. Ei pysty nukkumaan.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:44"]
Tuulettele vähän kun ilta etenee, illat on jo viileitä :-)
[/quote]
Pekka P sanoi että yöt on nyt lämpimämpiä kuin päivät, etenkin rannikkoseuduilla. Pintavedet ovat niin lämpimiä.
[/quote]Ai jaahas. Olen nyt rannikkoseudulla metsässä ja yöllä on ollut 14-16 astetta. Mikä sen auringon lämpöenergian tekee yöllä?
Okt, ei ilmastointia eikä verhot kiinni, yöllä tuuletusluukut auki, nyt 22,5 astetta. Tämä on taitolaji.
hahah mulla on 33 astetta sisällä :D tiedän siis tunteen!
Mä aion nukkua ensi yön terassilla makuupussissa vaikka meillä onkin vaan 27 astetta. Hauska tapa nauttia kesästä.
Meidän makkarissa on nyt +30 mutta illalla ristiveto kämppään niin vähän viilenee.
Laita lakana pakastimeen ja nuku nakuna.
Lämpö +30 meilläkin sisällä, vaikka päivällä kaikki verhot alhaalla ja ikkunat kiinni, ja illalla läpituuletus heti kun hieman viilenee. Minulla on yöllä "peittona" puuvillainen kevyt sarong-huivi, suosittelen! Kastelen sen pari kertaa yössä vedellä (vesipulloa pidän sängyn vieressä). Olen kokeillut myös kylmäkallea vieressäni (huiviin käärittynä tms.). Konstit on monet, näillä keinoin saan edes joten kuten nukuttua... terveiset rintamamiestalosta.
Meillä ihan siedettävän lämpöinen kämppä, kun verhot (sälekaihtimet) on kiinni AINA. Ikkunat on tiukasti päivisin kiinni. Aukaisen vasta illalla, kun lämpötila laskenut n. 22 ulkona... Yöt on viileitä. Tuolla öisellä viilennyksellä selviää taas seuraavan päivän.
Älkää päästäkö sitä kuumaa ilmaa sisälle ja peittäkää lasit!
Ja ensi viikolla yöt sen kun lämpenee. Ei helvetti.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:36"]
Meillä ihan siedettävän lämpöinen kämppä, kun verhot (sälekaihtimet) on kiinni AINA. Ikkunat on tiukasti päivisin kiinni. Aukaisen vasta illalla, kun lämpötila laskenut n. 22 ulkona... Yöt on viileitä. Tuolla öisellä viilennyksellä selviää taas seuraavan päivän.
Älkää päästäkö sitä kuumaa ilmaa sisälle ja peittäkää lasit!
[/quote]
Ei TOD ole yöt viileitä. Trooppiset yöt on täällä ja aivan helvetin kuuma! Missä asut?
Täällä myös 31, mutta yöksi viilenee, kun laittaa kaikki luukut auki. Viileys ei pysy sisällä, vaikka ikkunat sulkee päiväksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:44"]
Lämpö varastoituu mereen/järven veteen tietenkin. Opetettiinhan se jo peruskoulussa, ja näin Pekkakin Novalla tänään jutusteli.
[/quote]
Pekka P sanoi että yöt on nyt lämpimämpiä kuin päivät, etenkin rannikkoseuduilla. Pintavedet ovat niin lämpimiä.
[/quote]Ai jaahas. Olen nyt rannikkoseudulla metsässä ja yöllä on ollut 14-16 astetta. Mikä sen auringon lämpöenergian tekee yöllä?
[/quote]
Olen kokeillut tuota ettei avaisi mitään räppänöitä päiväsaikaan mutta kylläpä oli kämpässä tunkkainen ilma! Tää on vuokraluukku niin varmaan on jotkut ilmanvaihdon säädöt pielessä.
Meillä 70-luvulla rakennetussa talossa puoliksi maan alla oleva kellari. Hillopurkit seinustalle ja patja lattialle. Ihanan viileätä ja pimeätä vaikka keskellä kesää.
Mutta kuumuudesta huolimatta tämä on Suomen parasta aikaa, en haluaisi kesäkuun koleita säitä takaisin.
Muutama kylmäkalle jöisen froteepyyhkeeseen ja sen kanssa sänkyyn. Jo kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:44"]
[/quote]
[/quote]
Yöt lämpimämpiä kuin päivät, ei kai nyt sentään :)
Jos vaan kykenee, kannattaa tehdä kunnon hikitreeni, sen ja suihkun jälkeen on paljon parempi olla helteessä.
Verhot ikkunan eteen, päiväsaikaan ikkunat visusti kiinni.