Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis nyt ***** soikoon!!! (anoppi)

Vierailija
23.07.2014 |

Mua niin raivostuttaa nyt, etten tiedä, kuinka ihmeessä saan mitään asiallista tekstiä aikaan...!

Eli. Miehen kanssa ollaan suunniteltu koiran hankinta jo pitkään puhuttiin siitä ennen esikoistamme. Poikamme on nyt 6 kk vanha, joten ihan ei vielä aika ei riittäisi pennulle. Ongelma on nyt anoppi, joka ei ole allerginen koirille tai muillekkaan eläimille.

Olen erittäin koirarakas ihminen, kotona ollut aina koira ja nämä viimeiset 8 vuotta miehen kanssa ilman koiraa on ollut aina jotenkin sellaisia, että jotain puuttuu. En osaa selittää sitä, mutta koira kuuluu elämääni.

Anoppi ei hyväksy koiraa millään tasolla. En hänen mielipiteitänsä noteeraa, koska ei osaa järkevästi perustella omaa näkemystään. Seuraavat kommentit saavat karvani pystyyn:

" jos te haluatte minusta eroon, niin ottakaa koira!"

" älkää pilatko lapsen elämää koiralla, anna lapsen elää rauhassa ilman koiraa" <- ehkä mä oon tässä se rämäpää, mutta mä en vaan ymmärrä tuota, antakaa elää rauhassa... Siis wat? Musta on vissiin tullu kauhea vajakki anopin mielestä kun meillä oli kotona koiria parikin kappaletta.

" hurtat vaan tappaa ihmisiä"

" minua ei teillä enää näy, jos hurtta tulee"

Mua niin vihastuttaa ja raivostuttaa, että mä voisin saada isonkin riidan aikaan, mutta en halua huutaa mieheni äidille, vaan haluaisin keskustella rakentavasti, Mutta hän on se, joka aina alkaa raivoamaan. Mä en vaan jaksa enää. Koirahan siis hankitaan jonain päivänä joka tapauksessa, sanoi anoppi mitä tahansa, en kysele häneltä lupaa. Mutta mua raivostuttaa!!!!!!!***!! En mäkään uhkaile heitä jollain, että jos appiukko lähtee vielä kerrankin hirvi-ja sorsametsälle (josta MINÄ en tykkää) tappamaan eläimiä, niin lastenlasta ette enää näe!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit päättää vain omista asioistasi! Se on hyvä oppia viimeistään nyt, kun olet itsekin äiti.

Sinä voit päättää vain sen, että SINÄ et ole se, joka riitelee. Mutta voit päättää myös sen, että otatte koiran ja jos se ei jota kuta miellytä, se on täysin hänen ongelmansa, ei teidän.

Vaikuttaa siltä, että anoppi hakee kaiken aikaa tekosyitä ollakseen käymättä teillä. Koiran hankinta, toiseen kaupunkiin muutto ... mitä muuta?

Vierailija
22/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä oo tutkittu että sillon nimenomaan ei tuu allergioita jos on lapsena ollu eläinten kanssa tekemisissä. Lisäksi eläin opettaa lapselle vastuuntuntoa ja eläinten kunnioittamista. Ottakaa ihmeessä koira,lapsi saa siitä ihanan ystävän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä juu, mutta myös rakkautta siinä muodossa mihin anoppi kykenee. Samaistuu lapseenne. Ei käy täysillä, suutu vähemmän, sääli enemmän.

Vierailija
24/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että pelkää koiria, itekkin joskus vetoan "allergiaan", vaikka tosi asiassa pelkään koiria kuollakseni. Ystäville joilla on koira kerron reippaasti pelostani. Kyllä melkein kaikki ymmärtää, varsinkin kun näkevät reaktioni, siis kirjaimellisesti jähmetyn. Mutta verhota pelko tuollaisiin tekosyihin on tyhmää, kaikki pelkää jotain. Minulla se on koirat joillain käärmeet.

Vierailija
25/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan toteaisin, että" ikävää jos siksi et enää kävisi mutta koira tulee, haluat sitä tai et."

"tämä aihe on nyt loppuun käsitelty."

sitten jatkaisin jollain ihan muulla aiheella, esim. Otatko lisää kahvia yms.

t.kahden koiran onnellinen omistaja

Vierailija
26/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustaisin tuossa tapauksessa kennelin. Onneksi mulla ei ole anoppia :D

Vierailija
27/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:26"]Hommatkaa tämmöinen, niin anopin sydän sulaa: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpkA9hagGn4MN7bMZV6qewyrCRoIlqdRIAGcBriPRKu6AOGg5cfw

[/quote]

Naapurini koira oli niin samanlainen kuin kuvan koira... ♥

Vierailija
28/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:48"]Anoppisi todennäköisesti pelkää koiria. En mäkään ymmärrä teitä koira ihmisiä lainkaan ja jos olisin sun anoppi niin aattelisin Kyl negasti koiranhankinnassa. musta Se nyt vaan oon pöljää. Mutta en mä kyll varmaan sanoisi mitään aiheesta, pitäisin mölyt mahassa. Hoitoon en kyll koiria ottaisi

[/quote]

En ole Ap, mutta mä en ikinä ole ymmärtänyt teitä kieli.oppi.moukkia. Sun tekstistä ei saa mitään selvää. Ja mä en ymmärrä, mitä ymmärtämistä pitää olla, että ymmärtää koiraihmiset.

Vierailija
29/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on anoppi! Sano hänelle ihan rauhallisesti, että sinusta hänen kommentointinsa on epäasiallista, etkä ymmärrä, mistä hänen koiravihansa johtuu. Kerro, että jos hän pelkää koiria, voitte kyllä pistää koiran toiseen huoneeseen sitten, kun hän tulee käymään.

Älä ala raivota, anopilla on varmaan tuon asenteensa takana jokin outo fobia, jota ei vaan ole kehdannut sinulle kertoa. Jos koiria ihan aidosti pelkää, niin siihen ei mikään järkisyy tehoa, tai "siedätyshoito", joten se fobia kannattaa sinun puolestasi ottaa vakavasti.

Tottahan te koiran ostatte, jos sellaisen haluatte, ei siihen oikeasti ole anopilla sanan sijaa. Mutta asiassa voi tulla vastaan niin, että hänen ei tarvitse koiran kanssa olla tekemisissä.

Itse olen koirille ja kissoille ja monille muillekin eläimille allerginen. Tämä ei mene kaikkien koiranomistajien kaaliin millään, välillä ollaan kovasti tulossa kylään koirien kanssa, ja ihmetellään, että miten niin ei saa tulla, kun "ethän sä niin allerginen ole". Juu, voin olla parikin päivää kylässä koiraperheessä, koska astmaattinen yskäni äityy vasta pidemmällä altistuksella (2-3 päivää), mutta OMAAN kotiin en voi koiraa ottaa kylään, koska se eläinpöly pysyy kodissa viikkoja, ennen kuin sen hyvälläkään siivouksella ja tuuletuksella saa pois. Ja siihen asti hinkuisin ja köhisin.

Joten kyllä tuossa lemmikkiasiassa on jyrkkiä kantoja puolin ja toisin. Ei oikein kunnioiteta kunkin itsemääräämisoikeutta.

Vierailija
30/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen perhe hankki koiran ja menetti ilmaisen hoitopaikan. Jostain kumman syystä kukaan suvusta ei ota hoitoon lasta ja koiraa.

Mutta se on jokaisen oma valinta. Otatte koiran ja elätte ilman isoäitiä. Vähemmän hän menettää kuin te.

Vierailija
31/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on anopin käytöksestä? Onko se aina uhkaillut noin ja käyttänyt siten valtaa vai onko tää ihan uutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän