Lidlissä saa näköjään samantien vartijan peräänsä koko kauppareissun ajaksi jos menee sinne aurinkolasit päällä!
Oli tarkoitus ostaa vain pari tuotetta niin en jaksanut räpeltää oikeita silmälaseja päähän kun noissakin voimakkuudet. Mutta sitten innostuinkin vielä poistotuotteista ym niin tuli vierailtua useammassa hyllyvälissä. Ja vartija seurasi perässä kassalle saakka :D Olisi nyt käyttänyt aikaansa johonkin järkevämpään.
Kommentit (54)
Onnko sulla ollut toistuvaa tämäntyyppinen käytös sielltä suunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät antaa merkin toisilleen, kun näkevät mersuväen kaartavan parkkikselle....
Olen nähnyt että kassa ilmoittaa juuri tällä tavoin vartijalle. Asiakas tosin oli nainen, mutta saapui 5 min ennen sulkemisaikaa, joten häntähän piti heti mennä hätistelemään pois.
Lidl on hullu kauppa ja itse lopetin tämän kyttäyksen takia asioinnin.
Kaupan kassa menee tosiaan kiinni juuri sen 5 minuutin jälkeen. Ei ne siellä asiakkaita omalla ajallaan pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Lidleissä oikein vartijatkin? Ainakaan meidän kylän Lidlissä ei kyllä ole. Tai sitten olen vaan aina käynyt sellaiseen aikaan, että vartija on sattunut olemaan paskalla.
No, olen henkilöstövuokrauksen kautta kaikenlaisissa ketjuissa ja kaupoissa töissä, ja aina ne vartijat on niillä alueilla joissa on enemmän esim. alkkiksia ja pienituloisia.
Ikävä sanoa, mutta kun se on niin. Ei yhdessäkään Etelä-Helsingin kaupassa ole vartijoita. Helsinki on kaupunkina todella jakautunut ja eriarvoinen. Toisaalta jossain Malmilla siellä Lidlissä tai K-Kaupassa voi olla kaksikin vartijaa.
Kaikissa Helsingin keskustan Lidleissä on vartija, kuten myös S-marketissa ja joskus Tokmannilla.
Mulla oli kerran kova kusihätä ja ravasin levottomasti elektroniikkaliikkeessä. Vartija oli siirtynyt kassojen taakse kun olin lähtemässä tietokone käsissä ulospäin, luuli vissiin että juoksen kassojen ohi :)
Opin että jatkossa käytävä ensin vessassa.
Maksaisit mökistä täyden hinnan ja olisit kuitenkin edelleen vanhempiesi mökillä. Mitä järkeä?
Sen ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku perikunnan mökki "omilta mailta", jonka saisi sopuhintaan, mutta että vapailta markkinoilta täydellä hinnalla vanhempien naapurista. Ei mitään järkeä, ellet sitten ole omaishoitaja, tai muuten pakotettu peesailemaan vanhempiasi.
Itse jäisin paikoilleni seisomaan ja alkaisin puhelinta räpeltää ja katon jaksaako vartija vahtia mua kaupan sulkeutumiseen asti. Silloin olisi oiva tilaisuus oikeilla myymälävarkailla iskeä kun vartija on keksittynyt muhun:)
Menee vähän asian ohi muttta tavallaan se yksityinen parkkipirkko homma niiin siinä taisi olla vähän jotain sanomista kun mitenkä se maksusysteemi siinä toimi että tavallaan ehkä vähän överiiksi ja oliko sillllä jotain tekemistä aktiiivisuuden kanssa kun liksa on sakotuusten määrässä vai olenko ymmärtänyt oikeiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Lidleissä oikein vartijatkin? Ainakaan meidän kylän Lidlissä ei kyllä ole. Tai sitten olen vaan aina käynyt sellaiseen aikaan, että vartija on sattunut olemaan paskalla.
No, olen henkilöstövuokrauksen kautta kaikenlaisissa ketjuissa ja kaupoissa töissä, ja aina ne vartijat on niillä alueilla joissa on enemmän esim. alkkiksia ja pienituloisia.
Ikävä sanoa, mutta kun se on niin. Ei yhdessäkään Etelä-Helsingin kaupassa ole vartijoita. Helsinki on kaupunkina todella jakautunut ja eriarvoinen. Toisaalta jossain Malmilla siellä Lidlissä tai K-Kaupassa voi olla kaksikin vartijaa.
Kaikissa Helsingin keskustan Lidleissä on vartija, kuten myös S-marketissa ja joskus Tokmannilla.
Juu on täälläkin S-marketissa ja muistaakseni Tokmannillakin, mutta Lidlissä en ole koskaan nähnyt ja olen siellä kuitenkin toistakymmentä vuotta käynyt. Ehkä Lidleisssä sitten satsataan turvallisuuteen vain isommissa kaupungeissa.
Mä oon lukenu lehistä noita romanien avautumisia vartijoista perässä kaupoilla, ja aina tulee mieleen että mites minä sit kun niitä saan perääni, oon ruskeatukkainen ja ruskeasilmäinen suomalainen nainen?!? :D Hei haloo, jos ihminen liikkuu vaikka yksin ja on ruskeat silmät niin se ei tee heti musta jotakin ulkomaalasta varasta. En tiedä seuraako ne kaikkia, vai mahollisimman kunnollisen näkösiä, vai kaikki ruskeasilmäisiä, vai miks ne käyttäytyy ku idiootit. Huomaa, ettei vartijakouluun tarvita ku muutaman pvän koulutus. Mut tosi huono kuva tulee aina tolloin liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisit mökistä täyden hinnan ja olisit kuitenkin edelleen vanhempiesi mökillä. Mitä järkeä?
Sen ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku perikunnan mökki "omilta mailta", jonka saisi sopuhintaan, mutta että vapailta markkinoilta täydellä hinnalla vanhempien naapurista. Ei mitään järkeä, ellet sitten ole omaishoitaja, tai muuten pakotettu peesailemaan vanhempiasi.
olikohan tämä tarkoitettu johonkin muuhun ketjuun?
En ymmärrä miksi loukkaantua, varkaat voi olla minkä tahansa näköisiä. Itsekkin jouduin kerran tarkkailtavaksi yhdessä k-marketissa. Kassalla sitten juttelin kyseisen vartijan kanssa ja näillä ollut ongelmana joku reippaasti tavaraa varastava nainen jolla nyt sattui olemaan samanlainen reppu ja hiustyyli kuin minulla. Oli puolessa välin sitten älynnyt etten ollut sama henkilö. Naurettiin vaan asialle, pahoitteli ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Kyllähän niillä hutejakin tulee kuin kenellä tahansa muullakin.
Jos minä joutuisin vartijan avoimen seuraamisen kohteeksi, sanoisin vartijalle, että "mä tienasin viime vuonna 87 000 euroa, joten ehkä mulla on just ja just varaa maksaa nämä ostoskorin tuotteet. Voin toki jatkossa hoitaa ostokseni jossain muussa kaupassa, jos en ole tervetullut tänne. Olen aivan varma, että moni muu kauppa ottaisi mielellään vastaan minun rahani. "
Kristiina xx kirjoitti:
Jos minä joutuisin vartijan avoimen seuraamisen kohteeksi, sanoisin vartijalle, että "mä tienasin viime vuonna 87 000 euroa, joten ehkä mulla on just ja just varaa maksaa nämä ostoskorin tuotteet. Voin toki jatkossa hoitaa ostokseni jossain muussa kaupassa, jos en ole tervetullut tänne. Olen aivan varma, että moni muu kauppa ottaisi mielellään vastaan minun rahani. "
Turhaa tuollainen keuliminen, kun nykyään joku Herlinikin voi olla vaikka siivoojana ihan mielenkiinnosta tai kokemuksen vuoksi. Timo Soinin tytär oli myös ihan normaali kaupan kassa Espoossa vuosikausia.
Itseasiassa futiksen MM-kisojenkin loppuottelun tuomari Björn Kuipers ei ole mikään duunari joka elää niillä muutaman satasen ottelupalkkioilla vaan hänellä on satojen miljoonien eurojen omaisuus jonka tehnyt firmansa tuloksella. Tuomitsee futisotteluita puhtaasti huvin vuoksi.
Nykyaika on niin kaoottista, ettei kenenkään ulkonäöstä, ammatista tai vaatteista sinänsä voi päätellä onko kuka kenenkin lapsi tai onko hän perinyt vaikka 10 miljoonaa euroa.
Välillä mietityttää, että millä perusteilla joitakin (kesä?)vartijoita on myymälöihin palkattu. Joillakin kun ei näytä olevan älyä eikä fyysistä kuntoakaan (käsivarret ja reidet kuin jotain hammaslankaa). Siinä on sitten helppoa näyttää tehokkaalta, kun seurataan tavallisen näköisiä ihmisiä, eikä olla huomaavinaankaan, kun jotkut nistit riehuvat.
Kristiina xx kirjoitti:
Minä jättäisin ostokset ja korin kauppaan ja näyttäisin vartijalle, että minulla oli mukanani niin paljon rahaa, että olisin pystynyt maksamaan kaiken sen, mitä koriin olisi mahtunut. Kommentin loppuosan sanoisin samoin kuin edellä lainaamani kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietityttää, että millä perusteilla joitakin (kesä?)vartijoita on myymälöihin palkattu. Joillakin kun ei näytä olevan älyä eikä fyysistä kuntoakaan (käsivarret ja reidet kuin jotain hammaslankaa). Siinä on sitten helppoa näyttää tehokkaalta, kun seurataan tavallisen näköisiä ihmisiä, eikä olla huomaavinaankaan, kun jotkut nistit riehuvat.
Ei sinne mitään kriteerejä ole. Alan vaihtuvuus on äärettömän suuri ja sinne otetaan käytännössä kaikki 18-21v:t jotka vaan viitsivät hakea, mukaanlukien pienikokoiset naiset.
Toki kurssi pitää suorittaa jossa menee pari viikkoa, plus erikseen mahd. pippurisumutekurssi tai teleskooppipatukkakurssi jolla saa oikeuden kantaa niitä.
Ap, oman kokemukseni mukaan väitteesi ei pidä paikkaansa. Sä vaan lienet roiston näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Minä jättäisin ostokset ja korin kauppaan ja näyttäisin vartijalle, että minulla oli mukanani niin paljon rahaa, että olisin pystynyt maksamaan kaiken sen, mitä koriin olisi mahtunut. Kommentin loppuosan sanoisin samoin kuin edellä lainaamani kirjoittaja.
Mitä se setelien esittely merkkaa? Olen minäkin näpistänyt kaupasta tomaattisäilykkeen v. 2006 kun vaikean masennuskauden aikana kaikki tuntui yhdentekevältä ja halusin vain tuntevani edes jotenkin olevani elossa enkä näkymätön. Kassan jälkeen jäin kiinni ja minulla oli taskussa parisataa euroa joka tuli esille turvatarkastuksessa. Ei se rahasta ollut kiinni tai siitä että halusin vahingoittaa kauppiasta, vaan olin vaan siinä hetkessä itsetuhoinen ja tarvitsin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mitä se setelien esittely merkkaa? Olen minäkin näpistänyt kaupasta tomaattisäilykkeen v. 2006 kun vaikean masennuskauden aikana kaikki tuntui yhdentekevältä ja halusin vain tuntevani edes jotenkin olevani elossa enkä näkymätön. Kassan jälkeen jäin kiinni ja minulla oli taskussa parisataa euroa joka tuli esille turvatarkastuksessa. Ei se rahasta ollut kiinni tai siitä että halusin vahingoittaa kauppiasta, vaan olin vaan siinä hetkessä itsetuhoinen ja tarvitsin apua.
Sinun tapauksessasi vartija oli siis oikeassa.
Entä jos alkaisit vastineeksi seuraamaan vartijaa. Kumpi luovuttaa ensin?
Tuijotuskisa!